18 Reacties

7 maanden geleden

.

7 maanden geleden

Nee

7 maanden geleden

Nee😂 de uv straling is heel slecht voor je en je ongeboren kindje. Ook straks in de zomer mag je niet gaan liggen bakken en moet je je extra insmeren. Je huid verandert in de zwangerschap en wordt wat minder sterk. Dus blijf lekker weg (sowieso) van de zonnebank voor je t weet is er iets met je kindje of heb je zelf iets van de in mijn ogen ergste ziektes die er bestaat

7 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Nee😂 de uv straling is heel slecht voor je en je ongeboren kindje. Ook str ...
Heh ik las juist dat dat niet door je huid heen gaat dus dat het kind er niks van mee krijgt maar dat het dan meer te maken zou hebben met je temperatuur stijging

7 maanden geleden

Reactie op savagex1998

Heh ik las juist dat dat niet door je huid heen gaat dus dat het kind er ni ...
Je kindje kan er afwijkingen door krijgen als je het in het eerste trimester doet, daarnaast kan je er een zwangerschapsmasker van krijgen. En als je die hebt ben je niet blij. Gewoon niet doen. Op internet kan je er best veel over vinden dat het wordt afgeraden.

7 maanden geleden

Ik bedoel dit niet stom of lullig, maar vraag me oprecht af wat zo belangrijk is om onder de zonnebank te gaan. Gewoon net als alcohol en roken 9 maand uitstellen. Niks mis mee.. liever het zekere voor het onzekere nemen lijkt me. 🫣😘

7 maanden geleden

Nee lijkt me geen goed idee. En zou het sowieso daarna ook niet meer doen. Zeer ongezond 🫣

7 maanden geleden

Nee en zonnebank is sowieso heel slecht, nu denk je ja maakt niet uit maar als je onder de 30 jaar vaak onder de zonnebank gaat is je kans op huidkanker 75% groter dan wanneer je dat niet doet https://www.nvwa.nl/onderwerpen/zonnebanken/wat-kan-er-mis-gaan#:~:text=Iemand%20die%20voor%20zijn%2030,de%20dodelijkste%20variant%20van%20huidkanker.

7 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Nee en zonnebank is sowieso heel slecht, nu denk je ja maakt niet uit maar ...
(En dan bedoelen ze de melanoom dat is de dodelijkste vorm van huidkanker)

7 maanden geleden

Jongens jullie doen alsof ik een zonnebank gekkie ben hou alsjeblieft op met overdrijven 😂

7 maanden geleden

Reactie op savagex1998

Jongens jullie doen alsof ik een zonnebank gekkie ben hou alsjeblieft op me ...
Ik bedoelde het zeker niet aanvallend. Maar ik lees zoveel topics over zonnebank vandaar mijn reactie excuus als ik je daarmee heb beledigd. Maar als je goed zoekt weet je wat je wel en niet kan doen. Succes nog met je zwangerschap en geniet er van! 😊

7 maanden geleden

Reactie op savagex1998

Jongens jullie doen alsof ik een zonnebank gekkie ben hou alsjeblieft op me ...
Je vraagt of je onder de lichtste zonnebank mag en je krijgt hier antwoord op 🤪 Wij weten ook niet hoe vaak jij gaat (of hopelijk ging) en of je er aan verslaafd bent of niet. Dan had je dat er ff bij moeten zetten🤪 Veel geven ongezouten meningen en willen juist voorkomen dat je dingen doet waar je je de rest van je leven schuldig over gaat voelen als t mis gaat 😅

7 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Je vraagt of je onder de lichtste zonnebank mag en je krijgt hier antwoord ...
Dat snap ik maar dat is daarom toch de reden dat ik het vraag om geen verkeerde dingen te doen 🙈 soms kan ik echt schrikken van hoe mensen op elkaar reageren, maarja ligt misschien aan mij.

7 maanden geleden

Reactie op Chella0501

Ik bedoelde het zeker niet aanvallend. Maar ik lees zoveel topics over zonn ...
Bedankt jij ook!

7 maanden geleden

Reactie op savagex1998

Dat snap ik maar dat is daarom toch de reden dat ik het vraag om geen verke ...
Ik sluit me hier helemaal bij aan. De antwoorden komen super veroordelend over. Iedereen maakt zijn eigen keuzes in het leven, soms ondanks bepaalde risico’s. Ik zou het overleggen met je VK. Dit is immers haar vak. Volgens mij moet je vooral opletten met mogelijke pigmentatie doordat je huid gevoeliger wordt. Liefs

7 maanden geleden

Mocht je dat willen om bruin te worden dan zou ik tijdens je zwangerschap overstappen op een tanning spray of mousse (en liever altijd wat een zonnebankje pakken is niet zonder risico). Mocht je het willen vanwege de warmte en ontspanning zou ik daar een oplossing voor zoeken (in bad, warmte kussen/deken). Maar ik hoop dat je vooral weet dat je goed bent zoals je bent, wit of gebruind.

7 maanden geleden

Reactie op savagex1998

Jongens jullie doen alsof ik een zonnebank gekkie ben hou alsjeblieft op me ...
Dat zeg ik niet maar 1x is al te veel. En dat zijn wetenschappelijke feiten 🙄

7 maanden geleden

Nou volgens mij heb je al genoeg reacties gekregen over het idee van de zonnebank. Maar nog even een tip. Stel je wilt overgaan op een zelfbruiner. Let op met de ingrediënten. Heb gemerkt dat in sommige ook bijvoorbeeld castor olie in kan zitten wat voor (neppe) weeën kan zorgen en dat zorgt weer voor stress bij je baby’tje. 😉😊