333 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Loesb

Spannend sherise! Die dagen kunnen zo voorbij kruipen hè, genoeg leuke afle ...
Ja vreselijk dat wachten😅 Bedankt voor de tip! Ik ga der eens naar kijken

één jaar geleden

Wij zijn ook zwanger na onze derde terugplaatsing. Hadden bij de eerste 2 bevruchtingen en nu de tweede weer. Dit is een verse tp geweest. Maar we zijn in februari/ maart dit jaar begonnen en wel vrij snel aan de tweede poging begonnen. Maar dat resulteert nu in een zwangerschap, we zijn morgen 5 weken zwanger ♥️. Ben vooral heel moe, misselijk, pijnlijke borsten. En ik had dus vorige week blaasontsteking waarvan ik dus al zeker wist dat ik zwanger ben! Omdat ik dat nooit heb…. Dus ik mocht eigenlijk afgelopen zaterdag een test doen, maar ik hield het niet meer en heb donderdag getest en een mooie positieve test. En deze loopt keurig op! En ja ik heb gisteren en vandaag getest 😂…

één jaar geleden

Reactie op dreace

Wij zijn ook zwanger na onze derde terugplaatsing. Hadden bij de eerste 2 b ...
Gefeliciteerd 🩷

één jaar geleden

Reactie op dreace

Wij zijn ook zwanger na onze derde terugplaatsing. Hadden bij de eerste 2 b ...
Gefeliciteerd ☺️

één jaar geleden

Gefeliciteerd dreace! En Aapie, heb je t je bonusdochter verteld? Hoe reageerde ze? Hebben jullie ook ‘last’ van meer slijmerige afscheiding? Soms voelt t net alsof er wat uit vloeit en ik ben dan bang voor bloed maar t blijkt gewoon meer afscheiding te zijn dan bloed. Ik gebruik geen medicatie ofzo en zie t niet als negatief maar vroeg me meer af of jullie dit ook hebben, haha. En de misselijkheid is real hier…

één jaar geleden

Reactie op Loesb

Gefeliciteerd dreace! En Aapie, heb je t je bonusdochter verteld? Hoe reag ...
Ik gebruik wel progesteron dus een deel van de afscheiding komt wel daardoor maar tussen de ovules zit 12 uur dus tussendoor heb ik wel m’n eigen afscheiding en dit is soms echt veel ook. Als ik het dan bij 2 toilet bezoekjes minder heb, dan heb ik uiteraard complete paniek. Het grappige is dan wel weer dat ik maar weinig terugvind op m’n inlegkruisje maar het echt vooral zie bij het afvegen MAAR ik voel wel dat het er zit en denk dan dus ook dat ik bloed. Is overigens niks grappigs aan want ik vind alles gewoon doodeng 😅 Maar herken het dus wel! Ik was vandaag dus minder misselijk dan afgelopen week, dus paniek. Maar vanaf een uur of half 4. OMG de shit was aan. Ik had het zo druk op m’n werk (kinderdagverblijf) en ik wist niet of ik nou moest spugen of dat ik wat moest eten. Ik kon wel huilen, zo ellendig voelde ik me. Bij thuiskomst om een uur of 6 was alles wel weer rustig maar rond half 8 begonnen ellende weer. Nu gaat het weer wat dus gauw klaarmaken voor m’n bed. Het irritante is dan ook nog dat ik na een half glas drinken moet plassen, alsof ik 3 dagen niet geweest ben dus dan heb ik nét m’n houding gevonden om de misselijkheid te managen en dan moet ik plassen 😭 Oké, dit was wel even keihard zeuren maar ik ben écht blij met de kwaaltjes. Ze maken m’n bestaan ff moeilijker maar heb het er 1000% voor over natuurlijk. Zonder die kwaaltjes zou ik helemaal verdwalen en wegkwijnen in m’n angst 🫣

één jaar geleden

Ja nou dat was dus een ding. We dachten we leggen de positieve test op tafel, dan ziet ze hem wel als ze binnenkomt. Ik zag ook dat ze hem al een aantal keer had zien liggen maar ze zei helemaal niets. Op een gegeven moment toen ze niet keek echt naast haar kop thee gelegd, maar nog geen reactie. Na 5 minuten weer op de bank de test maar gewoon gegeven🤣 lief dat ze is zegt ze dus, ja ik zag hem wel liggen maaar wist niet of ik hem wel mocht zien🙈 maar toen ze eenmaal begreep dat ik zwanger ben was helemaal in de wolken🥰 Wat vervelend dat die misselijkheid zo aanwezig is bij jullie. Ik heb er gelukkig vrij weinig last van. Merk wel dat als ik niet met regelmaat eet ik wat misselijk begin te worden, maar dat is ook zo weer weg. Ik moet idd wel veel meer plassen en de vermoeidheid is hier echt intens 😅

één jaar geleden

Reactie op Aapie32

Ja nou dat was dus een ding. We dachten we leggen de positieve test op tafe ...
Haha achhh de schat, zo bescheiden 😅 Wel echt leuk! Ik twijfel ook inderdaad of ik misschien wat vaker iets moet pakken. Morgen maar even een nieuwe strategie bedenken want m’n weegschaal gaat al verder omlaag 😟

één jaar geleden

Reactie op Aapie32

Ja nou dat was dus een ding. We dachten we leggen de positieve test op tafe ...
Aawh wat een schat is t ook. Wel heel lief en fijn dat je t nu gewoon over kunt hebben. Oh die misselijkheid he meiden, wat n ellende. Ik merk ook dat eten echt helpt en als ik te laat ben ik echt aan kokhalzen ben. Vooral hartig helpt dan. Is echt even zien wat bij je past en je lichaam behoefte aan heeft. Enne kella, als je teveel afvalt even aankaarten in zk/vk want daar is medicatie dan voor he. Fijn om te lezen dat t herkenbaar is van slijm. Ik denk dat t best naast elkaar mag staan. de blijdschap van de kwaaltjes maar ook t gevoel wat t geeft. Ons lichaam en ons brein is hard aan t werk. Wees niet te streng voor jezelf!

