12 Reacties

5 dagen geleden

Ik zou u daar nu nog geen zorgen over maken. Later krijgen ze al genoeg kansen voor labels. Ik heb een tweeling die op dit moment ook heel veel willen bewegen en liever niet stilzitten. Ieder op hun eigen manier. Ik zie het eerder als ze zijn zich volop aan het ontwikkelen en ze leren motorisch ook echt heel veel. Ik zit ook niet graag stil 🫣 mss hebben ze het van mij. Ze maken hier wel heel vlot sprongen in hun ontwikkeling. Dus in mijn ogen laat ze maar lekker doen.

5 dagen geleden

Reactie op DaiB

Ik zou u daar nu nog geen zorgen over maken. Later krijgen ze al genoeg kan ...
Het nadeel is dat hij zich al vamaf moment 1 wakker houdt en het hem niet lukt om te slapen. Het wordt voor mijn idee alleen maar erger.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 dagen geleden

Ja mijn zoontje valt uit zijn eigen ook niet zomaar in slaap. Als ik die in zijn bed leg begint hij te 'turnen' 😅

5 dagen geleden

Kan niet helpen maar wel herkenning. Hij heeft nooit echt als baby in je armen willen liggen; altijd rechtop. Kinderwagenbak? Verschrikkelijk vond ie die Even bij je op schoot? Ammenooitniet Altijd benen trappelen (luierbroekjes zijn geweldig, maar zelfs daar struggle ik mee op z’n momenten) Even rustig zitten te spelen zit m er ook niet in, hij heeft inmiddels ook door hoe ie kan lopen (aan de hand of baby walker), wil dit de hele dag door doen, en rent dan ook zohaast. Hij wou ook al ‘te vroeg’ staan etc, moesten dit remmen vd fysio maar absoluut niet te doen haha. Hele omgeving ziet t idd, en vinden het ook allemaal best behoorlijk (zelfs degene die al kinderen hebben, zeggen dat ie extreem druk kan zijn) Ik maak d’r maar grapjes over, of hij al op de wachtlijst kan voor test of of er baby ritalin is (grapje he, zou ik uiteraard nooit doen. Hou van m’n zoontje zoals ie is)🙃🤪

5 dagen geleden

Reactie op DaiB

Ja mijn zoontje valt uit zijn eigen ook niet zomaar in slaap. Als ik die in ...
Haha ja het is echt niet normaal. Ik vraag me soms af hoe je zoveel energie kan hebben. Ik teken er voor ondertussen😅 en dat alsmaar staan pff

5 dagen geleden

Reactie op itisme01

Kan niet helpen maar wel herkenning. Hij heeft nooit echt als baby in je ar ...
Jaa dat herken ik. Wij moesten idd ook het staan tegen houden van de cjg maar niet te doen haha. Hoe oud is je kindje?

5 dagen geleden

Reactie op annab2002

Jaa dat herken ik. Wij moesten idd ook het staan tegen houden van de cjg ma ...
Hij is van 16 juli dus inmiddels 8,5mnd☺️ die van jou? Jaa tegenhouden is makkelijk gezegd maar niet te doen🤣

5 dagen geleden

Misschien helpt kamillethee (een beetje)

4 dagen geleden

Heel herkenbaar! Hier ook eentje die noooit stil heeft gezeten, ook veel frustratie want probeert te kruipen maar lukt nog niet of wil staan. Eerder ook toen hij nog niet recht op kon zitten… hele dag bezig en in de weer. Hangt daarentegen ook heel graag aan mij of papa.

4 dagen geleden

Reactie op itisme01

Hij is van 16 juli dus inmiddels 8,5mnd☺️ die van jou? Jaa tegenhouden is ...
Mag ik vragen waarom je kindje niet mocht staan? Mijn zoontje is ook 8,5 maand en trekt zich op aan dingen. Nu vraag ik me af of dat dan verkeerd is
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.

4 dagen geleden

Reactie op Eefje3003

Mag ik vragen waarom je kindje niet mocht staan? Mijn zoontje is ook 8,5 ma ...
Op deze leeftijd is t normaal hoor! Was paar maand terug al dat hij dat wou, weet zo ff niet meer exact hoe oud maar uit m’n hoofd al rond 3mnd zeker Fysio raadde dat heel erg af omdat de benen/knieen/heupen er op die leeftijd nog echt niet sterk genoeg enz voor zijn. En het daarmee meer spanning bracht in z’n lijfje (hij zat in zn nek en rug erg vast) Mn zoontje gaat nu helemaal los haha, we laten m maar. Tegenhouden is geen doen. Hij kruipt tegenwoordig gewoon overal naartoe, en trekt zich daaraan omhoog. Loopt graag aan de hand of achter z’n babywalker!

4 dagen geleden

Hier ook een druk zoontje van 8,5 maand! Heel druk en bewegelijk; wil alleen maar staan en bewegen. Soms kijk ik met jaloezie naar meisjes van dezelfde leeftijd die rustig zitten. Mijn tips: - eten😅 in een restaurant zet ik hem in een hoge stoel en voer ik crackers (van bolletje volkoren) daar is ie even zoet mee. Of op schoot als hij niet in de stoel wil - naar buiten; wandelen met kinderwagen en laten kruipen in het gras. Soms wordt hij rustig in de draagzak - ik heb sinds kort een houten klimrek thuis en dat vind ie ook leuk - weinig suiker voeden; ook kant en klaar groentenhapjes zit suiker in dus koop ik lovemade bij ekoplaza Maar nog steeds is hij druk en denk dat het de leeftijd is, nieuwsgierigheid, en jongetjes he ;)