Mijn baby van 11 weken heeft soms een paniekerige huilbui waarbij haar ademhaling veranderd. Dit komt dan omdat ze oververmoeid is vermoed ik. Als ze hierna wat gekalmeerd is en weer stil is, komt er om de halve minuut een geluid uit wat ik erg moeilijk vind om te omschrijven. Het lijkt een soort hik, maar dan schokkend en harder. Ze schrikt er zelf ook van en moet dan weer huilen. Als ik haar daarna in bed leg maakt ze zichzelf ook weer wakker door dit geluid. Haar ademhaling is dan ook sneller en benauwder. Na een tijdje valt ze in diepe slaap en lijkt haar ademhaling weer normaal te worden en verdwijnt dat gekke geluid. Dit is nu 3 x voorgekomen na een huilbui, waar ze eigenlijk bijna nooit last van heeft. Maandag wil ik toch even de dokter bellen, want moeders in mijn omgeving komt dit niet bekend voor. Misschien bij iemand van jullie? Ik vind het spannend, maar vooral zo sneu voor haar. Helaas kan ik geen filmpje toevoegen hier, dus moet het met een omschrijving van het geluid doen.