333 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Ik neem trouwens elke dag een vitamine C bruistablet, m’n weerstand is echt ...
Oh das een goede tip idd. Ik slik naast foliumzuur ook elke dag een multivitamine tablet, zal daar ook eens naar kijken dan. Miss toch maar over op een speciaal voor zwangeren😆
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Ja, je lijf geeft vanzelf wel een seintje idd. Heb in 2017 ook bijna anderh ...
Snap dat wel idd. Hier net zo'n soort iets. Had te horen gekregen dat geen enkele van de 6 embryos ingevroren konden worden, en gezien dat de vorige keer ook zo was en degene in m'n buik niet bleef zitten eigenlijk hier ook al geen vertrouwen meer in🤷♀️ dat, in combinatie met de totale rust tijdens de hormooninjecties en alles, heeft toch een positief effect gehad misschien😅
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Ja, ik had nooit bedacht dat dit een probleem kon zijn 😂
Hebben jullie de ...
Jaaaa, superhandig!
(ik reageer straks op jullie andere berichtjes)
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Ja, ik had nooit bedacht dat dit een probleem kon zijn 😂
Hebben jullie de ...
Ja al gedownload. Ik kan wel aanraden om over te schakelen naar zwangerschapsvitamines. En kijk ook even naar de omega 3 visolie, want ze zeggen dat je anders 2 keer in de week vis moet eten om hieraan te voldoen. Mocht je dit niet altijd halen dan zou ik kiezen voor de multivitamine met dit erin.
één jaar geleden
Dat stress effect heeft heb ik ook ervaren. Inmiddels is het verdriet van niet zwanger worden op natuurlijke manier behoorlijk afgezwakt met het rondhuppelen van een vrolijk peutertje van 2,5 jaar in huis. Dat maakt veel goed. Dit is mijn verhaal wat erbij hoort.
Voor de eerste 4 jaar bezig geweest. In 2016 (toen 28) begonnen aan de kinderwens. Na ruim een jaar aangeklopt bij de huisarts en onderzoek in het ziekenhuis. Al gauw kwam eruit dat mijn man sterk verminderde zaadkwaliteit heeft en dat ICSI de enige optie was. Pas in 2019 verder gegaan wegens ongeval van mijn man en voor mij een baan switch. Eerst ICSI in natuurlijke cyclus waarbij ik bij de 5e poging zwanger was. Dat werd een miskraam. Daarna nog 2 grote behandelingen gehad. Bij de eerste de miskraam nog niet helemaal verwerkt en maar 4 eicellen en 1 embryo om terug te plaatsen. Bij de 2e grote behandeling veel relaxter. Lekker vakantie en vrije dagen genomen: resultaat 13 eicellen en zwanger bij de eerste terugplaatsing. Dit was in 2020.
Inmiddels ben ik 35 en zijn pas vrij recent verder gegaan voor een 2e kindje onder het mom: zou leuk zijn om nog een kindje te krijgen, maar de jackpot hebben we al dus we zien wel. Wel een beetje spanningen maar redelijk relaxt doorheen gegaan en meteen de eerste behandeling zwanger!
één jaar geleden
Reactie op Rooslm1990
Ja al gedownload. Ik kan wel aanraden om over te schakelen naar zwangerscha ...
Ik gebruik zelf een foliumzuur ‘compleet, met omega 3 visolie.
Daarnaast eet ik ook 3-4 stuks fruit per dag, ga er eigenlijk vanuit dat dit wel voldoende is.
Maar zeker goed om even te onderzoeken!
één jaar geleden
Reactie op Willy V
Dat stress effect heeft heb ik ook ervaren. Inmiddels is het verdriet van n ...
O wauw, wat onwijs mooi dat het de tweede keer zo soepel verliep!
Helaas ken je ook de andere ervaring… wat onwijs heftig ook. Zeker als de boel dan stil gelegd moet worden door de situatie thuis en wanneer je dan verder gaat, het gewoon ook echt niet lukt 😢
Ik hoop dat deze relaxte baby lekker blijft plakken 🤍
één jaar geleden
Ik ben 39 jaar, in 2016 getrouwd en vanaf dat moment ook een kinderwens. Eerst ruim twee jaar zelf proberen (de huisarts vond me met 33 nog aan de jonge kant…). Op een gegeven moment ovulatietesten gebruikt en die werden positief, dus ja, er leek niks mis.
