11 Reacties

één maand geleden

Ons hebben ze bij het consultatiebureau gezegd dat je vanaf 'n maand of 4 pas echt kunt beginnen met zelf in slaap laten vallen en ritme erin krijgen zodat iedere dag het zelfde tijd een dutje is etc.

één maand geleden

Reactie op SilvanaBobMilouNoah

Ons hebben ze bij het consultatiebureau gezegd dat je vanaf 'n maand of 4 p ...
Zo fijn dit even te lezen, ik ga bijna werken en voelde me al helemaal onzeker omdat onze dochter van nu 8 weken nog echt geen ritme heeft overdag.. en ook zij wil vooral bij ons slapen, zodra we haar wegleggen slaapt ze maar kort, ik kan pas wat huishouden doen als mijn vriend weer thuis is bijvoorbeeld

één maand geleden

Reactie op eeeeeeeeva1993

Zo fijn dit even te lezen, ik ga bijna werken en voelde me al helemaal onze ...
Is hier ook. Zoontje is nu 8 weken ook, voor het sprongetje van 6 weken oud kon ik hem zo in bed leggen overdag.. nu niet meer. Slaapt alleen nog maar op de arm of in de maxi cosi als we weg zijn. Nachten zijn geen probleem, slaapt die meestal door tot de ochtend gewoon in zijn eigen bedje. Wij willen na de herfstvakantie beginnen, dan begint onze oudste dochter met school dus gaat dat wat makkelijker. En dan willen we hem ook gaan aanleren in zijn eigen kamer te slapen ipv bij ons op de kamer. We proberen nu wel al een beetje een ritme te creëren, iedere keer t zelfde te doen voor die gaat slapen zodat die er wel al wat aan went maar zijn hier ook maar hazenslaapjes als dat al lukt in zijn eigen bed overdag. We proberen het wel bij ieder slaapje maar merken we dat die echt heeel weinig heeft geslapen dan mag die ook een dutje op mijn arm doen. Vind het nu nog belangrijker dat hij wel genoeg slaap krijgt

één maand geleden

Bij onze oudste dochter lukte dit pas echt tegen de 5 /6 maanden een beetje. Onze baby nu (11 weken) valt wel al zelfstandig in slaap. Groot verschil dus😂

één maand geleden

Mijn dochter is 9weken en sinds vandaag (!) lukt het bij 3 slaapjes. Gisteren had ze van 15.00 uur tot 22.30 uur amper geslapen, toen we haar weg wilde leggen zetten ze het op een krijsen. Na de laatste fles viel ze als een blok in slaap. Vandaag merk ik dat ze minder lang wakker kan zijn, na een uur zie ik echt slaapsignalen (staren, rode oogjes, minder bewegelijk, gapen). Ik moest haar een paar keer eerder wegleggen en na een beetje geklaag viel ze zelf in slaap. En slaapt ook een aantal uur weg, wss haalt ze het van gisteren in ☺️

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Mijn dochter is 9weken en sinds vandaag (!) lukt het bij 3 slaapjes. Gister ...
Mijn tip is: letten op slaapsignalen/wakkertijden, een bed ritueel voor de slaapjes overdag en voor de avond/nacht. En wat ik las op de website van deze app: altijd afscheid nemen wanneer je baby wakker is als je de slaapkamer verlaat. Niet stiekem weggaan, dit kan door baby’s als onveilig ervaren worden.

één maand geleden

En hoe is jullie ritme? Wij willen nu naar 6*150 maar overdag vind ik 4 uur tussen een fles veel. Ze is dan 1,5 uur wakker en moet dan elke keer 2,5 slapen. Dat red ze zeker niet

één maand geleden

Reactie op DiedeH94

Mijn tip is: letten op slaapsignalen/wakkertijden, een bed ritueel voor de ...
Dit doen wij ook, onze dochter is bijna 10 weken. Laat duidelijk zien dat ze moe is, als ik haar dan wegleg valt ze eigenlijk altijd zelfstandig in slaap in haar eigen bed. Ze heeft tegenwoordig wel moeite op andere plekken te slapen (want niet donker, en teveel te zien), dan heeft ze vaak hulp nodig of moet doodmoe zijn. Soms word ze tussendoor wakker voor een speentje of een aaitje over haar bol, maar gaat dan weer verder slapen. Wij hebben voor ieder slaapje hetzelfde ritueel. Voor ze de nacht in gaat is het ritueel iets anders en ‘s nachts ook. Hopelijk herkent ze dan verschil dag/nacht. Gaat tot nu toe goed. Doen dit nu ruim 2 weken zo.

één maand geleden

Reactie op tessroo

En hoe is jullie ritme? Wij willen nu naar 6*150 maar overdag vind ik 4 uur ...
Hier ook niet hoor, wij geven de fles vrij snel na wakker worden, dan geeft ze ook hongersignalen. En omdat ze dan net wakker is drinkt ze het best. Dus hier zit er ene keer 3 uur tussen en andere keer 4 uur. En de ene keer kan ze een uur wakker blijven andere keer anderhalf uur.

één maand geleden

Hier ook niet, overdag slaapt ze al helemaal niet in bed omdat ik dan minimaal een half uur bezig ben met haar in slaap te krijgen en ze dan maar 5 min slaapt. In de avond zijn we minimaal een uur maar vaak 2 uur bezig voor ze eindelijk echt slaapt.. ritueel werkt niet wakker tijd aanhouden werkt niet. Van alles geprobeerd maar laat het maar een beetje los anders wordt jezelf alleen maar gek.

één maand geleden

Reactie op MD999

Dit doen wij ook, onze dochter is bijna 10 weken. Laat duidelijk zien dat z ...
Moet wel zeggen dat wij hier echt actief geoefend hebben met zelf in slaap vallen vanaf het begin! Dus is niet uit het niets ontstaan. Steeds een handeling minder om te helpen slapen, uiteindelijk naar wakker in bed leggen. Als je zoekt op internet op “slaap associaties veranderen” vind je wel tips hoe je dit kunt aanpakken. Of het gaat werken is natuurlijk niet perse gezegd, maar je zou het kunnen proberen