Hoi mama's,
Oefenen jullie veel met zijligging? Mijn baby is 10 weken oud. Hij slaapt op zijn rug. Ik probeer hem soms op zijn buik te leggen, maar dat lukt niet. We oefenen wel veel tummy time.
Maar ik las ook dat, als je baby veel op zijn rug ligt/slaapt - je zijn rugspieren moet laten rusten door op zijn zij te laten liggen/slapen. Echter heb ik tot op heden weinig geoefend met op zij leggen/laten liggen.
Is dat weg? Doen jullie dit wel en hoe & hoe vaak?
Nog nooit gehoord dat je rugspieren moet laten rusten. Lekker op de rug laten en tummy time blijven doen. Je kunt af en toe wel op de zij laten spelen, maar is echt geen must.
Dit heb ik echt alleen gezien in Amerikaanse filmpjes. Wij doen het niet. Cb heeft niet ook niets over gezegd toen we vroegen welke oefeningen we nog buiten tummy time moesten doen
Ik oefen erg veel met zijligging, ons kindje heeft een voorkeurs kant naar rechts waardoor zijn hoofdje afgeplat wordt. Maar als dit niet het geval in zou ik hem gewoon lekker op z’n rug laten liggen tot hij zelf naar zijn zij rolt
Ik oefen erg veel met zijligging, ons kindje heeft een voorkeurs kant naar ...
Wij hebben hetzelfde. Ben gister ervoor naar de kinderfysio geweest en ons kindje moet juist op zijn zij slapen, zoveel mogelijk op z’n buik en niet meer op zijn rug.