91 Reacties

4 maanden geleden

Kan zeker komen door de activiteit. Sowieso moet je eigenlijk prikken zodra je wakker bent en terwijl je nog in bed ligt, omdat je lichaam je een boost aan hormonen en koolhydraten krijgt om op te kunnen staan. Maar al helemaal als je dan een activiteit gaat doen; het fysieke werk van het verschonen kan al een piekje geven, maar misschien had je ook nog niet gedronken en dat helpt ook niet hahaha. Meerdere redenen dus waarom je hoger kan hebben gezeten!

4 maanden geleden

Reactie op Hensjepensje92

Iemand enig idee hoe dit kan? Ik zit nuchter altijd goed ( rond de 4.7-5.2) ...
Ben je trouwens al uit eten geweest met je vriend? 🥰

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Kan zeker komen door de activiteit. Sowieso moet je eigenlijk prikken zodra ...
Ah oké dat klinkt wel logisch. Dit is ook het enige wat ik anders heb gedaan dan alle andere dagen dus dat zal het wel geweest zijn. Vandaag gelukkig weer gewoon 4.7.

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ben je trouwens al uit eten geweest met je vriend? 🥰
Yes haha, wel voor de gezonde opties gegaan ( soep en salade) maar wel met een toetje en daarna een lange wandeling en zat precies op 6.7:). Maar blij dat we nog even gegaan zijn!

4 maanden geleden

Yes haha, wel voor de gezonde opties gegaan ( soep en salade) maar wel met ...
Top dat het vandaag weer goed was! Ik vind zelf de voorlichting vanuit vk/zkhs vrij summier over diabetes... Dit soort dingen vertellen ze je er allemaal niet bij 🤷🏻‍♀️ Ben ik ook maar via die instagram accounts achter gekomen, hoor! Bijvoorbeeld dat je door een hete douche ook een piek kan krijgen, al helemaal als je direct na het opstaan doucht en daarna pas prikt. En fijn dat jullie nog lekker uit eten zijn geweest🥰 En dat je gewoon een lekker toetje hebt genomen! Dan is die 6.7 ook echt dikke prima hoor!👌🏼 Tegen t einde van de zwangerschap kan je ook sneller reageren op bepaaldr producten, dus schrik daar ook niet van als dat een keertje gebeurt!😘

4 maanden geleden

Ik vind de info uit het ziekenhuis ook echt waardeloos. Ik kreeg het advies om als lunch 4 volkoren boterhammen te eten en in de avond 4 opscheplepels pasta en rijst te nemen. Ineens schoten mijn waarden omhoog, normaal eet ik altijd een salade en volkoren crackers als lunch en dan prik ik gewoon goed ( maar een salade zat te weinig in volgens de diëtist). En we eten vrij koolhydraatarm in de avond maar dit was ook niet goed. Toen zei de internist dat ik met deze waarden ingeleid moest worden bij 38 weken en heb ik besloten gewoon mijn eigen dieet aan te houden en sindsdien prik ik prima. De tips van dat Instagram account om eerst salade te eten en dan iets met koolhydraten werkt ook echt. Verder zag ik zelf nog dat grapefruit bijv een positief effect heeft op je bloedsuiker maar hier had de diëtiste nooit van gehoord. Het werkt wel echt en lijkt mij heel gezond, maar ik vind dit echt wel beperkt vanuit het ziekenhuis. Ik denk ook dat het toetje gewoon goed ging door de salade vooraf. In ieder geval hebben we lekker genoten idd!

4 maanden geleden

Ik vind de info uit het ziekenhuis ook echt waardeloos. Ik kreeg het advies ...
Nou als ik zo veel zou eten zouden mijn waarden ook slecht zijn idd 😂

4 maanden geleden

4 volkoren boterhammen?! 😱 nou dan had ik ook allang aan de insuline gemoeten! 😅

4 maanden geleden

Ja bizar toch 😅. En een salade en volkoren crackers met Houmous en avocado vond ze niet voedzaam genoeg.

4 maanden geleden

Ja ik heb dus serieus 1 belafspraak en 2 mailtjes gehad met de diëtiste. Mag daar lekker 200 euro voor dokken ook nog, maar heb er eigenlijk geen reet aan gehad. Ik dacht ik ga gewoon 2 weken lang alles uitproberen en zie wel waar ik op reageer... Ze zei dat je mininaal 175gr koolhydraten moet eten als zwangere, maar ik was echt niet van plan om dat af te gaan wegen of uit te rekenen ofzo, dikke doei... Vind t al genoeg werk om 4x per dag te prikken en 1x per dag te spuiten en sommige dingen te laten staan🤣 Zo lang je gewoon goede waardes hebt, lekker blijven doen. Het werd ons destijds echt gebracht alsof we een verminkt kind zouden krijgen als ik 1 paasei zou eten ofzo. De vk wist er zelf echt geen reet vanaf, de diëtiste was heel zwartwit. De diabetespoli was wel gewoon oke en lekker flexibel😂 En dan nog die verschillen he, per regio/ziekenhuis wat wel of geen diabetes is en hoe ze ermee omgaan. Echt een heel vreemde en naar mijn idee onbegrepen/onderbelichte ziekte...🥲

4 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ja ik heb dus serieus 1 belafspraak en 2 mailtjes gehad met de diëtiste. Ma ...
Ja precies dit idd. De verloskundige weet er eigenlijk niks van. De gynaecoloog en verloskundige van het ziekenhuis zijn heel relaxed en maken zich totaal geen zorgen, maar de internist en diëtist maken er echt een drama van en doen idd alsof de baby van 1 blokje chocola ineens een megagroeispurt krijgt en er maar beter zo snel mogelijk uit kan. Je word echt een beetje bang gemaakt ipv dat je gewoon goede info krijgt hoe je je waarden stabiel kan houden. En dan krijg je standaard adviezen uit een protocol die voor mij in ieder geval totaal niet werkten maar er zijn geen alternatieve adviezen. Hier moet je het mee doen. Ik heb zelf het idee dat het vooral gericht is op mensen met een ongezonde leefstijl maar dat er geen protocol is voor mensen die al weinig/ geen witte producten of suiker eten.