17 Reacties
4 maanden geleden
Wat bij mij helpt is douchen of t bad in. Niet al te warm water en dan gewoon lekker ff er tussen door laten gaan. Havermout badje doet t ook goed (ben van de week serieus beneden in de afwasbak (na dat ik m ff goed uitgesopt had) gaan zitten midden in de kamer op de grond!
Bij mij helpen de zalfjes ook niet en ik heb al meerdere weken diarree dus aan de ontlasting ligt t ook niet 🤣
MOD
4 maanden geleden
Ik had dit laatst ook maar dan door de druk na te veel wandelen.
- iedere 30 minuten van houding wisselen
- 1x in bad en 1 x even afspoelen. Dit verzacht de pijn en maakt schoon.
- De zalf werkt echt dus gewoon blijven doorgaan. Ik deed het zelf op een wattenschijfje en dan er tegen aan. (Curanol)
- neusspray over de zalf sprayen op het wattenschijfje.
MOD
4 maanden geleden
Reactie op Sopermama-Lisa
Ik had dit laatst ook maar dan door de druk na te veel wandelen.
- iedere ...
Ow en soms werkt het ook om gewoon zinkzalf te smeren. Dit werkte alleen niet voor mij.
4 maanden geleden
Thanks allemaal! Ik heb zelf ook nog een goede tip gekregen vanochtend en direct toegepast.
Een klassieker voor in de kraamweek ook: boterhamzakjes vullen met appelstroop en in de vriezer leggen. Dit bevriest niet helemaal en leent zich dus perfect om in je onderbroek te doen. Heb het de afgelopen 2 uur gebruikt en het verlicht al enorm!
4 maanden geleden
Ook gehad vorige week en de pijn is echt verschrikkelijk, geen enkele houding gaf verlichting dus ook slapen was een hel.
Hou vol met smeren, na een paar dagen wordt het waarschijnlijk beter... ik nam ook paracetamol elke 4 a 5 uur en wisselde de curanol af met sperti. In de hoop het beste van beide.... je probeert op een gegeven moment alles he...
Veel sterkte, hopelijk gaat het snel beter!
4 maanden geleden
Omg hier ook ineens pijnlijke aambeien sinds gister! Even op de grond met mijn dochter gespeeld en toen ik op stond ineens zo veel pijn 😭. Lidocaine en Curanol lijken inderdaad niet zoveel te doen, tip van de huisarts en verloskundige was ze proberen terug te duwen. Dit lijkt gek genoeg wel iets van verlichting te geven zo lang ze binnen blijven. Regelmatig even gaan liggen helpt voor mij ook.
4 maanden geleden
Oh ik heb ook van alles geprobeerd uit het aambeien assortiment (sperti, curanol etc) maar het deed echt niks bij mij. Ik las laatst bij iemand die Dr Leenarts baby billenzalf gebruikte waarop een hele hoop reacties kwamen van mensen die ook enthousiast waren. Ik had het in de kast van onze oudste liggen dus ging het meteen proberen en wat een wereld van verschil maakt dit voor mij! Ze zijn niet allemaal weg maar doen geen pijn meer!