4 Reacties

2 dagen geleden

Het schijnt wel te kunnen maar ik vind mijn zoontje nog wel erg jong voor zindelijkheidstraining. Bij mijn dochter (toen bijna 2,5) heb ik gemerkt dat de interesse vanzelf kwam en we er toen in mee zijn gegaan. Ze was in drie dagen van de luier af, compleet zonder aansturen of moeite, en heeft nu alleen nog ‘s nachts een luier. Bij mijn zoontje ga ik dit keer wachten tot hij interesse toont en ga dan voor de methode: meteen zonder luier. Succes!

2 dagen geleden

Wachten tot je kindje echt interesse toont. En meenemen naar de wc, benoemen wat je doet. Nu is echt nog wel jong. Lichaamsbewustzijn aanleren. Oe ik voel plas in mijn buik, kriebel, druk, oid, ik ga naar de wc. Gebaren voor poepen en plassen aanleren. Meestal gaan ze gehurkt ergens zitten en dan kun je een potje aanbieden bijvoorbeeld. Vooral ontspannen, want tijdens spanning kan je kindje niet leren en letterlijk loslaten

2 dagen geleden

Ik heb het boekje 'zindelijk, nu al?' en ben van plan de tips daaruit te volgen. Zij geven aan dat kinderen vanaf anderhalf jaar fysiek in staat zouden zijn om aandrag te merken en om te zetten in actie. Ons zoontje geeft nu al duidelijk aan wanneer hij gepoept heeft. Dan wijst hij naar zn luier en zegt 'poep'. Dit doet hij ook bij windjes. Maar goed, hij heeft dus al wel in de gaten dat er wat gaande is. Hij is nu 16 maanden. Ook naar de wc gaan vindt hij super interessant en dan kijkt hij wat ik doe en mag hij daarna de knop indrukken om door te spoelen. Dat is het leukst. En dan zwaaien we naar het plasje. Dus ik denk dat ons zoontje er al redelijk snel klaar voor gaat zijn. Ik ga het in elk geval wel proberen. Blijkt het te vroeg, dan proberen we het later nog eens.

2 dagen geleden

Reactie op Erwtje724

Ik heb het boekje 'zindelijk, nu al?' en ben van plan de tips daaruit te vo ...
Herkenbaar… mijn dochter heeft inderdaad ook goed door wanneer ze gaat poepen en gepoept heeft en als ik naar de wc ga vindt ze het super interessant. Een volle plasluier vindt ze ook echt vervelend. Ik heb ruim een maand geleden een brilverkleiner gekocht en ze wil regelmatig even op de wc zitten, ze vindt het fantastisch. Ze heeft nog niet geplast oid hoor en dat hoeft van mij ook echt niet. Al heeft ze nog 2 jaar een luier aan, prima maar voor nu ga ik mee in wat ze zelf interessant vindt en dan zien we wel.