24 Reacties
2 maanden geleden
Mijn dochtertje is morgen 5 weken en had wel veel moeite met zelf in slaap vallen, 9/10 lukte het niet.
Ik heb zo’n white noise apparaatje gekocht, wilde er eigenlijk niet aan maar ben blij dat ik het gekocht heb. Nu lukt het namelijk 9/10 slaapjes wel om zelf in slaap te vallen.
Ze slaapt ook in een slaapzakje van love to dream, ze sloeg zichzelf namelijk steeds wakker.
Deze combinatie is hier tot nu toe goud!
Behalve vandaag trouwens maar we bevinden ons waarschijnlijk in een sprong haha
2 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Mijn dochtertje is morgen 5 weken en had wel veel moeite met zelf in slaap ...
Bedankt voor je reactie! White noise en love to dream gebruiken wij ook, maar helpt helaas niet… in de nacht gaat het wel goed, hier is het alleen overdag moeizaam.
Momenteel zit mijn zoontje ook in sprong 2, dus daar kan het ook deels mee te maken hebben.
2 maanden geleden
Het heeft bij onze dochter tot 12 maanden geduurd voordat ze zelf in slaap kon vallen. Door slaaptraining lukte het toen. Hazenslaapjes deed ze tot 6/7 maanden.
Ons zoontje van 3 weken oud kan half slapend weggelegd worden en valt dan zelf in slaap. 😊
2 maanden geleden
Mijn ervaring bij mijn twee andere kinderen is dat het wel een poos kan duren voordat ze zelf in slaap vallen en doorslapen. Het kost in het begin veeel energie en tijd vooral ook met de sprongetjes en slaapregressies tussendoor. Als ze zo ongeveer 8-9mnd zijn wordt het makkelijker. Als de basis goed is (ritme, zelfde bedtijd ritueel, letten op wakkertijd) dan heb je vanaf dat ze 1jr zijn echt profijt van het harde werken aan het slapen in deze eerste maanden!
2 maanden geleden
Reactie op Bloempje51
Mijn ervaring bij mijn twee andere kinderen is dat het wel een poos kan du ...
Oja; witte ruis en een inbaker slaapzakje is wel aan te raden.
2 maanden geleden
Op deze leeftijd kunnen ze nog geen slaapcyclussen aan elkaar plakken, dat komt pas veel later. Dat geld ook voor het zelfstandig in slaap vallen, onze dochter valt ook niet altijd zelf in slaap. Tijdens een sprongetje heeft ze daar meer moeite mee, dus misschien dat je zoontje in een sprongetje zit of bijna. Ik vond de podcast van Liefde van een moeder heel fijn, zij verteld wat je van je baby kan “verwachten” als het op slaap aankomt, afhankelijk van de leeftijd van je kindje
2 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Mijn dochtertje is morgen 5 weken en had wel veel moeite met zelf in slaap ...
Hier hebben wij ook de love to dream slaapzak, puckababy piep en white noise. Vaak pakken we de slaapzak onder aan bij de voetjes en dan wiebelen we er mee, dan valt ze vaak zo in slaap
2 maanden geleden
Hier valt Yinthe in de avond als we naar bed gaan en in nacht alleen maar in slaap als ze zelfstandig ligt dus in haar cosleeper. In de nacht vind ze t veel te gezellig na de voeding haha gaat ze n beetje spelen en praten tegen de boob 😝
Overdag verschilt het hier maar we leggen haar ook neer waar wij zijn. Dus vaak beneden in de box of in de kinderwagen als we gaan wandelen of als we weten dat we binnen een bepaalde tijd naar buiten gaan om boodschappen te doen of naar iemand toe. Dat als ze dan in slaap valt door kan slapen.
Huidhonger hebben we hier niet zo veel meer. Alleen met extreme krampjes, soms mis ik die huidhonger wel die ze in t begin had.
Heel eerlijk letten wij niet op haar wakker tijden omdat ze zelf wel aangeeft wanneer ze wil gaan slapen.
We hebben wel echt een vast bed ritueel in de avond. Schone luier voor de nacht, pyjama aan, lekker even knuffelen samen en gezellig kletsen. Dan der slaapzak aan en in der cosleeper. Nog een verhaaltje voorlezen en dan is het welterusten 🥰
Binnen 10 min is mevrouw dan vertrokken.
Bedtijd varieert hier wel, vaak is dat wanneer wij ook naar bed gaan maar een enkele keer is dat tussen 8 en 9 zelfstandig al als ik merk dat ze derzelf in de weg zit.
