333 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Gefeliciteerd :)
En tegelijk: wat een moeilijke tijd…
Van de kwaaltjes wor ...
Ja lastig hè dat je soms niet weet of de kwaaltjes door de medicatie komt of door de zwangerschap zelf 😅 ik gebruik nu nog de utrogestan. Wel maakt het me onzeker dat ik die t/m 27 november moet gebruiken en dan ermee moet stoppen van de arts terwijl in de gebruiksaanwijzing staat dat je het tot aan de 7e week moet gebruiken.
één jaar geleden
Reactie op Sherise30
Ja lastig hè dat je soms niet weet of de kwaaltjes door de medicatie komt o ...
Ik heb gisteren de echo gehad en de ivf verpleegkundige zei dat ik mocht stoppen maar dat ze snapt als ik dat eng vond. Kon ook mijn voorraad opmaken en gaf als tip om dan rustig af te bouwen. Ik heb nu cyclogest 2x per dag en ze zei dan als je wil stoppen voor je gemoedsrust een tijdje 1x per dag
één jaar geleden
Wij zijn na 2,5 jaar nu ook zwanger. Ondertussen 5 iui’s, 2x ivf puncties waarbij we van de laatste punctie nu van een cryo zwanger zijn. Ik ben vandaag 6 weken en mag nog tot week 12 dagelijks duphaston en progynova slikken. Daarnaast de bekende kwaaltjes die ik als een verademing zie omdat het voor mij bevestigd dat we echt zwanger zijn. Met 7+4 hebben wij onze eerste echo. Vanuit zelfbescherming kijk ik ook nog niet verder dan dat, alles gaat stap voor stap.
één jaar geleden
Herkenbaar verhaal Aapie32. Ik ben nu voor de 4e keer zwanger. 1e 2 waren een miskramen (gelukkige vroege en geen nasleep,bij de 1e was ook slechte echo, bij 2e niet eens kans gehad voor echo.), na 3 jaar eindelijk zwanger met IVF waarbij vorig jaar een gezonde zoon geboren is. Nu na IVF weer zwanger, 5 weken, ook op 7-12 eerste echo.
Herken heel erg de onzekerheid en wisselende gevoelens van blijheid/angst/onzekerheid/ongeduld. Ik vond het 1e trimester bij mijn zoontje helemaal niet zo leuk, elke keer bij naar de wc gaan bang om bloed te zien. Na 13 weken echo wat meer vertrouwen, en na 20 weken echt genieten, vooral toen ik hem echt voelde schoppen bij 19wk, toen kwam het vertrouwen. Bij de zwangerschap nu heb ik iets minder angst, maar toch blijft het spannend. Hoop voor ons allen dat de echo’s goed zullen zijn. Houd de moed er in!
Qua symptomen: heel weinig, tis dat er 2 streepjes op de stick staan. Maar dit had ik ook bij mijn zoontje, duurde heel lang voor ik wat ging voelen.
één jaar geleden
Reactie op Aapie32
Oh dames die vermoeidheid toch😅 ik klaag niet hoor, ben overal blij mee ma ...
Ooh maar je mag best klagen. Dat wij er moeite voor hebben moeten doen om zwanger te worden wil niet zeggen dat we niet meer mogen klagen over zwangerschapskwaaltjes😉. Ik heb ook nog nooit gehad dat ik zo snel in slaap val sinds zwanger
één jaar geleden
Ik ben vanmiddag gebeld door de maatschappelijk werkster, naar aanleiding van mijn mailtje gisterenavond.
We hebben heel uitgebreid mijn angsten besproken en ja, het is natuurlijk allemaal heel logisch en het mag er zijn.
We hebben afgesproken om wel vanaf nu zoveel mogelijk binnen het positieve scenario te denken. Als er angst is, mag daar ruimte voor zijn maar daarna weer terug naar het positieve. Nu ben ik zwanger en dat is bijzonder, daar mag ik écht van genieten.
Dus… in het kader van “het positieve scenario”, heb ik me net aangemeld bij de verloskundige. Ik mag daar 14/12 voor een echo komen, een week na mijn echo in het ziekenhuis.
Ze zegt: meestal doen we hem ietsje later maar in jouw geval maak ik graag een uitzondering. Als we niet wisten wanneer je eisprong was, had het ook een gokje geweest hoe ver je was.
Het was een fijn gesprek, ik moest natuurlijk al huilen toen ze zei: wat leuk dat je je aan wilt melden, dan had je vast een positieve test.
Er was veel ruimte voor m’n verhaal en m’n angst. Heel lief!
één jaar geleden
Hoi allemaal,
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Wat ontzettend fijn dat dit topic geopend is. Ik ben nu voor de allereerste keer zwanger door middel van een cryo terugplaatsing na icsi. Het heeft van dat we begonnen aan onze kinderwens tot nu een goede 3,5 jaar geduurd, en ben zo dankbaar dat het eindelijk is gelukt. Maar ook inderdaad zo bang dat het na al die moeite en teleurstellingen alsnog mis kan gaan.
Wij hebben onze eerste echo gehad vandaag met 7+1, en we hebben een hartslag mogen zien ❤️
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Ik ben vanmiddag gebeld door de maatschappelijk werkster, naar aanleiding ...
Dat klinkt als al met al een goede dag! Bij deze doe ik dan met je mee😉 probeer ook steeds meer de positieve kant in te zien en er echt in te geloven.
Wat fijn dat je ook zo'n leuk gesprek hebt gehad bij de verloskundige. Ik heb me toevallig zelf gisteravond in het diepe gestort en me ingeschreven. Alleen nog niets op terug, dat zal een dezer dagen wel komen
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Wat een fijne reactie van je vk en ook de maatschappelijk werker! Een mooie 1e stap heb je gedaan!! Knap om t zo aan te gaan en dan nog zal t moeilijk zijn maar hopelijk worden de positieve en blije momenten steeds meer. En dit helpt mij ook weer, ik geniet er maar van dat m’n broek nu te strak zit door m’n darmen ;)
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Wat fijn dat de vk meeleeft en inderdaad positief proberen te blijven. Het heeft ook fikse impact als je een miskraam krijgt en al helemaal als je in een traject zit. Goed dat je hulp zoekt en krijgt! En positief blijven voor je het weet is je wondertje daar!