23 Reacties
3 maanden geleden
Ooo jeetje ik zou ook heel boos en gefrustreerd raken hiervan. Mannen begrijpen echt niet altijd hoe heftig het voor ons is hoor: zwanger zijn, dan bevallen en dan die hele kraamperiode.
Ik snap je 100%
Hoop dat hij bij zn zinnen komt want ik vind het echt niet kunnen. Lekker belangrijk zo’n feestje terwijl je pas bevallen vrouw je hard nodig heeft nu…
Hoop dat je toch wat rust kunt pakken nu/vanavond en morgen er even rustig over kunt praten samen. Hopelijk snapt hij het dan ook?!?
3 maanden geleden
Super vervelend dat je nu net bevallen bent en je zo voelt. Echt niet fijn.
Dat pakt dat ook een beetje af van het genieten ervan :(
Ik kan je helaas ook niet helpen. Behalve dat ik zelf ook ertegenaan ben gelopen dat ik meer steun had verwacht van m’n partner dan ik ik krijg. (Mijn baby is nu bijna 4 weken).
Wat mij enorm heeft geholpen is dat ik mijn moeder om hulp heb gevraagd zodat ik overdag ff een dutje kan doen en ze soms gewoon even de baby kan vasthouden zodat ik ff wat makkelijker t huishouden kan doen etc.
Ik weet je wilt die steun eigenlijk van je partner, maar ik heb zelf de keus gemaakt om mijn verwachtingen richting hem maar los te laten ( ik spreek nog wel uit wat ik soms mis etc) maar ik maak me niet meer druk in mijn hoofd erom. Ik vind t gewoon zonde van mn kraamperiode als ik me steeds daar druk om zit te maken, ik wil genieten van mn kleine man.
3 maanden geleden
Wat een eikel! Sorry dat ik het zo even zeg maar ik snap je heeel goed! Ik was ook echt razend geworden als ik in jou schoenen zou staan.
Als je straks minder boos bent zou ik het even rustig methem bespreken 🙈 als dat lukt haha
Niet schuldig voelen! 😘 Soms ben je gewoon even op en word het gewoon even teveel.
3 maanden geleden
Jeetje, wat is er toch met al doe mannen.. begin bijna met ze medelijden te krijgen voor het feit dat ze zo’n relaxed leventje hebben.
Hun hoeven 9 maanden niet zwanger te zijn en daarna nog te herstellen. Ze spelen echt een slachtoffer rol , ik snap je reactie echt compleet!
En ook dat je je schuldig voelt naar je oudste kind, ik heb dat nu naar mijn zoontje van 6 weken dat ik me nu al schuldig voel om het feit dat ik elke dag boos en geïrriteerd op mijn vriend ben😅.
Probeer aan je zelf te denken❤️
3 maanden geleden
Ik zou intens boos worden als mijn partner zo egoïstisch zou zijn.
In het algemeen met een kindje al, maar 2 weken na je bevalling... Bizar!
Is hij gewend dat je altijd al veel doet?
Ik zou een stevig woordje met hem praten, en misschien wel lekkerlijk dit bericht hierboven wat je hebt getypt laten lezen!
En ik zou voor je eigen rust je eigen netwerk vragen of ze even op de kids willen letten als jij gaat rusten. Dat klinkt gek als je man thuis is, maar ik zou mijzelf echt achter m'n oren gaan krabben als m'n schoonmoeder (oid) op mijn kinderen gaat passen als ikzelf thuis ben.
En niet schuldig voelen, dit ligt echt niet aan jou!
Goed dat je aangeeft dat je wilt/moet rusten, jammer dat hij je daarin niet hoort.
P.s. ik zou de nachten gewoon samen gaan doen, jij voeden, hij de luier en boertje laten.
Zo doen wij het nu ook en dat is voor het gevoel (gezamenlijke verantwoording) heel fijn en jij kan dan zsm weer gaan slapen. Jij hebt meer slaap nodig in je herstel dan hem!
3 maanden geleden
Reactie op Otto95
Ik zou intens boos worden als mijn partner zo egoïstisch zou zijn.
In het ...
En dat hij je psycho noemt omdat je boos bent en een kussen gooit kan hij ook echt niet maken. Zoiets zeg je niet tegen je partner en al helemaal niet tegen je partner die net bevallen is, weinig slaapt en vol zit met hormonen.
Als iemand me zo zou noemen, dan zou ik pas psycho worden haha!
3 maanden geleden
Reactie op Nita98
Jeetje, wat is er toch met al doe mannen.. begin bijna met ze medelijden te ...
Nou, precies dit!! Ze hebben het niet zwaar...ik doe hier ook de nachten en als mijn zoontje van 4 wakker wordt, maak ik manlief wakker en dan wordt er gezucht, gesteund en gekreund...terwijl ik er elke nacht al ben voor ons zoontje van 19 dagen oud...
Evenals eergisteravond/nacht...was mijn zoontje van 4 ook huilend wakker... toen weer verder slapen en om half 3 's nachts ging de brandweer pieper af...hij zei ik ga toch maar even heen, dus ik zei al waarom, straks wordt hij weer wakker en dan...nou en dat was ook zo, ik zat mijn zoon te troosten, dochtertje hoorde ik wakker worden en ook was het tijd om de kleine te voeden🤦🏼♀️. Ik was niet blij!! Hoopte dat hij even een maand had afgemeld voor zijn pieper...dat het allemaal wat meer gewent is hier thuis...maar helaas. Zo zijn er nog wel meer dingetjes...ik geef bv, maar wil daar mee afbouwen, dat zei ik vandaag
vandaag...als antwoord kreeg ik, oh jammer...