2 maanden geleden
Mijn dochter van 2 kan net zelfstandig in slaap vallen. Toen ze heel klein was kon ze het wel, maar toen ze ouder werd werd het lastiger. Wij hebben er nooit een probleem van gemaakt. Wilden ook niet laten huilen. Als het voor jou geen probleem is, is het geen probleem. Cyclussen koppelen kon ze dan wel weer meteen. Niet elk kindje is hetzelfde en het is vooral zoeken wat voor jouw kind (en jullie werkt). 8 weken is mijn inziens wel wat klein voor een echt ritme, dus zou qua tijden vooral kijken naar hoe je kind zich gedraagt, dan gaat het inslapen vast sneller. Sommige tips zijn al genoemd (die wij overigens niet gebruiken). Sommige kindjes hebben gewoon veel tijd nodig om bepaalde slaapvaardigheden te leren, dus maak je er vooral niet heel druk om. Het komt wel.
2 maanden geleden
Overdag kan onze dochter niet zelf in slaap vallen. In ieder geval niet als ze in de box, ledikant, wiegje of kinderwagen ligt. Niet met white noise, inbakeren, speen, rondlopen in kinderwagen. We letten ook op wakkertijden maar ze mist toch geborgenheid denk ik en ze heeft veel last van haar buik/krampjes. Met die krampjes is het zelfs zo dat ze inmiddels bij ons ook niet makkelijk meer in slaap valt.
Maar heb het gisteren geprobeerd in haar bedje, ze is 5 weken oud, maar ze is gewoon 3 uur wakker geweest tot aan de volgende voeding en een hoop gehuil, dus denk dat ik maar wacht tot die krampjes minder zijn om het weer te proberen.
S nachts slaapt ze in haar wiegje van 22 tot 7 ongeveer en we hebben 1 nachtvoeding daartussenin ergens. Geen idee maar dan is ze in nachtmodus of zo en dat is wel heel fijn hoor. Is al sinds ze een week oud is of zo.
2 maanden geleden
Reactie op Bloemke13
Overdag kan onze dochter niet zelf in slaap vallen. In ieder geval niet als ...
Klinkt heel bekend! Ons zoontje slaapt snachts tussen 22.00-7.00 en komt dan ook in een soort nachtmodus waarop hij wel in slaap kan vallen (wel nog met 2 voedingen tussendoor). Overdag is het drama, hij valt enkel in slaap op mijn armen, in de draagzak en heel soms als ik heel lang ga wandelen met de kinderwagen.
Ik ben al aan het oefenen met slaapjes in zijn bedje, maar dit doe ik 1 keer per dag om niet gefrustreerd te raken. Dan ben ik vaak meer dan een half uur bezig voor een slaapje van 20 minuten. Ik hoop maar dat dit op zijn tijd een stuk beter gaat!
2 maanden geleden
Reactie op ROSAXX
Mijn dochter van 2 kan net zelfstandig in slaap vallen. Toen ze heel klein ...
Helemaal mee eens! Alleen.. hier gaan ze met 15 weken wel naar de opvang. En mijn ervaring is wel dat ze daar echt niet zo veel tijd hebben om ze in slaap te helpen. En dat was bij onze tweede dan ook lastig, elke keer een oververmoeid kind.. :(
2 maanden geleden
Reactie op Gjneee
Helemaal mee eens! Alleen.. hier gaan ze met 15 weken wel naar de opvang. E ...
Mijne ook hoor. 3 dagen zelfs. Daar is er nooit een probleem geweest met het drinken van flessen (gekolfde melk) en slapen. Slapen ging daar vanaf dag 1 super. Sliep als eerste van de groep. Dus hoeft niet perse een probleem te zijn (kan uiteraard wel). En bij ons heeft de opvang wel meer geduld (en trucjes) bij de kleinste baby’s.
2 maanden geleden
Reactie op Bloemke13
Toch fijn wat herkenning. Soms krijg je het idee dat iedereen een 'makkelij ...
Haha nee klopt. Het kan soms fijn zijn om te weten dat er niets mis is. Gewoon niet te hoge verwachtingen hebben over wat je op een dag gedaan krijgt.
Verder is het echt een schatje hoor. Hij huilt echt amper, zolang hij overdag maar geknuffeld wordt.
2 maanden geleden
Pas in bed leggen als hij half slaapt, zou ik doen. En 45 min slapen is heel normaal in mijn ervaring.