13 Reacties

2 maanden geleden

Haaai, wij hebben dit kussen gehad voor onze dochter ivm een afgeplat hoofdje. Zij is prematuur geboren en ze was te klein voor dit kussen omdat ze zich alsnog op haar rug wist te draaien. (Ja ze is nu nog eigenwijs 😂) Wij hebben deze alleen gebruikt onder toezicht ivm het feit dat wij ook gewezen werden op wiegendood.

2 maanden geleden

Wij hebben ook zo'n kussen . Ons is verteld dat als ze er in liggen je er wel bij in de buurt moet blijven. Wij leggen standaard iets van een dekentje onder het grote deel zodat ze niet terug kan rollen, en eventueel iets onder het kleine deel zodat ze er niet overheen kan rollen. Wij hebben hem voornamelijk voor de voorkeurshouding....

2 maanden geleden

Wij hebben deze afgelopen week gekregen van de fysio ivm voorkeurshouding, maar werd wel echt bij gezegd dat we haar niet alleen mochten laten en alleen in het zicht mochten gebruiken

2 maanden geleden

Wij laten ons zoontje op z’n zij slapen zonder kussen. Je moet je niet zo gek laten maken door alle verhalen. Zeker met zo’n kussen kan er weinig gebeuren. Kan je zoontje je hoofdje al optillen en draaien als hij ligt op z’n buik? Dan zou ik me helemaal geen zorgen maken. Wij doen het al weken zo.

2 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Wij laten ons zoontje op z’n zij slapen zonder kussen. Je moet je niet zo g ...
Dit dus 👌

2 maanden geleden

Nee helaas nog niet. Maar op dit moment weet ik niet wat ik enger vind… op z’n rug en die stikgeluiden, of iedereen die me gek maakt met wiegendood…..

2 maanden geleden

Niet vanwege reflux maar voorkeurshouding en afplatting van hoofd. Paar weekjes heeft ons zoontje ermee geslapen en nu 2.5. Overigens sliep hij er beter mee. Minste geringste snotneusje was hij benauwd, met dit kussen had hij veel minder last van benauwdheid dan op z'n rug liggen.

2 maanden geleden

Er is natuurlijk wel een reden dat hiervoor gewaarschuwd wordt. Wij hebben dit kussen bij onze dochter ook gebruikt, maar alleen bij de korte slaapjes overdag. ‘s Nachts niet.

2 maanden geleden

Ik denk dat je vooral moet kijken naar waarom dit gevaarlijk zou zijn. Is dat omdat ze eventueel erin kunnen draaien en dan met het gezichtje er tegenaan komen te liggen? In dat geval: zorg ervoor dat dat niet kan, dus maak hem kleiner door bijv een extra doek in de rug. Vervolgens eerst overdag proberen zodat je kan zien hoe hij het doet. Als je het vertrouwt pas snachts gebruiken. Zelf heb ik wel eens mijn baby met zijn rug tegen mij aan terwijl ik op mijn zij lig, dus lepeltje lepeltje. Ik heb hem dan net ietsjes meer mijn kant op gekanteld zodat hij eigenlijk half op z’n zij ligt en daarbij dan mijn arm om hem heen geslagen zodat hij niet op z’n buikje kan rollen. De meningen over samen slapen zijn verdeeld maar voor ons werkt dit goed. Misschien kan je dit eens proberen?

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Ik denk dat je vooral moet kijken naar waarom dit gevaarlijk zou zijn. Is d ...
Of gewoon op z’n zij met z’n gezicht naar jou toe kan natuurlijk ook, eventueel met je arm om hem heen zodat hij in je elleboog holte ligt met z’n hoofd, dan kan hij geen kant op en dus ook niet op z’n buik rollen 😊

2 maanden geleden

Onze oudste heeft erin gelegen en onze baby nu ook. Het zijn buikslapers, maar heb ze in een puckababy piep en dan vind ik het wel fijn dat ze in de nacht niet op hun buik liggen. Hij draait nog wel eens op hun rug in het kussen. Nooit op zijn buik. Het is dus wel een "groot" kussen, vind dat er goede tips gegeven zijn om de draaimogelijkheid te beperken! Gewoon uitproberen 🩵

2 maanden geleden

Zoon van 10 weken slaapt nu overdag op z’n zij met zo’n kussen (vanwege voorkeurshouding). Zelfs met ook puckababy aan. Gaat prima. Ik richt de babyfoon wel ff goed op z’n gezicht 😁.

één maand geleden

Mijn dochter rolde ondanks (of dankzij) dit kussen met haar gezicht in het matras. Ik heb het ding per direct weg gegooid.