Heb daar wat van gezegd, huilend natuurlijk, van jij hoeft het niet te doen en nu praat je me gelijk een schuld gevoel aan...manlief zei dat ik daar niet gelijk een drama van hoef te maken en moet huilen...want dat hij dan geen ja of nee meer kan zeggen, omdat ik elke keer ga huilen...
Ik snap je heel goed, ik zou dat ook niet tof vinden...
3 maanden geleden
Reactie op MieKarin
Nou, precies dit!! Ze hebben het niet zwaar...ik doe hier ook de nachten en ...
Pffff over de nachten, bij ons ook echt een strijd.. mijn vriend hoeft alleen in weekend 1 keer in de nacht fles en verschoning te doen dus vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag, nou vannacht drama hij moest perse gister avond drinken en zat daarna tot 1 uur te gamen en ons zoontje kwam om 2 uur hij werd gewoon niet wakker en als ik dan dacht dat hij wakker werd draaide hij zich gewoon weer om tot ik echt boos werd en toen gaf hij de fles en viel gewoon in slaap dus heb hem toen weer paar keer wakker gemaakt toen vroeg hij uit eindelijk wat er was ik klaar wakker dus ik dat zeggen zei die “ oh maar dan kan jij het toch gewoon doen🤬” vanavond is hij naar een verjaardag gaat ie weer drinken heb gezegd dat ik wil dat hij voor 2 uur thuis is voor nacht voeding en dat hij niet dronken mag zijn wil dat hij op een verantwoordelijke manier voor ons zoontje kan zorgen toen maakte hij ook nog opmerking “ als ik wel teveel heb gedronken dan laat ik het je wel weten dan doe ik de ochtend wel” ja doei , heb ook gewoon gezegd als je niet voor 2 uur thuis bent prima deur gaat op de haak en je zoekt het maar uit, ben dr echt even goed klaar mee..
En hij loopt ook altijd te klagen dat hij moe is , hij is na 1 week na geboorte weer gaan werken wij lagen toen nog in ziekenhuis hij had niet echt een keus aangezien hij voor zich zelf werkt maarja hij kan ook even een weekje vrij nemen dat was eigenlijk ook de bedoeling als we uit het ziekenhuis kwamen, maarja ze moeder bemoeit zich ook overal mee 🙃
3 maanden geleden
Reactie op Nita98
Pffff over de nachten, bij ons ook echt een strijd.. mijn vriend hoeft alle ...
Pff, mannen ook!! Die van mij drinkt eigenlijk niet...maar zijn vrienden wonen in Utecht/Ijsselstein/Amersfoort en wijzelf wonen in de buurt van Alkmaar, dus als hij die kant op gaat maakt hij het vaak wel laat en dan commentaar geven als ik 1 van de kinderen naar hem toe laat komen om hem wakker te maken...
Ik heb ook vaak genoeg aan hem gevraagd of ik op zondag een mag uitslapen en krijg ik vaak te horen ahh ik wilde langer blijven liggen (zegt hij zowel bij dag dienst als bij avonddienst) dan denk ik verdomme ik ga er 7 dagen in de week uit voor de kids en als hij avonddienst heeft laat ik hem vaak liggen...en dan krijg ik alsnog commentaar als ik eens wil uitslapen...
3 maanden geleden
Reactie op Nita98
Ze denken echt alleen maar aan hun zelf.. je hebt gewoon een extra kind in ...
Nu ook, ik ben net klaar met voeden...zoontje ligt te slapen op mijn borst...andere zoon van 4 moet naar bed...ik wacht het af of hij dat gaat doen of dat hij straks zegt dat hij nog even naar de winkel gaat voor een boodschap...
3 maanden geleden
Reactie op Nita98
Jeetje, wat is er toch met al doe mannen.. begin bijna met ze medelijden te ...
Zo zijn lang niet alle mannen hè 😉 Hier (en in mijn omgeving ook zat) één die ontzorgt waar hij kan, even goed en veel zorgt voor de kinderen, er ‘s nachts ook altijd uit gaat, kookt, de was doet en het bijvoorbeeld echt niet in z’n hoofd haalt naar een feestje te gaan nu ik net bevallen ben. Het kan echt wel anders en vind dit ook niet meer dan normaal tegenwoordig.
TS: Heel logisch dat je boos bent. Je schuldig voelen is echt niet nodig. Misschien is je kraamperiode niet het moment om er echt een strijd van te maken voor je eigen rust, maar zou zeker proberen hier (samen) aan te werken, zodat dit niet de rest van jullie relatie zo blijft. Je verdient meer.
3 maanden geleden
Ik zou hem kapot laten vallen en volledig mijn eigen plan trekken. Je kindjes zijn afhankelijk, hij is wat je noemt volwassen al komt het zo niet over.. wat een achterlijk gedrag. Ik weet niet of jullie wel eens diepgaande gesprekken met elkaar hebben maar op deze manier zou ik niet eens een gezin willen maar dat is makkelijk gezegd dat realiseer ik mij. Wellicht daar hulp bij krijgen want dit is voor niemand een fijne situatie in jullie gezin. Veel succes en niet twijfelen aan jezelf, je bent sterk. We leven in 2024 niet in 1924, ouderwets gedoe met zn gepiep