één jaar geleden

Reactie op Loesb

Aawh wat een schat is t ook. Wel heel lief en fijn dat je t nu gewoon over ...
Ja, weet idd dat er medicatie voor is maar ik heb er een beetje gemixte gevoelens bij. Ik heb de afgelopen 2,5 jaar al zoveel onwijs medicatie gehad en nu nog steeds die progesteron. En dan moet ik nog meer troep nemen… ik probeer misschien gewoon maar meer te eten, even kijken hoe dat gaat. Wat betreft de kwaaltjes, dat is ook zo… tuurlijk mogen we daar over klagen. En ik vind het oprecht niet erg om ze te hebben maar zoals nu: ik moet al bijna in de auto zitten en ik weet niet of ik nou moet eten, spugen of poepen 😭😭 Dat vind ik wel echt ellendig 😢

één jaar geleden

Reactie op Kellaaa

Ja, weet idd dat er medicatie voor is maar ik heb er een beetje gemixte gev ...
Ach jeetje dat is idd een lastige situatie. Helemaal als je eigenlijk al bijna weg moet. Ik weet niet hoe je eetpatroon eruit ziet, maar tot nu toe helpt het voor mij om elke 2a3 uur wat te eten. Hoop voor je dat je een oplossing vindt en de medicatie achterwege kan laten, maar denk wel om jezelf😘 Overigens zei ik gisteren nog dat de misselijkheid meeviel, vanmorgen dusdanig beroerd dat ik dacht ik moet spugen. Kreeg zelfs m'n yoghurt niet weg 🤣 ook nog dusdanig moe dat ik nog even weer op bed gekropen ben toen vriendlief de deur uit ging voor werk

één jaar geleden

Reactie op Aapie32

Ach jeetje dat is idd een lastige situatie. Helemaal als je eigenlijk al bi ...
Ja ik eet idd ook ongeveer iedere 2-3 uur maar heel weinig eet ik dan dus. Wil nu proberen om misschien maar gewoon ieder uur een beetje te eten, ondanks dat ik misselijk ben. Heb vandaag wel een extra handje op de groep gekregen omdat ik me zo beroerd voel. Dat is wel erg fijn…

één jaar geleden

Ja joh die misselijkheid is real nu hè. Soms met vlagen erg en soms niks. Ik eet graag hartig nu heb ik gemerkt terwijl ik normaal echt zoete kauw ben maar gezoute amandelen zijn nu favoriet, haha.

één jaar geleden

Reactie op Kellaaa

Ja ik eet idd ook ongeveer iedere 2-3 uur maar heel weinig eet ik dan dus. ...
Dat is wel fijn, dat je werk wel meedenkt. Ik ben benieuwd hoe het gaat met elk uur wat eten. Hoop dat je het een beetje volhoudt vandaag

één jaar geleden

Reactie op Loesb

Ja joh die misselijkheid is real nu hè. Soms met vlagen erg en soms niks. I ...
Haha ik merk ook echt dat m'n smaak veranderd😅 heel veel zin in ijs de hele dag door. En brood. Ik at nooit veel brood, nooit echt fan van, maar nu eet ik het liefst de hele dag door brood met chocopasta haha. Warm eten doe ik nu meestal tussen de middag, dat krijg ik 's avonds moeilijk weg

één jaar geleden

Reactie op Kellaaa

Ja, weet idd dat er medicatie voor is maar ik heb er een beetje gemixte gev ...
Oké ik weet dat ik dit gezegd heb over medicatie maar ik begin wel te twijfelen. Ik vind het namelijk wel echt moeilijk, die misselijkheid 😭

één jaar geleden

Reactie op Kellaaa

Oké ik weet dat ik dit gezegd heb over medicatie maar ik begin wel te twijf ...
Je lichaam is hard aan t werk! Je kan altijd even overleggen met vk of ha of ze nog andere tips hebben dan medicatie en hun ff op de hoogte stellen.. goed om jezelf denken! Enne Aapie wat n verschil met eten he. Die koolhydraten heb je nu gewoon ff nodig. Ik merk dat ik van zoetekauw naar hartig persoon wordt. Van zoet word ik zoo misselijk!

één jaar geleden

Reactie op Loesb

Je lichaam is hard aan t werk! Je kan altijd even overleggen met vk of ha o ...
Ik heb de vk inderdaad net 1 minuut geleden een mail gestuurd 😂

één jaar geleden

Reactie op Kellaaa

Ik heb de vk inderdaad net 1 minuut geleden een mail gestuurd 😂
Haha top! ;)

één jaar geleden

Hoe is bij jullie eigenlijk het gevoel met klagen over kwaaltjes? Vind dat lastig want dit heb ik gewild maar ben nu ondertussen de gehele dag misselijk voelen wel beu, gelukkig geen overgeven en kan eten maar dat gevoel bah