16 Reacties

4 maanden geleden

Naar mijn weten kan je GEEN zwangerschapsvergiftiging hebben ZONDER hoge bloeddruk. De klachten die je beschrijft heb ik zelf ook en volgens de verloskundige zijn deze heel normaal aan het einde

4 maanden geleden

Reactie op JadevBallegooij

Naar mijn weten kan je GEEN zwangerschapsvergiftiging hebben ZONDER hoge bl ...
Dit denk ik inderdaad ook maar als je er zelf geen goed gevoel bij hebt, neem dan natuurlijk wel contact op met je verloskundige ☺️

4 maanden geleden

Ik herken je klachten mijn vk zei dat dit echt ook bij de laatste loodjes en t warme weer past. Even navragen idd altijd goed😘

4 maanden geleden

Zonder verhoogde eiwitten in de urine icm een hoge bloeddruk heb je geen zwangerschapsvergiftiging. Is je bloeddruk altijd rond deze waarde? Voor mij is dit bijvoorbeeld wel aan de hoge kant ( heb zelf altijd rond de 100/60 -110/70) dus als ie dit zou zijn zou mijn onderdruk echt wel verhoogd zijn. Maar de rest past niet echt bij een vergiftiging. Een band gevoel is alleen als t echt zo zeer doet dat je en denkt naar adem te moeten happen, heel veel pijn doet dat je eigenlijk niet meer met je armen eigenlijk iets kunt (zo is t mij toen bij de inleiding van Maud met zwangerschapsvergiftiging uitgelegd) Sterretjes moet je dan best vaak zien (minimaal 3x per dag voor een tijdje en dat is dan door de bloeddruk) Zelfde als knallende koppijn die er dan bij hoort. Maar al deze symptomen komen door een verhoogde/ te hoge bloeddruk. Die heb je niet 🫣 Dus dit lijkt niet op iets van zwangerschapsvergiftiging. Bellen kan altijd!

4 maanden geleden

Wat was jouw bloeddruk voor je zwangerschap? Alleen op basis van die gegevens kan er bepaald worden of jouw bloeddruk “goed” is. Volgens het boekje heb je een perfecte bloeddruk, maar als jij van jouw normaal waarden 90/50 komt bijvoorbeeld, is deze al flink gestegen (met name de onderdruk). Ik denk echter gezien je klachten dat je geen zwangerschapsvergiftiging hebt. Je zou ook een flinke toename aan vocht in bijvoorbeeld je gezicht voelen en de klachten kunnen goed door de warmte en je maag komen. Als je twijfelt, overleg dan altijd even met je verloskundige zodat ze je gerust kunnen stellen.

4 maanden geleden

Bij mij begon het met hoge bloeddruk. Voor de rest merkte ik nog niets…

4 maanden geleden

Je kunt zeker ook zwangerschapsvergiftiging hebben zonder hoge bloeddruk. Een vriendin van me heeft er hierdoor veel te lang mee rond gelopen omdat ze door het verloskundige niet serieus genomen werd. Ik wil je hiermee niet bang maken, maar het lijkt me wel belangrijk je klachten goed in de gaten te blijven houden en eventueel toch aan te dringen op urine onderzoek.

4 maanden geleden

Tegen mij zei de verloskundige dat je zeker zwangerschapsvergiftiging kan hebben zonder dat je bloeddruk gestegen is. Ze zei dat ik met die klachten altijd moet bellen. Ze kijken niet alleen naar de bloeddruk maar met name naar de klachten.

4 maanden geleden

Dank jullie wel allemaal! Mijn bloeddruk is altijd rond de 120/80 geweest dus is niet nu hoger dan normaal. Ik ga het voor de zekerheid dinsdag bij de controle bespreken maar ga dan iig niet eerder bellen.

4 maanden geleden

Reactie op 90Lisa

Dank jullie wel allemaal! Mijn bloeddruk is altijd rond de 120/80 geweest d ...
Goed om te bespreken inderdaad! Wel direct bellen als je klachten toenemen hoor, of als je pijn tussen je schouderbladen krijgt

4 maanden geleden

Ik ben paar dagen geleden opgenomen met zwangerschapsvergiftiging maar heb wel gewoon een normale bloeddruk. Ze kwamen der echt achter door de hoeveelheid eiwitten in mijn urine te testen

4 maanden geleden

Heb je genoeg gedronken?

4 maanden geleden

Reactie op rhnv

Goed om te bespreken inderdaad! Wel direct bellen als je klachten toenemen ...
Is pijn tussen de schouderbladen ook een symptoom? Hier heb ik namelijk al een paar weken fysio voor.

4 maanden geleden

Reactie op 🩵Twinmom🩵

Ik ben paar dagen geleden opgenomen met zwangerschapsvergiftiging maar heb ...
Waar had jij verder last van dat ze je urine gingen testen?

4 maanden geleden

Reactie op 90Lisa

Waar had jij verder last van dat ze je urine gingen testen?
Ik ben zwanger van een tweeling dus als er wat was moest ik het ziekenhuis bellen en dat deed ik omdat ik ze wat minder voelde en ook al een paar keer lichtflitsen/sterretjes zag. Moest ik langskomen aan de ctg en een echo die allebei gewoon goed waren, m’n bloed ook alleen helaas eiwitten in mn urine gevonden. Volgende dag moest ik 24uur plas opvangen en uit die waardes kon het niet anders 😕 Gelukkig voel ik me nog best goed

4 maanden geleden

Reactie op 90Lisa

Is pijn tussen de schouderbladen ook een symptoom? Hier heb ik namelijk al ...
Ja afknellende of erge pijn tussen schouderbladen is zeker een symptoom.