12 Reacties
5 maanden geleden
Dit was mijn 3de zwangerschapschap en weer zwangerschapscholestase. Bij mij begint het redelijk vroeg, week 24. Vorige week woensdag zijn de waardes boven gemeten op 292 en is mijn baby met 34 weken direct gehaald. We liggen nu sindsdien opgenomen op de neonatalogie.
Met jeuk aan je voetzolen en handpalmen zou ik vooral als je het eerder gehad hebt zeker even bellen. Maar je bent al in week 37 dat scheelt, Succes!
5 maanden geleden
Reactie op zuyanik61
Dit was mijn 3de zwangerschapschap en weer zwangerschapscholestase. Bij mij ...
Jeetje, je hebt het 3 keer gehad ook? Gefeliciteerd met de geboorte van je kleintje, hopelijk maken jullie het goed! 💕 Vandaag moet ik naar het ziekenhuis voor een groeiecho, dus ga ik het meteen even voorleggen bij de gynaecoloog. Misschien toch maar even bloed af laten nemen voor de zekerheid
5 maanden geleden
Ik heb het zeer waarschijnlijk nu voor 2de keer. Bij mij kwam het nu 2 weken later opzetten als de eerste keer. Ben morgen 34 weken. Galzuren waarde komt vandaag binnen. Maar de jeuk is er en alat en asat waardes waren wel al binnen en die zijn nu te hoog, terwijl dat hele zwangerschap niet geweest is. Dus ze er al vanuit dat galzuren vandaag ook te hoog is.
5 maanden geleden
Reactie op Anouk_21
Jeetje, je hebt het 3 keer gehad ook? Gefeliciteerd met de geboorte van je ...
Bedankt, we zijn in goede handen. We moeten nog een tijdje aansterken, groeien en dan kunnen we thuis genieten!
Ja bij alle 3 de zwangerschappen had ik zwangerschapscholestase. Bij mijn laatste ging het eigenlijk super goed tot dat ik de baby minder begon te voelen en hartslag dalingen liet zien op de ctg. Door deze combinatie en hoge galzure hebben ze besloten om haar direct te halen. Dus prikken is zeker verstandig! Ik had urchogoltabletjes gekregen trouwens tegen de jeuk. Succes alvast met de bevalling!
5 maanden geleden
Reactie op Mlisz88
Bij mij alles. Alat en asat 50 en 100 (of andersom, kan online niet inkijke ...
En ze maakte zich nog geen zorgen. Tussen 24 en 28 juni prikken en 1 juli komen op gesprek dan ben ik 36.2 mochten ze dan zeggen bij 36.6 op vrijdag tis genoeg zo zit ik op exact de zelfde bevaltermijn als de oudste, of nog gunstiger ik mag nog 1 week langer. Dat is even afwachten. Maar voor nu laat ik 't zo en neem ik netjes mijn medicijnen.
4 maanden geleden
Mijn galzuren zijn nu boven 40 (44), maar vanwege keizersnede willen ze de baby niet eerder halen dan 39.2
Dit is vanwege longrijping met een keizersnede. Bij een natuurlijke bevalling zouden ze me gewoon inleiden....
Nu moet ik de dosis medicijnen gaan verdubbelen en 2x per week aan de ctg gaan liggen....