7 Reacties
4 dagen geleden
Hooi, wij zijn ook wat ouder en merken dat we onze handen vol hebben. Het idee van een 2e is soms leuk, oh samen spelen en later hebben ze wat aan elkaar maar ergens denken wij ook dat we betere ouders zijn met 1 kindje omdat het ons nu soms al zwaar valt. Sowieso wilde mijn man ook heel stellig geen 2e dus denk als dat bij jou man ook zo is dan bied het ook geen ruimte om aan een 2e te denken want je moet het toch samen willen. Toen we eens dachten dat er een 2e kwam omdat ik te laat ongesteld was kreeg ik ineens paniek ipv blij en dat gaf voor mij ook meer de doorslag dan toen ik nee zei omdat m'n man het ook niet wil.
4 dagen geleden
Ik heb er 2. Ben bijna 40. Groot leeftijdsverschil ertussen (5 jaar). Beiden gevoelig en temperamentvol. Het is best intens. Vanaf 4 werd het echt super makkelijk en kregen we ruimte. Nu is die ruimte weer weg en is de gezinsdynamiek ook heel anders. Wij wilden er graag 2 en dat zou ik nu ook niet meer anders willen, maar als het niet in je leven past, dan zou ik er nog goed over nadenken.
4 dagen geleden
Wij hebben twee kindjes, van 1,5 en 5 jaar oud. Daarmee is ons gezin compleet. In mijn dromen heb ik echter een elftal inclusief pleegkinderen, maar ik weet ook dat wij ons handen vol hebben aan twee kinderen. Met periodes verlang ik naar nog een kindje, maar rationeel weet ik dat dat te veel voor ons zou worden. Ik denk dat het erbij hoort. Het komt en gaat. Ik verwacht dat het met de tijd wel minder zal worden. Bij mij is het vooral aanwezig als ik een zwangere vrouw of newborn zie.
3 dagen geleden
Na een lange zwangerschapswens kreeg kreeg ik op mijn 38ste ons 1e kindje, nu is ons zoontje 16 maanden en wij zijn nog steeds van mening het bij 1 kindje te houden. We willen hem alle aandacht, tijd en liefde kunnen geven. En dat we hem alles kunnen geven wat hij nodig heeft. Nog een voordeel elk gezien met meerdere kinderen die ik spreek hoor ik over Ruzie en Jarloezie. Dat heb je met 1 kind niet. Hiervoor in de plaats, ga ik bij mij in de regio geregeld naar ouder kind cafe en activiteiten voor kinderen zo dat hij wel veel andere kindertjes ziet. En misschien in de toekomst een kind uit een arm gezin in een vakantie laten komen zodat hij wel veel speelplezier heeft.
2 dagen geleden
Hier een kindje van 1,5 en hoogzwanger van nummer 2.
Met de eerste hebben we 3x een verre reis gemaakt, je kan het zo gek maken als je zelf wil.
Mijn bewuste keuze voor een tweede is toch ook wel geweest dat je niet alleen bent. Ik heb zelf een goede band met mijn broer. Vorig jaar ben ik wees geworden en ben zo blij om dit te kunnen delen met mijn broer. Anders had ik nu letterlijk niemand gehad om dit verdriet, maar ook herinneren mee te kunnen delen.
Trouwens wel een kleine kanttekening, onze eerste is zo makkelijk, daar heb je geen kind aan. Dat zal 100% mee hebben gespeeld.
Verder zijn wij 36 en 37 en vind ik dit een prettigere leeftijd dan wanneer ik 26 zou zijn geweest. We hebben veel meer te bieden voor mijn gevoel.
Echter bij twijfels zou ik het niet doen. Het is nogal een opgave en je kan niet terug. Wat betreft mijn eigen situatie kan ik wel zeggen dat wij het echt samen doen en ook veel thuis zijn(allebei). Dat scheelt ook. Als je partner 4 of 5 hele dagen de hort op is zou ik er ook niet aan zijn begonnen.
Nu lacht het leven ons toe en is onze nieuwe baby een absolute aanvulling en geen invulling.
We kijken er naar uit.
Succes met de keuze馃グ.