6 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben 7 weken geleden bevallen en mijn dochter wilt ook niet aan de borst 0x gelukt sindsdien afgekolfde melk + nutrilon , ik vind t ook zo kut en geef mezelf de schuld maar we kunnen er echt niks aan doen , wees niet te hard voor jezelf ik heb in me hoofd ik kan het later proberen als ze ouder is dan gaat het denk ik wat makkelijker

2 maanden geleden

Mijn zoontje wil wel aan de borst. Maar ik heb een super snelle melkstroom, overproductie en steek toeschietreflex. Borstontstekingen gehad, verstopte melkkanalen, tepelkloven en spruw. Hij is binnen 5 minuten klaar met de voeding en dat gaat natuurlijk veel te snel. Eigenlijk kan ik beter ook gaan kolven en doe dat nu ook steeds vaker. Ik zou het zo vreselijk vinden om ook niet meer live te kunnen voeden dus ik snap jullie helemaal. Lastig hè? 🥺 Een flesje drinkt gewoon voor sommige kindjes echt veel fijner. Ik zou je graag de gouden tip willen geven, maar die heb ik helaas niet. Wel wens ik je heel veel succes en ik hoop enorm voor je dat het lukt 😘

2 maanden geleden

Ik heb geen ervaring met dit soort problemen maar het valt me op dat je zegt dat hij de geur van je borst/van de melk niet kent. Hoe probeer je hem precies aan te leggen? Wacht je tot hij zelf hapt? Mijn baby krijgt inmiddels 6,5 week 100% bv zonder kolven en van hem heb ik ook niet het idee dat hij de geur herkent hoor. Het komt vaak voor dat ik hem wil aanleggen en hij maar op z’n armpjes blijft sabbelen terwijl ik mijn tepel al heel dichtbij hou. Soms is hij dan ook heel overstuur. Alsof hij géén idee heeft dat het uit mijn tepel vandaan moet komen 😂 Ik moet echt z’n lippen ermee aanraken en dan pas begint de zuigreflex en dan zie ik ook z’n oogjes echt zo van oja! Misschien moet je gewoon je tepel echt in zijn mond stoppen? Of doe je dat al en word hij daar juist boos van?

2 maanden geleden

Was je bh/kleding met een natuurlijk wasmiddel ik gebruik puur poeder van ah! Andere middelen hebben bij een geur wat jou melk en huid opneemt dat vinden baby’s vies!

2 maanden geleden

Reactie op MamavanD&M

Mijn zoontje wil wel aan de borst. Maar ik heb een super snelle melkstroom, ...
Dit heb ik ook tijdens het voeden moet je goed achterover zitten dus niet recht zodat de melk minder snel “schiet”

2 maanden geleden

Reactie op MamavanD&M

Mijn zoontje wil wel aan de borst. Maar ik heb een super snelle melkstroom, ...
Kolven zou het erger maken