Op m’n werk ging het niet heel goed. Daarbij werden al m’n collega’s zwanger of anders wel hun partner… Dus ik ben er twee maanden uit geweest. Daarna wel weer gaan werken. Ondertussen kreeg m’n man de diagnose azoöspermie. De enige optie was ICSI (net als bij Willy), maar daarvoor moesten we naar een ander ziekenhuis. Dat heeft - vanwege verschillende redenen - een jaar geduurd. Toen m’n aanstelling binnen het project (op m’n werk) was afgelopen, zijn we in dat andere ziekenhuis begonnen met het traject. Ik werkte toen niet (en wat was dat fijn!). Helaas liep dit traject na anderhalf jaar op niets uit. We hebben toen eerst een jaar de tijd genomen om dit te verwerken. Daarna zijn we voor een (bekende) donor gegaan. In augustus dit jaar zijn we gestart met IUI. Eerst zonder hormonen, maar ik merkte dat m’n luteale fase nogal kort was (net als bij Kellaaa). Dus de vierde poging was met Gonal f. En die is gelukt!
Overigens werk ik nu vier dagen in de week en heb ik het gelukkig heel erg naar m’n zin!
één jaar geleden
Reactie op sunshine2121212121
Ik ben 39 jaar, in 2016 getrouwd en vanaf dat moment ook een kinderwens. Ee ...
Jeetje, wat een verhaal! Ontzettend heftig, ook dat je dan eerst wordt weggestuurd en jouw man later zo’n heftige diagnose krijgt. En dan het gedoe met de transfer naar een ander zkh…
Wat mooi dat jullie een bekende donor hebben gevonden! Echt een bekende uit jullie kring of via een andere weg een donor gevonden?
Ik heb daar ook nog over nagedacht maar was voor mij alleen toch bang dat mannen een andere intentie hadden oid. Dat ligt voor een stel natuurlijk wel anders, daar hoef je écht geen verwachtingen te hebben.
Wat fijn dat het nu net IUI dan redelijk snel gegaan is!
één jaar geleden
Ik ben nu 42 jaar en 5+3 zwanger van ons eerste kindje! We hebben 2,5 jaar geprobeerd, waarvan 1,5 jaar in een IVF traject. Uiteindelijk is het embryo deze 3e ronde, bij de 3e terugplaatsing (12e in totaal) blijven plakken! Heel onwerkelijk! Dit keer nog eens alles uit de kast gehaald: acupunctuur, scratch en utrogestan in de natuurlijke cyclus. Geen idee wat het geweest is, misschien ook gewoon geluk, maar ik ben dus zwanger! 😊 Echo staat op 6 december. Erg spannend!!
één jaar geleden
Reactie op sunshine2121212121
Ik ben 39 jaar, in 2016 getrouwd en vanaf dat moment ook een kinderwens. Ee ...
Ongelofelijk hoe lang jullie bezig zijn geweest. Dat moeten veel dieptepunten zijn geweest. Dat van die huisarts is wel heel bizar alsof je 25 bent. Van harte gefeliciteerd dat het nu eindelijk gelukt is! Nu lekker genieten dat alles op zijn plaats valt inclusief dat je nu wel een fijne baan hebt.
één jaar geleden
Reactie op Aapie32
Snap ik, hier hetzelfde🙈 eerst zien, dan geloven is 9 van de 10 x wat er n ...
Wij hebben gister de echo gehad! Het zag er allemaal goed uit en we hebben het hartje kunnen zien! ❤ Dan kunnen we nu langzaam aan het idee gaan wennen dat het dit keer toch echt gelukt is!
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Meiden, hoe gaat het met jullie?
Hier gaat het allemaal goed. Lekker heerlijk rustig, planloos weekend. Vrijdagmiddag de inschrijving bij de verloskundige rondgemaakt. Na 2x te horen gekregen hebben dat de praktijk van keuze vol zit rondom mijn uitgerekende datum had de 3e praktijk wel plek😁 hebben op 7 december, direct na de echo, een intake afspraak.
Hoe gaat het met jou?
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Meiden, hoe gaat het met jullie?
Lief. Met zo’n grote gezellige kletsgroep word ik meer meelezen dan reageerder :)
Hier goed, kwaaltjes komen steeds meer. Misselijk, pijnlijke borsten en opgeblazen gevoel en buik. Broeken zitten al steeds strakker ;)
Zelf ben was dit 6e tp na 3e punctie. Gelukkig nog 2 cryos dit keer. Mei 2022 gestart en 1 eerdere miskraam. Nu genieten we steeds meer van dit moment samen en de zorgen proberen we op de achtergrond te houden.
En met jou?
één jaar geleden
Reactie op Aapie32
Hier gaat het allemaal goed. Lekker heerlijk rustig, planloos weekend. Vrij ...
Wat leuk!! Fijn dat je dit ook op 1 dag hebt. Ik wacht toch denk ik eerst even echo af of de 1 of 2 hartjes zijn denk ik.. maar als t allemaal zo snel volloopt al miss toch even bellen..