Hi allen,
Ik ben nogal ten einde raad en mijn onzekerheid neemt het helemaal over. Ons zoontje is 9 weken geleden geboren met 36+6. Een ziekenhuisopname volgde inclusief neus-/maagsonde voor 13 dagen. In het ziekenhuis is een paar keer geprobeerd hem aan de borst aan te leggen, maar door alle drukte van het ziekenhuis om ons heen zijn we daarmee gestopt en heeft hij leren drinken met de fles. Na de ziekenhuisopname bleek hij erg hardnekkige spruw te hebben welke we bijna 6 weken hebben behandeld. Gelukkig is dat nu helemaal weg.
Ik probeer mijn zoontje zo nu en dan laagdrempelig aan te leggen op een niet-voedingsmoment. We hebben veel huid-op-huid momenten waarbij ik ook met mijn borsten bloot ben. Echter, mijn zoontje geeft er totaal niet om en reageert totaal niet op de geur van mijn melk/borst. Hij krijgt mijn moedermelk afgekolfd dus kent de geur ervan wel. Nu probeerde ik het vandaag weer en hij werd zó boos, liep helemaal rood aan en krijste de hele tent bij elkaar. Daardoor raakte ik uiteraard ook overstuur.
De lactatiekundige komt donderdag, maar om heel eerlijk te zijn heb ik er een heel hard hoofd in of dit hele avontuur überhaupt van de grond gaat komen.. Het helpt ook niet mee dat mijn onzekerheid volledig de overhand hierin begint te nemen. Ik twijfel echt aan alles, of ik het wel goed doe, of dit wel de juiste manier is, of ik hem niet overvraag..
Zijn er mama’s die ervaring hebben met een soortgelijke situatie waarin het uiteindelijk gelukt is? Online lees ik wel veel tips, maar ik merk dat ik daar niet mee uit de voeten kom..