22 Reacties
23 dagen geleden
Hier ook gehad aan het begin, heb haar toen eerst ‘geleerd’ om in de kinderwagen zelf in slaap te vallen. Dus toch wel even laten huilen en dan weer speen erin bla bla. Mijn vriend wilde haar pakken elke keer want vond het heel zielig en ergens is het een beetje zielig maar ze moeten het echt zelf ‘leren’ Na 1 dag viel ze al met meerdere slaapjes zelf in slaap! Wat hier hielp was op Spotify het stofzuiger geluid erbij leggen en we hebben voor haar in bed een wolk van Fischer price met meerdere kleurtjes en geluiden.
23 dagen geleden
Tip, ga liefde van een moeder volgen! Zij legt je uit hoe slaap werkt bij zo'n kleintje en dat zogenaamde slaaptrainingen waarbij je kindjes laat huilen traumatiserend kunnen werken.
Een baby valt in slaap als hij zich veilig en geborgen voelt, niet als hij alleen achter gelaten wordt in zn bedje.
Mijn vriend vind het fijn haar te wiegen en weg te leggen, zelf vind ik het prettig een stoel naast haar bedje te zetten en zachtjes haar gezichtje te aaien tot ze slaapt 🙂
23 dagen geleden
Logisch voor zo’n jonge baby. Dit is niet lullig bedoeld maar ik snap niet zo goed waar die pressure vandaan komt dat baby’s zo jong al zelfstandig in slaap zouden moeten kunnen vallen… Zo’n hulpeloze baby heeft de nabijheid en geborgenheid van zijn ouders nodig juist omdat ze zo kwetsbaar en afhankelijk zijn. Die alertheid is gewoon een overlevingsmechanisme 🥺
23 dagen geleden
Reactie op mandy220921
Hier ook gehad aan het begin, heb haar toen eerst ‘geleerd’ om in de kinder ...
Wat je haar geleerd hebt is dat het geen zin heeft om te huilen want er komt toch niemand. Hierdoor raken ze stil.
Een baby hoeft niet 'te leren' slapen. Dit gebeurt vanzelf als ze er aan toe zijn, wanneer dit is ligt volledig aan je kindje. Maar geloof mij, er wordt geen enkele 18 jarige nog door z'n moeder in slaap gewiegd omdat hij niet 'geleerd' heeft zelf in slaap te vallen.
22 dagen geleden
Reactie op Naomii
Misschien iets van inbakeren proberen? Wij hebben de slaapzak van love to d ...
Met 13 weken zou ik zeker niet meer aan inbakeren beginnen.
Onze baby valt meestal zelfstandig in slaap, maar ook niet altijd. Hier ook een Nunki lakentje. Dit helpt wel naar mijn idee
22 dagen geleden
Reactie op Naomii
Nou het love to dream slaapzakje is niet meer echt inbakeren hoor. Ze ligge ...
Klopt maar als je baby draait kan hij of zij zich niet meer terug draaien omdat de armpjes dus geen vrije beweeg ruimte heeft. Dus draait je baby op het buikje zijn er geen armpjes die de baby’s gezichtje uit het matrasje kunnen draaien of omhoog houden
22 dagen geleden
Reactie op Boomklevertje
Wat je haar geleerd hebt is dat het geen zin heeft om te huilen want er kom ...
Neehoor dat is zeker niet zo! Ik ben elke keer bij haar gebleven totdat ze echt in slaap is gevallen. Hier vindt ze het fijn om even te jengelen voor het slapen gaan, was ze echt overstuur dan pakte ik haar gewoon. Dus ik heb haar zeker niet geleerd dat niemand komt, beetje rare reactie vind je zelf van niet?
22 dagen geleden
Moeder van 2 kids. Eerste was super makkelijk en sliep gewoon. Niks hoeve leren. Nummer twee heeft daar veel meer moeite mee. Slapen is idd een vaardigheid die een baby kan leren. En het gaat hier met kleine stapjes steeds beter. De vaste structuur ect (de tip op internet) hadden we al dus daar kon het niet echt aan liggen. Wel zijn we hem voor het slapen gaan in bad gaan doen en dat werkt nu heel goed. Verder zijn we gaan kijken naar de shush pat methode. Inbakeren hebben we nooit gedaan maar het kloppen en shushen wel! Dit ging een weekje beter, maar daarna iedereens in huis om de beurt ziek. Nadat iedereen weer beter was, ben ik in slaap gaan wiegen en nu hem steeds vlak voor het in slaapvallen weg gaan leggen. En zo in stapjes afbouwen. Dit lijkt hij steeds beter op te pakken. In de kinderwagen en draagzak slaapt hij nu behoorlijk snel en ook langer door. In de box is het nog wisselend. In bed gaat het wel goed! Geef de moed niet op! Je doet het heel goed. Blijkbaar vind jouw kindje jouw nog erg fijn om je in de buurt te hebben. Miss helpt het nog om een t-shirts met jouw geur of z’n knuffel met hartslag in z’n bedje te leggen.
Wij zijn er ook nog zeker niet, maar gaan met hele kleine stapjes steeds vooruit, probeer die ook bij jezelf te zoeken. 13 weken en je baby heeft waarschijnlijk al zo veel geleerd ❣️ ook al lijkt het misschien nog maar heel weinig
22 dagen geleden
Reactie op Naomii
Misschien iets van inbakeren proberen? Wij hebben de slaapzak van love to d ...
Ik ook precies deze combi! Werkt bij allebei de kinderen
22 dagen geleden
Reactie op Nola.
Klopt maar als je baby draait kan hij of zij zich niet meer terug draaien o ...
Is ook niet helemaal waar. Onze oudste van nu 4 jaar, zat strakker ingebakkerd en die rolde alle kanten op. Snap dat ze dat voor de veiligheid zeggen, en dat is ook logisch. Als je kindje hierdoor wel lekker in slaap valt, kan je het ook echt wel weer afbouwen. Er zijn tegenwoordig zoveel hulpmiddelen.
21 dagen geleden
Reactie op Boomklevertje
Bij mijn 1e dochter was dit ook een probleem (1 jaar lang😓). Wij hebben bij haar ook van alles geprobeerd om haar zelf te leren slapen. Niks hielp.
Wij hebben haar elke avond in slaap gewiegd. Soms heeft een kind dit nodig denk ik maar.
Het zorgde bij mij voor veel stress toen. Ik wilde zo graag dat ze zelf in slaap zou vallen, maar elke keer was het een teleurstelling en veel huilen. Op een dag viel ze zelf in slaap en vanaf dat moment ging het beter.
Dus mijn tip: lekker naar je kindje kijken. Doe waar hij behoefte aan heeft. Zo blijft het leuker! Veel succes. Deze perioden zijn vermoeiend.
21 dagen geleden
Reactie op Boomklevertje
Vind dit ook vrij bijzonder. Mijn baby huilt niet bijvoorbeeld snel als hij wakker wordt als hij in bed ligt; enkel als hij echt gelijk honger heeft. Dan wordt hij eerst rustig wakker en daarna start de dag pas. Zo komt het ook ‘s nachts voor dat hij wel eens wakker een beetje rond kijkt voor hij weer in slaap valt. Maar dat wil niet zeggen dat dit altijd zo geweest is, de eerste 6 weken waren onwijs moeilijk ivm niet kunnen slapen en huilen. Uit jouw bericht maak ik dan een beetje op dat een baby in zo’n geval geleerd heeft om maar niet te huilen omdat er niemand komt.
Vind ik een vrij grove aanname maar dit kan aan mij liggen 🥲