11 Reacties
één maand geleden
Hoe groot is jullie baby? En hoe zwaar? De mijne groeit bijna uit de bak maar is 11 december pas 5 maanden haha.
één maand geleden
Die van ons is vandaag 22 weken en afgelopen woensdag 64,6cm gemeten en 6,7kg. Hij ligt nog in de reiswieg en ligt nog in de New born set van stokke tripp trapp. Mag ik vragen waar je op gelet hebt om haar over te zetten en hoe groot ze is? Ben benieuwd wanneer / waarom (welke tekenen van de baby) mensen overstappen naar de zitjes 🙏🏼
één maand geleden
Reactie op Ebony1310
Die van ons is vandaag 22 weken en afgelopen woensdag 64,6cm gemeten en 6,7 ...
In principe hou je eigenlijk gewoon ongeveer 6 maanden aan en dan overstappen.
Zou het alleen in uitzonderlijke gevallen eerder doen.
De meeste redenen zijn vaak;
Als je baby bijvoorbeeld echt absoluut niet meer tevreden is bij liggen en dus alleen maar moet huilen...
Of als je baby echt van top tot teen "vast" ligt dus niet meer past.
Maar het beste is dus nog even te wachten, iets eerder kan heus niet heel veel kwaad maar de adviezen zijn er niet voor niets. Dus als je nog even kan wachten, zou ik dat doen.
één maand geleden
Reactie op Popje1607
Welke reden is r dan voor dat advies?
Voornamelijk voor de druk op de heupjes. Daarom liever de baby niet teveel en te lang in een semi "zit" stand (ook al leg je zo'n zitje zo plat mogelijk, het is nooit volledig plat). Net als dat het advies is geen uur in een wipper oid te doen, een baby die niet zelfstandig kan zitten zoveel mogelijk volledig plat laten liggen. En dus echt niet erg om af en toe even te "zitten" in een kuipstoeltje of iets, maar korte momentjes en niet te vaak. Autostoel is bijvoorbeeld ook geen goede houding om te lang in te zitten.
één maand geleden
Reactie op Beanie85
In principe hou je eigenlijk gewoon ongeveer 6 maanden aan en dan overstapp ...
Aah, ik had ook zoiets in mijn hoofd! Dank voor je uitgebreide antwoord. Dit klinkt voor onze kleine ook als een prima strategie. Het is dat je soms even een tweede keer nadenkt als je vaak wat voorbij ziet komen... 🌹
Desalniettemin altijd leuk om foto's te zien van baby's die al een stapje verder zijn 🥰
één maand geleden
Reactie op Linnie2024
Hoe groot is jullie baby? En hoe zwaar? De mijne groeit bijna uit de bak ma ...
Me meisje is ook van 11 juli !
één maand geleden
Reactie op Beanie85
In principe hou je eigenlijk gewoon ongeveer 6 maanden aan en dan overstapp ...
Mee eens. Voor de motorische ontwikkeling is de reiswieg echt nog beter! De "hangmat" van het zit element geeft te weinig stevigheid. Rond de 6 maanden is dit helaas pas verantwoord. Wil je kindje graag rondkijken dan kan je
- tummy time aanbieden in de reiswieg terwijl je kindje rondkijkt
- kinderwagen kussen gebruiken + rolletje onder de knietjes om onderuit zakken te voorkomen. Kussentje kort gebruiken, max 15min bijvoorbeeld
Even geduld dus nog 😀