6 Reacties
3 dagen geleden
Mijn zoontje is ook echt een papa’s kindje terwijl ik sinds hij geboren is 24/7 met hem ben, 80% van zijn verzorging op mij aankom, ik hem 10 maanden bv gegeven heb tot hij zelf niet meer wilde en zelfs nog altijd samen slaap met hem en hem in slaap wieg en knuffel 🥲 dus nee het komt echt niet door jou hoor! Het is denk ik een fase. Komt vanzelf weer wat meer balans in. Komt echt goed ❤️
3 dagen geleden
Hier hetzelfde. Onze dochter trekt ontzettend naar mij. Mijn vrouw is ook zwanger en kan daardoor ook iets minder met haar doen. Eigenlijk wilt ze het liefst overdag dat ik alles met haar doe. Behalve als ze ‘s nachts wakker wordt dan wilt ze mama.
3 dagen geleden
Ik kan je niet vertellen dat het hier hetzelfde is, maar ik herken wel dat ons zoontje heel erg trekt naar degene waar hij die dag de meeste tijd mee doorbrengt. Ben ik er 1 of 2 dagen weinig, dan gaat zijn voorkeur uit naar papa en andersom. Ook na een dag bij oma kruipt ie liever in oma haar armen dan in die van mij (nou ziet ie oma heel vaak, dus dat is ook echt heel erg eigen).
Ik denk dat het een fase is en “jongens trekken naar hun moeder” is sowieso een generalisatie. Geldt natuurlijk niet voor alle jongetjes.
Misschien heeft de zwangerschap ook meer of andere invloed op hem dan wij als ouders door hebben. Misschien is het net een beetje spannend, onbewust het gevoel dat ie mama moet delen, ik heb geen idee wat er in die koppies om gaat, maar ze hebben meer door dan wij denken.
Probeer er te zijn wanneer dit lukt, geef hem aandacht als het lukt en probeer eventuele frustratie niet in zijn bijzijn te uiten. Probeer niet te veel aan jezelf te twijfelen. Het ligt niet aan jou.
3 dagen geleden
Reactie op Eefff92
Dank voor jullie snelle en lieve reacties, dit doet me heel erg goed en fij ...
Geen probleem! En zoals zo vaak met kleintjes. Dit zijn allemaal fases. Mijn vrouw had het er ook erg moeilijk mee, maar is daardoor juist bedtijd gaan doen. Nu was ze afgelopen week erg laat van werk en wilde ik haar naar bed doen en kreeg ik de vraag waar mama was? Ze houdt erg veel van routine.
3 dagen geleden
Hier een dochter dat echt een mama's kindje is en dat was niet zo leuk voor papa... Tot er een zoon kwam die papa echt als favoriet heeft! Ik had het denk ik erg moeilijk gevonden als onze zoon onze eerste was maar nu denk ik alleen maar: ah wat leuk voor mijn man! En gelukkig heb ik ook heel fijne momenten met onze zoon en onze dochter houdt ook van de vader/dochtermomentjes. Maar als we er beide zijn dan kiest toch echt onze zoon voor mijn man en onze dochter voor mij.