8 Reacties
15 dagen geleden
Bedoel je dan dat de lucht al binnen is voor jij het raam dicht kunt doen?
En zoek je tips om dit gesprek te openen, of voor oplossingsrichtingen?
Voor het gesprek openen zou ik gewoon open zijn in je zorgen en vooral geen verwijten maken. Maar daar ben je denk ik al goed op weg, want je klinkt heel redelijk en realistisch ook voor hun situatie. Dus tenzij het echt terror buren zijn klinkt dit wel alsof jullie er uit moeten kunnen komen.
Voor een oplossing kun je misschien heel simpel afspreken of ze op vaste tijden roken zodat jij je raam in die tijd dicht kan houden (als ze werken bijvoorbeeld en alleen savonds thuis zijn en roken). Of als dat niet haalbaar is, of dat ze jou op de een of andere manier een seintje kunnen geven dat ze een sigaret op gaan steken of zoiets. Appje, ff op je deurbel drukken, klein belletje aan hun balkon waar ze even mee rinkelen waar jij op kan reageren?
Of vragen of de buurman ook op het balkon kan gaan roken, zodat de rook zich aan een kant bevind en jij je raam aan de andere kant open kan zetten?
15 dagen geleden
Ik herken het probleem. Wij hebben ook buren die roken. Zelf heb ik me erbij neergelegd want het is hun goed recht en ik zie persoonlijk niet in hoe dat opgelost zou kunnen worden. Ik ben dan ook bang dat dit wel een heel lastig gesprek gaat worden met je buren 😅 zoals je zelf al aangeeft gaan ze er echt niet mee stoppen… Ik ben benieuwd wat voor oplossingen je zelf in gedachten had? Aan de hand daarvan kunnen wij betere tips geven
14 dagen geleden
Reactie op Fendiva
Ik begrijp je frustratie maar het kan geen kwaad.. en anders zou ik gewoon ...
Het kan zeker wel kwaad. In rooklucht liggen is tweedehands roken en dat is niet goed voor je kindje. Hier helaas ook buren die allemaal roken. Wij weten ook niet wat we er mee moeten...
14 dagen geleden
Reactie op barbzz
Bedoel je dan dat de lucht al binnen is voor jij het raam dicht kunt doen?
...
In de woonkamer ben ik er meestal snel bij, want als de kleine in de box ligt ben ik in de buurt. Maar in de slaapkamer is het echt een stinklucht en dan merk ik het pas wanneer ik naar bed ga.
Ik zoek tips voor allebei, dankjewel daarvoor!
14 dagen geleden
Wij hadden ooit een vergelijkbare situatie. Gesprek aan gegaan en de aardige buurman had zich totaal niet gerealiseerd dat zijn rook onze slaapkamer bonnendrong. Hij stelde toen zelf voor om in de voortuin ipv achtertuin te roken. Tsja, ik snap ook wel dat de droomrespons is. Maar ms helpt het voor het gesprek om te bedenken dat je buren wellicht geen idee hebben vd situatie. En dat ze ms zelf een oplossing weten?
Vind het trouwens heel naar voor je. En sig.rook is idd wel degelijk heel slecht voor je kindje helaas. Sterkte!