9 Reacties

17 dagen geleden

Geen ervaring zelf, maar wij willen naar Duitsland. Zelf houden we van wandelen en zoontje vind dit in de draagzak ook leuk. Anderen om ons heen zijn met 1 jaar naar Duitsland Frankrijk of Italië geweest. Allemaal goed aan te rijden met tussenstops en in het algemeen kindvriendelijk

17 dagen geleden

In de zomer is het erg warm in Turkije. Wij proberen om in de meivakantie te gaan, dan is het daar heerlijk weer en een stuk rustiger! In Europa is het weer zo lastig te voorspellen, dan kun je beter voor een last minute gaan, dat zijn wij wel van plan. Eerst kijken hoe het weer is 😊

17 dagen geleden

Wij zijn toen onze oudste y 6 maanden was naar La Palma geweest. Was daar heerlijk graad of 26 met een zeewindje. Wij hebben daar genoten maar het is natuurlijk ook net een beetje wat je wensen zijn qua verblijf en omgeving.

17 dagen geleden

Wij zijn zomer 23 met kind van bijna 1 (werd die maand 1, augustus) naar Spanje gegaan. Was rond de 30 graden. Soms zelfs 35. Dat was wel pittig warm al. Zeker met slaapjes overdag (hadden een sta caravan zelfs met airco). Maar verder opzich heel prima. Zelf zou ik die periode niet zo snel voor Turkije kiezen ivm warmte.

16 dagen geleden

Geen ervaring. Wij gaan in juni (dochter is dan +/- 11 maanden) naar Zweden. Vorig jaar ook geweest en het niet warmer als 25 graden gehad. Heerlijk 🥰. Goede wandeldraagzak aanschaffen en lekker hiken 🥰

15 dagen geleden

Wij gaan lekker naar onze caravan in Spanje. Heerlijk daar kunnen ravotten op de cay. Kinderen passen zich beter aan de temperatuur aan dan wij😂 Maud was 4 maanden (sep 21) en toen zaten we in de sneeuw en nog geen 3 weken later zaten we met 28 graden op t strand haha Je moet zelf bedenken wat je wil en hoe je wil gaan. Vliegen vond ik echt drama met hoe weinig troep je mee kunt nemen...en gewoon t gemekker van al die mensen die vinden dat als een baby huilt je er iets aan moet doen 😵‍💫 ja sorry hoor maar ik kan tegen een kind van 5 maanden niet zeggen dat ie stil moet zijn omdat de oortjes pijn doen (de fles geven werkte toen niet) Maargoed ik vind auto vakanties sowieso leuker dan all inclusive met vliegen haha Geef mij maar de camping met onze luxe caravan 😍

15 dagen geleden

Dat verschilt denk ik zo erg per persoon, ik zou zonder baby ook al niet naar Turkije gaan in de zomer. Wij zijn niet aan de vakanties gebonden, gaan in juni waarschijnlijk naar IJsland en in oktober naar Canarische eilanden of Griekenland! Ligt echt aan je eigen voorkeuren!

15 dagen geleden

Wij zijn met de eerste met 9 maanden in september naar Turkije gegaan en nu met beiden half oktober ook geweest. Ze was toen 10 weken. Het ligt ook beetje aan de plek in Turkije waar je naartoe wilt. Antalya kan bijvoorbeeld bloedheet worden, Fethiye en bijvoorbeeld Dalyan zijn vaak wat koeler. Alsnog wel warm natuurlijk.

15 dagen geleden

Waar ik op zou letten (ongeacht de bestemming) is dat je een hotel/appartement hebt met verschillende kamers waar je niet door de andere kamers heen moet en dat je een plekje hebt om buiten te zitten/zonnen als de baby slaapt. Tenzij je beschikt overal een baby die overal slaapt. Wij gingen met 9 maanden all in met twee pubers en een baby naar Turkije. We hadden een swim up kamer wat het fijn maakte omdat we een chillplek buiten hadden alleen grensde die aan onze kamer waardoor de middagdutjes gedaan werden in de kamer van de pubers. Naja het was ff gedoe’tje. Ook zou ik rekening houden met een plek waar je kan eten op de tijden dat het jullie uitkomt. Wij vonden het soms echt lang rekken tot buffet wag om 19:00 pas open ging en dan bunkerde we in een half uur alles naar binnen omdat de baby daarna moe en moody werd 😅 (In Italie eten de nog later). Toen onze dochter 1,5 was zijn we naar Thailand geweest en dat was top. Want daar kon je op elk moment vd dag eten! Ik denk dat ik nu zou kijken voor een all in hotel in Spanje of een vd Canarische eilanden.