333 Reacties
één jaar geleden
Ja, hier ook. Wel voor het eerst (ooit) zwanger maar pas na 7,5 jaar proberen en ruim 4 jaar in een traject. Het voelt ook voor mij nog erg onwerkelijk. Superblij zijn gaat me het ene moment beter af dan het andere.
Hoewel ik niet zo iets heftigs als een miskraam heb meegemaakt, ben ik ook heel bang daarvoor. Misschien probeer ik uit zelfbescherming er daarom heel nuchter in te staan. Herken je dit?
Over twee weken is het gelukkig 7 dec en ik hoop dat je dan een positieve ervaring hebt bij je echo! De mijne is een dag later.
één jaar geleden
Gevonden! :D
Oh meiden het is zo spannend en onwerkelijk . Onwijs blij maar zo voorzichtig met alle vragen die je in je hoofd spoken. Zeker zelfbescherming omdat je ook zoveel verhalen kent of weet of hebt ervaren dat t mis ging.
Zelf ook 5+1 en vanmorgen knal positieve test dus dat is wel hele fijne bevestiging.
Hier ook echo 8 Dec. Hoe is t met jullie symptomen?
één jaar geleden
Jaa herken ik heel erg. Merk zelf dat ik heel erg wissel tussen blij zijn en direct daarna ineens een gevoel hebben van oké kalm aan, je hebt nog niets gezien dus niet te hard van stapel lopen..
7,5 jaar, dat is ook een heel lange tijd. Ik snap je zelfbescherming heel goed hoor.
We hadden bij poging 1 en 2 van icsi 8 en 6 eicellen over die ze lieten doorgroeien naar dag 5, maar bij beide pogingen zijn ze allemaal niet goed genoeg doorgedeeld. Daardoor was de verbazing best intens toen we ineens wel een positieve test hadden na de 2e terugplaatsing. Je gaat er dan eigenlijk toch al vanuit dat 't niet goed kan gaan omdat de rest het ook niet gered heeft
één jaar geleden
Reactie op Loesb
Oh meiden het is zo spannend en onwerkelijk . Onwijs blij maa ...
Ah top😁
Ik merk dat ik echt intens moe ben de hele tijd. Dat was net weer beter (kom net uit een depressie) maar het gevoel dat ik de hele dag wel slapen kan. Lig ook al een aantal dagen om 9 uur te slapen op de bank😅
Verder merk ik dat ik meer eet en drink en m'n borsten beginnen wat gevoelig te worden.
Hoe is het bij jou met de symptomen?
Het is hier ook lastig dat we onze bonusdochter van 13 nog niets besteld hebben. Af en toe zeg ik iets tegen m'n partner en dan is het ineens oh shit, even om ons heen kijken of ze in de buurt is🤣
één jaar geleden
Reactie op Aapie32
Jaa herken ik heel erg. Merk zelf dat ik heel erg wissel tussen blij zijn e ...
Ja, dit is herkenbaar! Inderdaad dat wisselen tussen blij en kalm… Het heeft tijd nodig, denk ik.
Ach jeetje, dat die twee ICSI-pogingen allebei niet resulteerden in een blastocyst/embryo die niet goed doorgroeide, dat lijkt me heel teleurstellend, zeg. Zo moeilijk als je al zoveel tegenslag hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je nu echt verbaasd was! Maar zo fijn dat het dus wél kan :-)
één jaar geleden
Reactie op Loesb
Oh meiden het is zo spannend en onwerkelijk . Onwijs blij maa ...
Leuk!
Met de symptomen gaat het wel goed. Wel moe, meer trek dan anders en heel af en toe wat duizelig, maar verder valt het mee. Bij jou?
één jaar geleden
Jeetje sunshine 4 jaar traject is echt intense tijd zeg! Toch ‘fijn’ om symptomen te ervaren al. Ook dat geeft hoop maar ook weer onzekerheid hè. Wat n tijd dit..
Aapie wat heftig een depressie dat vraagt herstel en geen wonder die moeheid ook hè. Die symptomen herken ik verder ook idd. Leuk een bonus dochter! Die zijn dan soms opeens minder oost Indisch door dan je denkt hè ;)
Hier moe, met vlagen misselijk en gevoelige borsten. M’n man mag er alleen naar kijken, haha.
Oja en zo slecht slapen, rond half 5 wakker en daarna val ik wel in slaap met zulke gekke dromen..
één jaar geleden
Ja klopt. Maandag na 9 weken thuis weer heel rustig aan beginnen met opbouwen van werk. Ergens wel fijn dat ik de eerste weken gewoon kalm aan kan doen met die vermoeidheid. Vooral heel goed m'n grenzen gaan bewaken de komende tijd😅
En zeker waar, de helft van de tijd horen ze je niet maar ineens krijgen ze van alles mee wat ze niet mee moeten krijgen🤭 ze is "gelukkig" om de week bij ons dus vanaf maandag weer 'n weekje vrijuit praten😆
Dat slecht slapen is heel verrot! Helemaal als je zo vroeg wakker bent elke keer..
één jaar geleden
Ik ben zwanger na icsi. Ik vond het ook heel zwaar het traject. 3 dagen geleden een echo gehad en gelukkig is het kindje helemaal gezond.
één jaar geleden
Volgens mij heb ik jouw naam wel eens gezien in de groep fertiliteitstraject. Hier ook zwanger vandaag echo met 7 weken exact en een kloppend hartje gezien en een kloppende termijn. Zitten janken vanuit alle spanning die los kwam. Sinds maart 2020 bezig met kinderwens januari 2022 naar het ziekenhuis. Nu sinds maart 2020 is dit de 4e positieve test waarvan er een een biochemische zwangerschap was en 2 keer een MA. Dus ben nog zeer huiverig voor een slechte afloop
één jaar geleden
Hier zwanger na de 5e terugplaatsing via ICSI. Vrijdag de eerste echo, dan ben ik 7+1. Ik ben echt de dagen aan het aftellen, want geloven doe ik het nog niet helemaal 🙈. Ik heb ook niet veel klachten, soms gevoelige borsten, wat meer vermoeidheid en soms staat het eten me wat tegen.
één jaar geleden
Hier nu ook voor de 2e keer zwanger via ICSI. 24 november eerste echo. Spannend..
één jaar geleden
Reactie op Rooslm1990
Volgens mij heb ik jouw naam wel eens gezien in de groep fertiliteitstrajec ...
Gefeliciteerd wat onwijs bijzonder en spannende tijd nu. Snap zo goed gezien je andere ervaring dat je zo huiverig bent. Nu ook afspraak voor volgende echo of nu naar verloskundige?
één jaar geleden
Reactie op Loesb
Jeetje sunshine 4 jaar traject is echt intense tijd zeg! Toch ‘fijn’ om sy ...
O vervelend, zeg, dat slechte slapen. Dan ben je echt niet fit, terwijl je dat nu zo kunt gebruiken. Hopelijk wordt dat snel beter!
Maar inderdaad, ergens is het wel fijn om symptomen te ervaren ;-)