18 Reacties

3 maanden geleden

Denk dat het voor een baby echt niets toevoegd. De temperatuur van een baby daalt veel te snel voor een zwembad. Als je bang bent dat ie het te heet heeft kun je bijv denken aan een koel washandje even. Maar een zwembad voegt echt niets toe voor een baby van een maand.

3 maanden geleden

Lief idee van jullie maar het lijkt mij ook wat jong. Het advies is om pas te zwemmen na drie maanden omdat baby’s erg gevoelig zijn voor onderkoeling. Ik denk dat als je je baby kleed op de warmte dat dat voldoende is voor hem! Eventueel af en toe met een nat washandje als hij zweterig is maar echt helemaal in een badje dat zal dan net zo kort zijn als wanneer je hem normaal in bad doet. Dan zou ik de moeite besparen om echt een zwembadje op te zetten

3 maanden geleden

Reactie op Mabv

Denk dat het voor een baby echt niets toevoegd. De temperatuur van een baby ...
Eens. Dat wordt echt leuk voor hem vanaf een maand of 6 misschien.. Als ze echt wat meer besef hebben en spelen/speelgoed leuk vinden. Nu hebben ze daar echt nog niks aan..

3 maanden geleden

Ik zou dit niet doen. Dit is snel te koud en je doet hem er geen plezier mee. Lekker in de schaduw in een romper.

3 maanden geleden

Ik zou dit niet doen, gewoon luchtiger kleden en indien hij echt zweet kan je hem wat afkoelen met een washandje & in de avond een gewoon badje

3 maanden geleden

Ik zou het ook niet doen. Hij heeft er niks aan. Bespaar je de moeite zou ik zeggen haha. Lekker zo veel mogelijk uit de zon blijven en misschien extra drinken aanbieden

3 maanden geleden

Nee niet doen ze hebben er niks aan. Je kan beter met een lauwe hydrofiel ff afnemen

3 maanden geleden

Reactie op Popje1607

Ik zou het ook niet doen. Hij heeft er niks aan. Bespaar je de moeite zou i ...
Ligt eraan hoe oud ze zijn natuurlijk want je mag een baby'tje geen water geven. En de baby van ts is 1 maand dus die optie valt al af 😬 (tenzij je bedoelde 'een extra fles / extra voeding', dan heb ik niks gezegd 😬)

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ligt eraan hoe oud ze zijn natuurlijk want je mag een baby'tje geen water g ...
Weet jij waarom dat niet zou mogen eigenlijk? Cb adviseerde ons op de hele hete dagen wanneer hij zweet 10 a 20 ml extra lauw water aan te bieden en toen was hij 4 weken. Ik was verbaasd, omdat ik dus ook in de veronderstelling was dat dit pas vanaf 6 maanden mag. Toen gaf ze aan dat er uit onderzoek is gebleken dat babys meer last kunnen krijgen met ontlasting en verstopping (en dus krampjes) door het vochtverlies bij het zweten en je dat met een kleine hoeveelheid lauw water mag aanvullen We hebben hem nu in die 1.5 week denk ik 3x wat water aangeboden, hij dronk t goed en poepte ook weer beter (minder persen en krampjes). Zijn flessen dronk hij er ook niet slechter om. Borstvoeding wordt automatisch ook een stuk wateriger bij deze temperaturen toch? Vandaar dat ik me afvraag wat t nou is waardoor ze geen water (zouden) mogen. Normaal luister ik niet zo naar de adviezen van cb, maar deze leek me heel fijn voor hem hahaha

3 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Weet jij waarom dat niet zou mogen eigenlijk? Cb adviseerde ons op de hele ...
Bedoelen ze niet 10 a 20ml extra water in de fles toevoegen ipv water apart geven? Dat is wat mij verteld is namelijk

3 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Weet jij waarom dat niet zou mogen eigenlijk? Cb adviseerde ons op de hele ...
Even van buienaf antwoord op je vraag; Waarom geen water voor zin jonge baby? Het maagje vult zich dan met water en geen voeding, krijgt wel een signaal dat er wat in zit en dus als je pech hebt kan je baby de voeding weigeren of iig minder van drinken. Terwijl een baby natuurlijk alleen groeit van de vorst of flesvoeding, niet van water. 10 cc extra water in de fles kan niet perse kwaad, maar...is vaak ook niet echt nodig. Tenzij je baby echt metazweet ofzo.. Dan kan je daarvoor kiezen. Maar in principe de gewone voedingen geven en eventueel een beetje extra of een keer extra aanleggen bij bv is eigenlijk de beste optie!

3 maanden geleden

Reactie op Beanie85

Even van buienaf antwoord op je vraag; Waarom geen water voor zin jonge bab ...
Sorry voor de spelfouten, maar ik denk dat je er wel uitkomt haha.

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ligt eraan hoe oud ze zijn natuurlijk want je mag een baby'tje geen water g ...
Ik bedoel extra aan de borst of flesvoeding. Geen extra water

3 maanden geleden

Reactie op leannevdk

Bedoelen ze niet 10 a 20ml extra water in de fles toevoegen ipv water apart ...
Mij ook idd

3 maanden geleden

Reactie op leannevdk

Mij is echt verteld een flesje met 10 a 20 ml lauw water zo tussendoor.

3 maanden geleden

Reactie op Beanie85

Even van buienaf antwoord op je vraag; Waarom geen water voor zin jonge bab ...
Ja zover was ik zelf idd ook nog wel gekomen hahaha, alleen wordt het soms zo gebracht alsof je ze een fles chloor geeft ("het mag ABSOLUUT niet voor de 6 maanden"). Maar ons zoontje drinkt er dus niet anders/minder door en kwam ook niet later oid 😅 enige wat we eraan merkten is dus dat zijn stoelgang beter/makkelijker ging, maar dat kan ook toeval zijn. Ik weet niet wat wel of niet mega erg zweten is, maar na een contactslaapje of voeding een natte natte plek op mn shirt en een kind met een nat hoofd was naar mijn gevoel genoeg reden om het advies op te volgen in elk geval 😂 Ze kwam er overigens ook zelf mee hoor, ik had er niet naar gevraagd. Ze gaf het als extra tip, omdat ze met dit weer dus vaak zien dat baby's hardere ontlasting of verstopping krijgen en door het vochtverlies soms ook gewoon dorst hebben en geen honger. Maar goed, fijn om te weten dat ik dus niet iets mega ergs heb gedaan door hem een paar keer wat extra water te geven 😊 @TS, sorry dat we zo off topic zijn gegaan hahaha. On topic; idd voor deze kleintjes heeft het geen meerwaarde. Afnemen met een vochtige doek of, als ie al dingen vasthoudt etc, laten spelen met een vochtig washandje oid 😊

3 maanden geleden

Nee ik zou dit niet doen, tenzij het water 37 graden is. Het is echt te koud voor een baby.

3 maanden geleden

Reactie op leannevdk

Ja dit is mij ook zo uitgelegd. Maar ik merk vandaag dat ons zoontje vaker voor een voeding komt en dan de helft laat staan. Gewoon vaker kleine beetjes. Hij reguleert het dus zelf, zo lijkt het.