14 Reacties
vorig jaar
Hi! Even een berichtje van mij. Ik ben ook nog ruim 20 kilo zwaarder als voor de zwangerschap. Dochter nu bijna 4 maanden. Ik ben nu ander half maand heel goed op mijn eten aan het letten en veel sporten en wandelen. Ook volg ik een traject nu om mijn hormonen op orde te krijgen, want uit onderzoek blijkt dat als je hormonen uit disbalans zijn, is het heel moeilijk om vet te verbranden. Rust momenten inplannen en 3 x per dag eten helpen hier goed aan mee. Ik ben nu 6 kilo kwijt in deze bijna 2 maand maar voor mij gaat het ook te langzaam hoor…. Dus ik herken je frustratie enorm!
vorig jaar
Reactie op chanel1996
Hi! Even een berichtje van mij. Ik ben ook nog ruim 20 kilo zwaarder als vo ...
Wat knap dat je er zo actief mee bezig bent! En 6 kilo vind ik toch al jaloersmakend hoor! Geef je borstvoeding? Ik heb het idee dat ik daardoor nog minder goed afval en durf ook niet te rigoureus te werk te gaan omdat ik m'n melkproductie goed wil houden. Maar ook geen zin om nog maanden op dit gewicht te blijven steken🙄
vorig jaar
Ik geef geen borstvoeding, maar dus wel heel streng met wat ik eet en beweeg heel erg veel. Maar ik sta ook vaak genoeg huilend voor de spiegel hoor als ik mezelf zie! (Vooral als je herinneringen krijgt van vorig jaar toen je ruim 20 kg minder woog). Maar ik probeer vol te houden… ze zeggen volgens mij altijd dat je met borstvoeding geven wel sneller de eerste kilo’s kwijt raakt, maar ieder lichaam is anders. En dat het een strijd is, dat ben ik helemaal met je eens!.
vorig jaar
Hier nog een 😭
Ik ben letterlijk 10kg zwaarder. Wat voor mij helpt nu, ik eet tussen 20:00-12:00 helemaal niets. Enkelt drinken, alle snoepwaren uit huis, en suikervrije drankjes.
vorig jaar
Wat mij hielp voor de zwangerschap om af te vallen: het niet alleen doen. Ik volgde een programma van Fit with Yasmin en dit hielp echt! Zit je in een app groep waar je elkaar kan motiveren. Ook Lot Beukers is goed om te volgen op instagram, veel goede kennis over voeding. Wel confronterend 😉. Gezonde voeding is vaak niet genoeg om af te vallen. En vier maanden pp vind ik nog helemaal niet lang hoor, geef jezelf de tijd!
vorig jaar
Reactie op CarolineF1986
Nootjes, kwark en goede visolie nemen. Dan zit je sneller vol
En diepvries fruit. Lekker snel
vorig jaar
Lieve vrouwen, ik ben ook 10kg boven mijn normale gewicht nog. M’n dochtertje is nu 3 maanden. Ik vind het op momenten ook lastig, maar het helpt mij wel echt om even stil te staan bij het wereld wonder. We hebben allemaal een baby’tje op de wereld gezet en voor degene die borstvoeding geven.. je bent de enige voedingsbron voor je kleine. Het is heel logisch dat onze lichamen vet wil vasthouden, ipv verliezen. Ik zou dus zeggen, niet te snel terug willen naar hoe je hiervoor was. Het heeft een reden. Maar goed.. ik vind het soms dus ook lastig. Ik probeer nu hoog in vetten te zitten (verzadigd en is goed voor borstvoeding) en laag in carbs en suikers. Dat voelt wel goed. Oh en heel veel water drinken, helpt ook. 🌞
vorig jaar
Geef jezelf tijd. Ik was bij de eerste na een jaar pas weer op gewicht, maar dat bleef daarna wel heel stabiel. Beter langzaam dan snel om het vast te houden.
vorig jaar
Ja… hier ook… verschrikkelijk. Ik krijg mijn kleding van voor de zwangerschap niet eens aan. Alles zit te strak of ziet er echt niet meer uit.
Ik schaam me echt voor mijn eigen lichaam!
Ik ben nu 1,5 maand al op een streng dieet, en ben ondertussen nog 3 kilo verwijderd van mijn gewicht voor de zwangerschap, maar die buik is echt heel erg…. Echt zo’n overhangende buik. Ik hoop zo erg dat ik die nog kwijt kan raken, want zo durf ik echt het strand niet meer op😢
vorig jaar
Herkenbaar… Ik ben tijdens mijn zwangerschap ook veel aangekomen en ik was super ontevreden met mijn lichaam. Ik durfde eerst niet op dieet te gaan omdat ik bang was dat mijn bv productie ervan achteruit zou gaan. Twee weken besloten om het gewoon te proberen omdat ik echt met de dag slechter in mijn vel zat en het gaat eigenlijk super goed! Ik eet geen koolhydraten meer (keto dieet) en ja ik weet dat hier veel over te zeggen valt maar voor mij is dit gewoon het enige dieet dat goed werkt. Ik ben op deze manier een paar jaar geleden 20 kilo kwijt geraakt. De kilo’s vliegen er ook nu weer af en ik voel me ondertussen wel fit en super energiek. Totaal geen hongergevoel of snaaibuien. Ik ben sinds 20 oktober al bijna vijf kilo kwijt. Mijn productie is nog exact hetzelfde als voorheen. Misschien het proberen waard voor je! 😊
vorig jaar
Reactie op Tiflihabibi
Herkenbaar… Ik ben tijdens mijn zwangerschap ook veel aangekomen en ik was ...
* twee weken geleden besloten, bedoel ik