67 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Annemarie-91
Ja helaas allemaal erg herkenbaar...
De kleine man drinkt niet actief aan ...
Medela freestyle en kolf bh geeft wat verlichting aan het kolven
3 maanden geleden
Mijn dochter hapt ook vaak niet goed aan, en is dan alleen een beetje aan het sabbelen. Ze werd daar erg gefrustreerd door, wang na een half uur kon ik alsnog een volle fles afgekolfde melk geven. Ik kolf het nu af en geef het via de fles. Is voor haar ook veel rustiger. Ik ga geen struggles meer aan, ik werd er gestrest ook door. Dus ik kolf zo rond de 7 á 8 uur per dag. Wel erg intensief en de nschten vooral erg vermoeiend. Maar manlief kan nu ook af en toe een flesje geven.
3 maanden geleden
Reactie op Izzy19
Aah lieve mama, zo herkenbaar… ik struggle momenteel met hetzelfde. Mijn kl ...
Ja precies hetzelfde!
Kleine tip… als je een oude sportbh hebt kun je daarin ter hoogte van je tepel twee gaatjes knippen (dan maak je je eigen kolf bh). Dat scheelt al enorm vind ik. Kan ik iig flesje geven terwijl ik kolf.
Vandaag komt als het goed is de Evite binnen dus ben benieuwd🙏 hopelijk is dat nog een stuk praktischer. Ben ook benieuwd naar jouw ervaring. Wanneer komt hij binnen?
3 maanden geleden
Reactie op Mom|Dad
Sorry 7 á 8 keer per dag haha
Ja dat dacht ik al 😜 maar is intensief hè.. vannacht kon ik amper mn ogen open houden. Ik sla soms in de nacht een keer een kolfsessie over… gewoon om ff wat uurtjes slaap te kunnen maken.
Ja dat slecht aanhappen is super stressvol.
3 maanden geleden
Reactie op Ellen765
Ja dat dacht ik al 😜 maar is intensief hè.. vannacht kon ik amper mn ogen ...
Klopt ik vind het ook nogal een ding. Maar zei komt ook nog om de 3 uur in de nacht dus dan heb ik ook zoiets nou ik ben nu toch wakker, laat ik maar tegelijkertijd die kolf aansluiten. Ik sla altijd de 9 uur kolfsessie over. Dan voed ik haar in bed en slapen we weer verder.
3 maanden geleden
Reactie op Mom|Dad
Klopt ik vind het ook nogal een ding. Maar zei komt ook nog om de 3 uur in ...
Oww heerlijk. Ik dacht vanochtend ook na de voeding van 07:30 van we gaan daarna ff slapen… maar hij dacht daar anders over en is nog steeds wakker 🤣 met een continue stroom aan plas, poepluiers en de hik …
3 maanden geleden
Reactie op Ellen765
Ik heb zelf de Evite Maxi gekocht. Die komt morgen binnen dus ben benieuwd. ...
Oh ben heel benieuwd! Ik zie dat die ook op 1 staat op bol qua beoordelingen dus denk dat ik ook voor die ga.
Tepelhoedje van Medela (ik gebruik maat L ivm grotere borsten en tepels en zitten goed). Kun je gewoon bij de drogist halen mocht je het willen proberen. En dat Medela speentje heb ik ook en gebruiken we heel af en toe en dat gaat ook prima. We deden eerst bijvoeden middels finger feeder maar gebruiken nu flesjes van Tommee Tippee Closer to Nature, die schijnen goed te combineren met borstvoeding te zijn.
3 maanden geleden
Reactie op Naomi.89
Oh ben heel benieuwd! Ik zie dat die ook op 1 staat op bol qua beoordelinge ...
Ow goede tips! Ik ga eens kijken:)
Ja ik heb ook maat L maar hier bij de Kruidvat hadden ze alleen maat M dus heb ze nu online besteld.
Verder is de kolf binnen en ben net klaar met eerste sessie.
T was mega onrustig want baby was onrustig dus was allemaal snel snel … maar alsnog gewoon een gemiddelde opbrengst van ongeveer 100ml (ik heb meestal tussen de 80 en 130 per sessie)
Ik was bang dat hij minder krachtig zou zijn maar ik gebruik zeker niet de hoogste stand. En ik kon dus net rondlopen met de baby. Verschonen etc.
3 maanden geleden
Reactie op Ellen765
Ow goede tips! Ik ga eens kijken:)
Ja ik heb ook maat L maar hier bij de ...
Hopelijk helpen ze jou ook! De lactatiekundige vandaag zei dat het prima was, alleen adviseerde om tijdens de voeding dan ook even te oefenen zonder.
Ze zei ook dat het actiever drinken met de tijd wel zal komen, vooral veel blijven oefenen en zorgen dat z’n kin tegen de borst zit en je hem best stevig tegen je aan mag drukken bij z’n romp. En bijvoeden met fles is gewoon goed.
3 maanden geleden
Reactie op Naomi.89
Oh ben heel benieuwd! Ik zie dat die ook op 1 staat op bol qua beoordelinge ...
Dat medela speentje werkte dus niet zo goed uiteindelijk. Hij drinkt daarmee wel heel snel. Ik houd t voor nu toch nog ff bij de Philips Avent en ik heb dus een Tommy tippee besteld, ben benieuwd!
3 maanden geleden
Reactie op Ellen765
Dat medela speentje werkte dus niet zo goed uiteindelijk. Hij drinkt daarme ...
Ohh ik bedoelde ook het fopspeentje van medela😅 met de flesspeentjes geen ervaring mee. Ben benieuwd hoe het met de avent gaat! Heb er daar ook eentje van liggen die ik nog heb uit te proberen
3 maanden geleden
Reactie op Mom|Dad
Ach hahah nou stroomt lekker door daar. Jou kleine ook vaak last van de hik ...
Ja hij heeft echt bizar vaak de hik. En duurt dan ook lang. Vaak begint t als ik hem op z’n rug neer leg.
Hij had trouwens in de buik al vaak de hik.
Tim is nu 16 dagen en die van jou?
3 maanden geleden
Reactie op Ellen765
Ja bij mij gaat de Avent heel traag (nieuwste model). Alleen als hij goede ...
Ik hoorde vandaag van de lactatiekundige dat avent onlangs de flessenspenen 'moeilijker' heeft gemaakt km beter de flow uit de borst na te boormrsen.
Prima voor baby's die al lekker op gang zijn, maar vaak te moeilijk voor baby's die dat nog niet zijn (vroeg geboren, erg slaperig, licht of veel afgevallen, geel geweest). Dan kosten ze teveel energie.