333 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Rooslm1990
Hoe is bij jullie eigenlijk het gevoel met klagen over kwaaltjes? Vind dat ...
Ik hing vanmorgen nog huilend aan de telefoon met het zkh. Ik voel me zó ziek maar vind inderdaad dat ik het voor lief moet nemen, terwijl ik vanmorgen wederom weer was afgevallen en ik ook aan het overgeven ben. Dus weet dat het nergens op slaat…
De verpleegkundige zei ook dat ik dat écht los moet laten en dat dit ook geen doen is zo. Ik krijg dus waarschijnlijk pilletjes voor die misselijkheid (even overleggen met de arts) maar voel me zó’n aansteller 😭
één jaar geleden
Lieve dames ik snap het helemaal.
Maar dat we dit zelf wilden (zwanger worden) wil niet zeggen dat je niet mag klagen over de kwalen.
Je kan je goed beroerd voelen, en daar heb je niet om gevraagd. Hoort het erbij? Jazeker, maar we mogen daar ook zeker over klagen.
Je lichaam is keihard aan het werk, daarnaast de spanning die het traject met zich meebrengt en de ontlading dat het allemaal gelukt is is allemaal ontzettend heftig.
We mogen zeker klagen, en we moeten vooral ook lief zijn voor onszelf🩷
En Kellaaa, goed van je dat je die stap gezet hebt. Zal je ongetwijfeld erg veel moeite mee hebben gehad maar is wel een goede keuze om zo ook je gezondheid in de gaten houden. Hoop voor je dat de pillen gaan helpen en je je gauw wat beter voelt😘
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Ik hing vanmorgen nog huilend aan de telefoon met het zkh. Ik voel me zó zi ...
Ach lieverd toch. Wat onwijs vervelend zeg! En nee je bent ècht geen aansteller. Je lichaam is keihard aan t werk èn vergeet ook niet wat t traject ook allemaal nog doet en heeft gedaan mentaal en fysiek.
Het mag er zijn en is oké.
Ja een baby is zeer gewenst en gewild maar misselijkheid of andere klachten mogen ook gewoon even helemaal kut zijn ondanks de wens. Dit mag echt naast elkaar staan en wees hierin niet te streng naar jezelf!!
één jaar geleden
Ben het zeker met jullie eens maar het kostte me zeker veel moeite…
M’n lieve arts belde vanmiddag met een peptalk en wat tips. Ze heeft ook medicatie voorgeschreven, dus hoop dat dit snel z’n werk gaat doen.
Moet ook rustiger aan gaan doen. Ze gaf aan dat m’n lichaam al druk bezig is met het kindje te laten groeien en daarnaast komen er weinig voedingsstoffen binnen en dus moet het extra hard werken om de rest draaiende te houden. De medicatie brengt ook sufheid en vermoeidheid met zich mee, je kent het wel.. medicatie met een gele sticker. Moet dus ook ff kijken of ik wel kan autorijden!
Het komt wel goed maar het is gewoon ff heftig zo… dit had ik gewoon niet verwacht. Net als dat je niet verwacht onvruchtbaar te zijn, verwacht je ook niet dat je daarna zo’n zwangerschap krijgt 😂
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Ik ben even benieuwd:
Hebben jullie huisdieren en gedragen zij zich anders ...
Yes, wij hebben een kat en dat lieve beestje is meestal niet meer bij me weg te slaan. Als ze doorheeft dat ik eenmaal op de bank of een stoel ga zitten springt ze direct boven op me🤣 helemaal in het begin en toen ik met hormooninjecties bezig was.
De afgelopen week valt het wel mee, ligt ze vooral graag in de buurt. Maar als ze eenmaal op schoot ligt laat ze zich er niet zo makkelijk meer vanaf bonjouren. Gevalletje of ze maakt zich vloeibaar of ze zet de nagels van alle poten in m'n lijf😆
En jij? Ook huisdieren?
één jaar geleden
Reactie op Aapie32
Yes, wij hebben een kat en dat lieve beestje is meestal niet meer bij me we ...
Grappig hè, hoe ze zo reageren.
Ik heb een kat, hij heeft ook echt in de gaten dat er iets is. Zeker nu ik ook nog eens zo ziek ben natuurlijk.
Maar het gekke is dat ik 4 dagen voor NOD de kattenbak verschoond heb, deze gebruikt hij echt veelvuldig en sindsdien is hij gewoon niet op de bak geweest! Zo gek! Hij gaat wel naar buiten hoor, dus niks in huis maar normaal heeft hij er altijd plas in en poept hij er ook 3-5 keer per week erin. Vind het zo gek!
Hij is normaal altijd meeeeega aanhankelijk en nu dus ook nog maar merk gewoon dat hij tóch anders doet.
Het ‘grappige’ is dat hij vorig jaar met m’n zwangerschap echt niks van mij moest weten en niet op schoot wilde, niks.
Toen mijn miskraam ‘doorbrak’ kwam hij op schoot, heb er toen een foto van gemaakt, die zal ik mee sturen. Echt bizar is die foto.
Het is dus echt een meeega lieve kat, altijd bij me op schoot liggen en is nooit boos of chagrijnig oid 🤷🏼♀️
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Grappig hè, hoe ze zo reageren.
Ik heb een kat, hij heeft ook echt in de g ...
