333 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op Antk
Vanaf wanneer mochten jullie de progesteron afbouwen?
Ik vanaf week 7 en v ...
Ik moest de avond voor de test al stoppen met de progesteron. Dus in totaal 2 weken lang 3x daags gebruikt, daarna niet meer nodig volgens zh.
Bijzonder dat er zoveel verschil in zit per zh/kliniek
10 maanden geleden
Reactie op Aapie32
Zijn er hier al dames die kunnen/hebben bloedgeprikt voor de nipt test? Ik ...
Nog niet. Mijn termijnecho is vervroegd van 3 januari naar morgen omdat ik lichtroze bloed had. Ik vind het erg spannend
10 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ja gek hè…
Ik heb een korte LF dus ook een progesteron probleempje. Daarom ...
Ik heb ook een korte LF maar ik heb helemaal geen progesteron voorgeschreven gekregen… Vreemd, hoor
10 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Hmm.. nou het gaat iets beter maar ben ‘s middags en ‘s avonds gewoon behoo ...
Wat ontzettend naar, zeg! Ik hoop echt voor je dat het toch elke week iets minder mag worden met de misselijkheid
10 maanden geleden
Reactie op sunshine2121212121
Ik heb ook een korte LF maar ik heb helemaal geen progesteron voorgeschreve ...
Ik in eerste instantie ook niet hoor, omdat het niet bewezen is dat het helpt. Maar ben er zelf op slot wel achteraan gegaan, ik voelde me echt op een dood spoor. Op 7DPO voelde ik alweer dat de ronde afgeschreven was en begon daags erna het bloedverlies alweer.
Sinds begin dit jaar loopt er in UMCU een onderzoek naar IUI en progesteron ondersteuning en heb op slot gezegd dat ik écht die progesteron wilde proberen omdat er niet voor niets een wetenschappelijk onderzoek is gestart en dat ik anders over wilde op IVF omdat ik gewoon echt op was. IVF starten wilde m’n anders liever nog uitstellen en dus akkoord met progesteron.
Tweede ronde met progesteron ondersteuning en nu ruim 10 weken zwanger 🤷🏼♀️
10 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ik in eerste instantie ook niet hoor, omdat het niet bewezen is dat het hel ...
Heel goed dat je erachteraan bent gegaan! Ik merk ook aan alles in dit traject dat je overal zelf achteraan moet. Heel vermoeiend. Het was dat ik erop stond om de IUI met hormonen te doen, want anders zou ik nu nog bezig zijn met IUI in reguliere cyclus. Dus ik je snap je ‘dood spoor’ helemaal. Ik had natuurlijk niet verwacht dat ik de eerste keer met hormonen gelijk zwanger zou zijn. Maarre in m’n achterhoofd had ik ook al dat ik de bloedafname wilde afwachten en de volgende ronde om progesteron zou vragen.
Dus nogmaals heel goed dat je erachteraan gegaan bent en super fijn dat je nu wél zwanger bent (al is die extreme misselijkheid natuurlijk zwaar irritant)
10 maanden geleden
Reactie op Aapie32
Ach jeetje, wat superspannend! Denk aan je, laat je het weten morgen?
Dank jullie wel! Ja, ik laat het weten
10 maanden geleden
Heel goed dat je erachteraan bent gegaan! Ik merk ook aan alles in dit traj ...
Ja, je doet het traject uiteindelijk zelf máár moet ook zeggen dat ik ook echt positieve ervaringen heb met het zkh hoor. Ze waren altijd zo meelevend en meedenkend, heb ook wel echt een samen gevoel gehad. Alleen zij bekeken alles veel vanuit wetenschappelijk oogpunt maar wanneer ik aan gaf dat ik er doorheen zat ofzo, werd er ook meteen mee gedacht om te kijken hoe we het weer dragelijk konden maken.
10 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Hmm.. nou het gaat iets beter maar ben ‘s middags en ‘s avonds gewoon behoo ...
Hopelijk gaat het snel beter. Ik las verderop dat je inmiddels over de 10w zit. Laten we hopen dat het met 12w begint te verdwijnen!
10 maanden geleden
Nog niet. Mijn termijnecho is vervroegd van 3 januari naar morgen omdat ik ...
Getsie, dat lijkt me heel spannend inderdaad. Je leest ook veel dat het heel normaal is. Heel prettig dat ze in het ziekenhuis er zo serieus mee omgaan. Laat je het weten?
10 maanden geleden
Gelukkig was alles goed! Goede lengte en lekker beweeglijk 😃 Dank jullie wel voor het meevoelen!
En Aapie, spannend, die nipt! Hopelijk is de uitslag er al eerder 🍀