8 Reacties
3 maanden geleden
Hi lieve mama,
Dat komt wel goed en je gaat er tijd voor vinden. Het is nog even een routine vinden❤️
Douchen plan ik bijv in de avond nadat mn dochter op bed is en tussen de voedingen van de jongste.
En ‘s ochtends zorg ik ervoor dat ik een setje kleding heb klaar liggen die ik kan aandoen. Nu lekker een jurkje. Dan eerst sochtends ontbijten. Leg ik de kleine in de box en maak ik ‘samen’ met mn dochter op. Mn make up tasje heb ik nu beneden liggen zodat het ook makkelijker pakken is.
3 maanden geleden
Heel herkenbaar want dit had ik ook bij m’n eerste! Ik deed niet eens meer dagcrème op. Echter merk ik nu bij m’n tweede dat ik hier juist tijd voor vrij maak! Ik krijg er namelijk ook energie van door wel wat aan mezelf te doen (dan heb ik het niet over uitgebreide make-up maar over m’n skincare routine). Hoe moe ik ook ben, dit doe ik iedere avond en ochtend/middag. Het komt vanzelf weer terug! En als je ervan baalt is het de kunst om hier dus wel tijd voor te maken. Anders kwestie van accepteren dat het zo is :)
3 maanden geleden
Je zal hier uiteindelijk wel een routine in vinden, als je baby wat ouder wordt en wat meer een ritme krijgt dan wordt het sowieso makkelijker!
Zelf leg ik nu de dag van te voren op een rustig momentje alvast kleding klaar. Dan kan ik dat de dag erna altijd snel aantrekken. Meestal kan ik de baby wel even neerleggen om gauw mijn make-up etc te doen maar als hij echt niet meewerkt dan doe ik hem gewoon in de draagdoek. Draagdoek is ideaal voor dit soort dingen!
3 maanden geleden
Ik heb precies het zelfde. Make-up kom ik nauwelijks aan toe. Gister heb ik niet eens gedoucht.... Voel me ongelooflijk vies. Dus ik dacht ik kijk hier ook even mee voor eventuele tips 😁
Ik ben ook alleen en wil mijn dochtertje niet laten huilen. Ze heeft veel last van darmkrampjes en wil het liefst 24/7 fysiek contact. Waar ik ongelooflijk van geniet, want ik heb haar het liefst ook continu bij me. Gister als ze even sliep had ik ook allerlei andere dingen te doen en kwam een beetje in zo een modus van ach niemand ziet me toch, niemand ruikt me toch en niemand hoeft me aan te raken 😅😂 Maar ik kan niet wachten tot ik straks het heerlijke warme water over me heen kan voelen.
Eerst had ik hulp en dat was prettig, maar daardoor in de 3 weken dat ze er is zelfs eigenlijk mijn draai nog niet gevonden. Dus daar ben ik nu aan aan het wennen.
Het valt me op dat ze, als ze in bad geweest is lekker slaperig is. Dus vandaag wil ik het zo aanpakken: Eerst zij in bad en als zij slaapt snel snel eronder 🙏 Vandaag krijg ik ook bezoek dus extra motivatie om het te laten slagen 😂
Ik maak me ernstige zorgen als ik straks weer moet werken. Geen idee hoe lang ik nodig ga hebben in de ochtend, maar als ik haar ook nog naar een opvang moet brengen mag ik mijn wekker wel om 4.00 uur zetten of me op werk opmaken ofzo?! 🤭
3 maanden geleden
Ik denk dat het heel belangrijk is om wel goed voor jezelf te blijven zorgen. Persoonlijk ben ik een energieker mens als ik gedoucht heb en een beetje mascara op doe, hoe dom dit ook klinkt.
Als je een partner hebt kun je, zoals ik vaak doe, zeggen dat je even 15 min me-time nodig hebt om daarna weer helemaal mama te kunnen zijn. Even douchen, iets fijns aantrekken en voor jezelf zorgen.
Als je geen partner hebt kun je je kindje in een nestje/wipper/whatever works for you in de badkamer leggen en toch echt die tijd pakken. Liever gedoucht dan de vaatwasser ingeruimd. Dat komt dan later wel!
Je verdient het om voor jezelf te zorgen 😘