16 Reacties

3 maanden geleden

Ja, dit is dus ook mijn vraag

3 maanden geleden

Ze raden aan toch te wachten tot minimaal zes weken ivm infectie gevaar. Bij sommige dames stopt het vloeien al na twee weken maar dat betekend niet dat de wond van binnen al genezen is. Het kan maar zo zijn dat je na een paar dagen ineens weer begint te vloeien. Vijf weken is echter al wel ver, misschien kan je voor de zekerheid de vk of huisarts vragen? Ik zou geen risico willen lopen hiermee!

3 maanden geleden

Tegen mij is gezegd dat als je een week lang gestopt bent met vloeien je weer mag gaan zwemmen.

3 maanden geleden

Ja hier hetzelfde. Na 8 dagen al gestopt. En nu 4 weken . Ga morgen denk ik wel zwemmen. Maar wel in een zwembad, niet in een natuurplas.

3 maanden geleden

Oh mijn kraamhulp zei van de week dat ik 6 weken niet in bad mocht vanwege het feit dat het vanbinnen moet genezen. Vorige zwangerschap niet eens gevraagd eigenlijk, want toen had ik geen bad. Nu wel, dus als het wel eerder zou mogen, zou ik het ook wel willen weten😂

3 maanden geleden

Ze reden aan om echt 6 weken te wachten. Niet alleen de wond moet herstellen, ook je baarmoedermond moet volledig gesloten zijn. Ik zou het risico niet nemen, en echt je lichaam even de tijd geven om te herstellen

3 maanden geleden

Ik heb mijn verloskundige dit toevallig laatst gevraagd omdat we eind van de zomervakantie een midweekje weg gaan. Zij vroeg hoelang ik dan bevallen was. Dat is dan tussen de 5 en 6 weken. Ergens in de week ben ik dan 6 weken bevallen. Haar antwoord, als je dan een week niet meer vloeit mag het wel. Maar eerder dan die 5 a 6 weken raadde ze echt af. Ook als je al eerder gestopt bent met vloeien zei ze moet je wel echt wachten. En ook als ik nog minder dan een week niet meer zou vloeien kon ik beter niet gaan zwemmen.

3 maanden geleden

Ik was ook naar 1,5 week gestopt met vloeien, en ik heb met 4 weken gezwommen (wel een zwembad) vond t nog wel spannend ook. Maar ze zeiden zolang je niet meer vloeit minimaal een week kan t gewoon.

3 maanden geleden

Zo raar dat iedereen ander advies geeft 😅 mijn verloskundige zei dat ik met 3 weken al wel weer in ons zwembad mocht. Maar ik durf het niet doordat ik overal hoor 6 weken 🙈 ik ga wel dit weekend voor het eerst lekker in bad. Bad goed schoonmaken van te voren en dan lijkt het me wel oke 😊 (ben 4,5 week p.p. dan)

3 maanden geleden

Misschien niet helemaal on topic maar hoe weet je zeker dat je gestopt bent met vloeien? Ik ben nu bijna 3 weken PP en vloei al een aantal dagen niet meer ondanks dat ik meer loop en onderneem. Ik hou voor de zekerheid wel een maandverband maar die is nu al 3 dagen schoon. Heel af en toe iet wat bruinverlies bij afvegen maar that’s it. Ik vind het vrij snel (maar hoop van harte dat dit het was).

3 maanden geleden

Wat een wisselende antwoorden heeft iedereen gekregen zeg. Mijn verloskundige vanuit het ziekenhuis zei dat je prima weer kan zwemmen als t vloeien gestopt is. Dus heb weer gezwommen naast t ongeveer 5 dagen gestopt was om t zeker te weten.

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Misschien niet helemaal on topic maar hoe weet je zeker dat je gestopt bent ...
Zou heel goed kunnen hoor dat dit t is. Heb bij m'n oudste een week gevloeid en nu 1.5 week ongeveer.

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Misschien niet helemaal on topic maar hoe weet je zeker dat je gestopt bent ...
Ja dat kan best! Bij onze eerste vloeide ik 5.5 week, dit keer 2 weken. Het kan een dagje minder zijn en dan weer meer, maar als jij al meer onderneemt en je maandverband is al 3 dagen echt schoon, dan is de kans groot dat het nu klaar is! 😊

3 maanden geleden

Bij mij is er verder niet eens echt over gesprolen, ik bedoel qua reden oid. Gewoon zo' riedeltje van 6 weken geen bad, seks, tampons en zwemmen. Heb er verder niet naar gevraagd, omdat ik niet had verwacht dat mijn herstel zo vlot zou gaan. En mijn libido zo snel dusdanig terug zou zijn, dus wel al met 5 weken en 2 dagen al seks gehad 🫣🤣 Ben ik niet gewend van mezelf, zowel dat herstel als t libido 😂😂😂 Ik had zelf zoiets van ik zit al over de 5 weken en het vloeien js echt al 2 weken 100% gestopt, ook geen bruinverlies meer. Dus toen durfde ik t wel aan🫠

3 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ja dat kan best! Bij onze eerste vloeide ik 5.5 week, dit keer 2 weken. Het ...
Ja ik had dit dus ook helemaal niet verwacht bij de eerste idd ook 5 a 6 weken zoet mee geweest. Hechtingen overigens ook veel langer gevoelig. En pas na 3 maanden seks haha. Dit keer zou het top zijn als ook dat werr na 5 weken terug is hahaha IT’S BEEN A WHILE! Wel ff kijken hoe we dat aanpakken aangezien onze zoon tussen ons in in rrn nestje slaapt 😂😂😂

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Ja ik had dit dus ook helemaal niet verwacht bij de eerste idd ook 5 a 6 we ...
Ja vorige keer was t bij ons geloof ik 8 of 9 weken en dat vond ik al snel 😆 Maar nu ivm zware bekkeninstabiliteit en harde buiken durfde mn man op een gegeven moment niet meer, dus denk dat we beiden een beetje op springen stonden hahahaha. Hier ook een nestje tussen ons in; hebben we gewoon naar de zijkant van t bed geschoven en voedingskussen dubbelgeklapt ernaast als muurtje en wijzelf onder het dekbed🫣😂