67 Reacties

3 maanden geleden

Bij mij vandaag een goede sessie met tepelhoedjes, 20 min aan beide borsten en daarna wel nog veel zuigbehoefte (meer dan na een fles). Even aangekeken en speentje gegeven en toen viel ze in slaap, dus denk wel voldoende gedronken? Ik houd het nu bij 1-2 keer per dag aanleggen, vind kolven nu nog gemakkelijker. Vrijdag langs de lactatiekundige, hoop op wat praktische tips. Blijft zoeken!

3 maanden geleden

Wat fijn dit forum! Ik loop hier ook tegenaan. Onze dochter (11 dagen) is dysmatuur geboren (2562 gram) dus iedereen zei, ze is ook wat zwak om goed te kunnen drinken. We hebben kort in het ziekenhuis gelegen en omdat mijn voeding nog niet goed op gang was heeft ze daar gelijk flesjes gekregen. Met tepelhoedje hapt ze goed aan, maar ze valt snel in slaap en volgens de kraamhulp was ze ook niet altijd effectief aan de borst. Ze heeft ook zonder tepelhoedje aan de borst gezeten. Maar omdat we hele slechte nachten hebben (ze houdt ons van 22 tot 4 ongeveer wakker..) kolf ik nu full time en krijgt ze dat in een flesje. Maar mijn productie is net aan voldoende, maar soms niet..

3 maanden geleden

Reactie op Naomi.89

Ja 800ml lijkt me nu ook nog echt te veel ja. Hij kan wel 100ml drinken maa ...
Jaa ik vind t ook veel. Ik ben terug gegaan naar 5 keer kolven per dag ipv 6. Oww maar dan drinkt ie dus wel wat aan de borst. Dat is al positief! Ik doe zonder verkleiners maar ik heb vrij grote tepels. Er zat zo’n meetlat bij om te meten welke maat bij je past. Ik kolf altijd na een voeding direct. Ik vind t echt teveel gedoe om tussen voedingen nog te gaan kolven. Soms geef ik wel eerst een flesje en dan kolf ik. Hoe gaat ie nu met jou?

3 maanden geleden

Reactie op marijn1992

Bij mij vandaag een goede sessie met tepelhoedjes, 20 min aan beide borsten ...
Ja snap ik! Is zo intensief. Ik vind 2x per dag aanleggen al heel wat naast t kolven. Hoe vaak kolf je nu nog?

3 maanden geleden

Reactie op Izzy19

Hoe gaat het inmiddels bij jullie?
Bij ons gaat t goed. Hij is wel mooi weer aan t aankomen. Maandag zat hij op z’n geboortegewicht. Morgen gaan we nog een keer wegen maar hij zit goed in de plasluiers afgelopen dagen🙏 Alleen t aanleggen blijft een ding. De ene keer lijk ik wat succes te hebben en de andere keer is t super frustrerend voor mij en voor hem. Soms lijkt t wel alsof hij er niks uit krijgt, terwijl ik daarna nog wel makkelijk ff 170ml afkolf.

3 maanden geleden

Reactie op Ellen765

Ja snap ik! Is zo intensief. Ik vind 2x per dag aanleggen al heel wat naa ...
Ik kolf 5-6 keer, productie is goed op gang, gemiddeld denk ik 140 cc als ik na 3 uur kolf, maar wel 220 cc nadat ik de nacht oversla en er 6 uur tussen zit! Dus kom per dag boven de 900 cc, ben al wat aan het invriezen. Deze week eindelijk een mobiele kolf bestellen voor wat meer bewegingsvrijheid. Hoe is het bij jou? Ik betrap mezelf al wel eens op de gedachte dat alleen kolven en flesje wel rust zou geven…

3 maanden geleden

Reactie op marijn1992

Ik kolf 5-6 keer, productie is goed op gang, gemiddeld denk ik 140 cc als i ...
Oww 900 is keurig toch! Ik ben inmiddels ook overgestapt naar 4/5 x kolven overdag en in de nacht borstvoeding geven. Ik vind t eerst borstvoeding geven en daarna kolven zo intensief. Dat ik liever of of doe. Nu doe ik vaak in de avond nog een keer borstvoeding en andere momenten gewoon direct een flesje