Jaa bijzonder he, die beestjes. Ze zijn zo gevoelig voor verandering en hebben vaak eerder door dan jijzelf als er wat aan de hand is😁
Ik was nooit een kattenmens, maar sinds ik bij m'n vriend ben is dit totaal omgedraaid. Hij had Yoda al en inmiddels is het niet meer zijn kat maar onze kat🤣
Hoe is het verder met je? Al medicatie gekregen of gaat dat niet zo snel?
één jaar geleden
Reactie op Aapie32
Jaa bijzonder he, die beestjes. Ze zijn zo gevoelig voor verandering en heb ...
Haha wat leuk! Ik ben opgegroeid met katten en zou nooit zonder zo’n beestje kunnen ♡
Hier gaat het echt vreselijk… sorry dat ik het zo zeg. Ben echt nog altijd dankbaar voor die kleine mini in m’n buik en t geeft wel vertrouwen dat hij/zij goed zijn/haar best doet maar met mij gaat het wel slecht.
Hou weinig binnen en kan amper eten en drinken, nauwelijks eigenlijk gewoon. Blijf ook maar afvallen… ben echt een soort kasplantje, kan geeneens tv kijken 😩
Heb wel medicatie gekregen maar die doet eigenlijk zo goed als niks… dus morgen weer bellen.
Er is ook al over zkh opname gesproken, als er geen verbetering komt… wil je eigenlijk niet natuurlijk maar goed, het wordt wel tijd dat er wat vocht binnenkomt en blijft!
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Haha wat leuk! Ik ben opgegroeid met katten en zou nooit zonder zo’n beestj ...
Ach lieverd wat ontzettend heftig. Zo niet hoe je je zwangerschap wil starten😓 ik hoop voor je dat een opname ontweken kan worden, maar tegelijkertijd net wat je zegt kan je daardoor wel weer wat aansterken. Hopen dat ze eventueel ook nog andere medicatie hebben die wel helpt🤷♀️
Heel veel sterkte voor nu iig, en hou je ons op de hoogte?
Donderdag heb je de echo toch?
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Haha wat leuk! Ik ben opgegroeid met katten en zou nooit zonder zo’n beestj ...
Oh jemig dat is wel heel vreselijk. Ik vind mezelf ook al soms zielig vanwege misselijkheid en flinke vermoeidheid, maar dat valt nog binnen het “normale”. Wat jij hebt mag je dus zeker wel vreselijk noemen. Hopelijk werkt de medicatie snel en anders je er maar bij neerleggen dat er een ziekenhuis opname komt. Heel veel sterkte!
Hoe is het trouwens met de rest en de kwaaltjes?
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Donderdag heb ik de echo idd maar hoop nu stiekem toch dat ik misschien wat ...
Jeetje Meis wat pittig voor je zo! Het is allemaal al zo spannend en ingewikkeld en nu dit er extra hard bovenop. Denk aan je en hopelijk vandaag wat meer nieuws en idd miss wel n echo!
één jaar geleden
Ik heb Pcos en ben ook in het traject zwanger geraakt. 1e ronde letzerol 2,5mg deed niet genoeg en bij 5mg werkte het wel. 5 rondes van 5 mg gehad en toen was het raak. In die tijd was het juist heel erg druk ivm de verbouwing en we hebben toen ook een huis gekocht. Niet verwacht dat het raak was. Het traject is zenuwslopend omdat je niet weet of je wel ooit moeder wordt. Inmiddels ben ik bijna 10 weken zwanger. Toch ben ik nog steeds bang dat het mis kan gaan. Grootste angst is dat, omdat je het hele traject opnieuw in moet. Ik had in het traject er heel veel moeite mee dat mijn lichaam niet na behoren werkt. Gelukkig mag ik woensdag weer kijken hoe het gaat . De tijd gaat echt heel erg traag. Zelf echt ziek geweest van de klachten. Moe, misselijk, jeuk en geen energie. Ik vraag mij ook of of je meer last er van kan hebben omdat je natuurlijk al hormonen in je lichaam hebt zitten van de medicatie. Ik denk dat ik mij beter ga voelen of terwijl dat hoop ik als we de 12 weken hebben gepasseerd.
één jaar geleden
Hey meiden,
Nou, het was een lange slopende dag… ze hebben in t zkh van alles onderzocht en de uitslagen waren een beetje ‘op t randje’, ze waren sowieso niet goed maar nog niet zorgwekkend (genoeg) om opgenomen te worden. Ik heb andere medicatie meegekregen, naast de medicatie die ik al had. Hopen dat dit samen voldoende is om een zkh opname te kunnen vermijden.
Ook heb ik een echo gehad en die kleine mini zit helemaal fijn, op de juiste plek en mét een sterk kloppend hartje!
Voor nu is alles goed en ga ik m’n best doen om snel aan te sterken 🤍
één jaar geleden
Reactie op Kellaaa
Hey meiden,
Nou, het was een lange slopende dag… ze hebben in t zkh van al ...
Lieverd wat fijn om te horen dat met je mini alles goed is🥰
Fijn dat het nog niet zorgwekkend genoeg is om je op te nemen, nu idd hopen dat de medicatie genoeg gaat helpen zodat je weer opkrabbelt.
Lekker kalm aan nu dan🩷