24 Reacties
2 maanden geleden
Mijn eerste kon pas zelfstandig in slaap vallen rond een jaar. Toen ook pas slaapjes koppelen. Daarvoor altijd na 45 minuten wakker. We hebben er wel heeeeeeel veel moeite in gestopt vanaf ongeveer 10 weken. Bij mijn 2de geen moeite in gestopt en die kon het ongeveer vanaf 5 maanden. Zou dus eigenlijk gewoon af en toe proberen en lukt het niet dan wiegen/draagzak. Ik zou niet eindeloos “trainen@
2 maanden geleden
Onze oudste sliep rond dat termijn alleen in de draagzak of buik op buik op ons haha en zeker niet zelfstandig in slaap vallen. Ik heb toen echt met haar geoefend door haar wakker maar moe in bed te leggen. Ik geloof dst kindjes moeten leren zelf in slaap te vallen, me heen zie ik als je dit niet oefend je echt nog tot oud bezog kunt zijn met je kind in slaap maken, niet iets wag ik widle. Het Was een intensief traject haha soms ging ik in 5 min wel 30 keer terug als ze huilde kwam ik weer de kamer in, aaitje speentje en weer weg. Meestal zette ik voor mezelf een tijd bijvoorbeeld 20 min, lukt dat niet doen we het weer in de draagzak. Zo lukte het steeds vaker en rond de 12 weken zaten wij wel echt op een ritme met slaapjes in bed op bepaalde tijden
2 maanden geleden
Overigens is 45 min cyclus heel normaal en lukt heg later pas slaapjes te koppelen. Waardevolste 45 min van je leven haha choose wisely wat je daarin doet (maar geheel niet gek dus!)