8 Reacties

2 maanden geleden

Ja heb ik ook! Daarom gestopt met elke dag flesje geven en nu om de dag. Dat gaat beter!

2 maanden geleden

Ik weet niet welke fles je gebruikt maar die van Lansinoh kunnen voor minder verwarring zorgen.

2 maanden geleden

Wij hebben hier een slangen fles met lange speen, maatje prematuur om de melk flow langzaam te laten gaan. Daarnaast mimieken wij de borstvoeding zoveel mogelijk (ik geloof dat ze dat therapeutisch voeden noemen): baby op de zij leggen, ook laten aanhappen en speen tegen gehemelte aan. Eerste laten zuigen zonder melk in speen en dan speen zo horizontaal mogelijk (dus net genoeg melk in de speen zodat er melk uitkomt, maar de baby wel moet werken). Elke 20 a 30 slokken de fles weer zo kantelen dat er geen melk in de speen zit en de baby het toeschietreflex weer moet opwekken en dan weer melk laten stromen. Wij laten daarnaast ongeveer na elke 30ml een boertje doen. Zo zijn we al met al tussen de 15 en 30 minuten bezig met een flesje, maar is het ongeduld aan de borst ook minder. En we doen idd ook niet elke dag een fles, maar om de dag of 2 dagen ertussen. Blijft ie onrustig aan de borst, ons helpt onderstaand filmpje, waarbij je de borst blijft vasthouden tot je toeschietreflex werkt en de baby melk krijgt. https://youtu.be/uGc98O1j9A8?si=FSwRhEqB0jwDT0RG

2 maanden geleden

Reactie op Ebony1310

Wij hebben hier een slangen fles met lange speen, maatje prematuur om de me ...
Ja dit dus. Alleen doen wij het iets minder uitgebreid als jij.

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie tips. Wij laten het flesje even los, want de bv is ineens een groot gevecht geworden. Inmiddels lukt het aanhappen wel weer wat beter en kan hij 12 minuten achter elkaar effectief drinken. Als hij dan loslaat en opnieuw aanhapt, lukt het hem niet om het TSR op te wekken of heeft er het geduld niet voor. Hierdoor lukt het volgens mij niet goed om de achtermelk te drinken. Hij valt na die 12 min in slaap. Voorheen dronk hij gemiddeld tussen de 16/24 min in totaal. Misschien maak ik mij te veel zorgen, maar na die 12 min kolf ik met gemak in 10 min nog 50 cc vette melk, ten opzichte van 75 cc voormelk uit de andere borst.

2 maanden geleden

Reactie op Linda93

Bedankt voor jullie tips. Wij laten het flesje even los, want de bv is inee ...
Ik zou de tijden even loslaten. Hoe lang je kolft zegt niks over wat je kindje binnen krijgt. Het is heel normaal dat ze steeds korter en effectiever gaan drinken naarmate ze ouder worden. Over een tijdje zijn voedingen van 3-5 minuten heel normaal. En soms willen ze dan weer 20 minuten. Niet op de klok kijken. Gewoon aanbieden en als hij klaar is is hij klaar!! Flesje nog wel regelmatig aanbieden is wel verstandig. Maar om de dag kan ook en het hoeft niet per se een hele voeding te zijn. Kan ook eventjes 25-30ml geven alleen voor de oefening!

2 maanden geleden

Reactie op kich

Ik zou de tijden even loslaten. Hoe lang je kolft zegt niks over wat je kin ...
Goeie tip om niet een heel flesje aan te bieden, maar een beetje. Bedankt voor je reactie 🤗

één maand geleden

De afgelopen weken heb ik fulltime gekolfd en dronk hij alleen 's nachts aan de borst, maar.... 🥳 sinds we op vakantie zijn drinkt onze kleine man ineens alle voedingen weer aan de borst. Zo blij mee! Nu merk ik echter wel dat hij zich vaker meldt dan toen hij afgekolfde melk uit de fles kreeg. Mogelijk gewoon toeval, dus maar even aankijken.