80 Reacties
4 maanden geleden
Hier hebben we gewoon zwitsal gebruikt en soms ook huismerk voor de eerste. Kleertjes steriel strijken? Nog nooit van gehoord. Inmiddels een gezonde meid van bijna 3 en die is bijna nooit ziek. Dus nee ik denk niet dat je naïf (haha) bent. Doe gewoon wat goed voelt voor jou en met gezond verstand kom je er wel.
4 maanden geleden
Ik ben hier ook niet heel erg moeilijk mee.. ik heb wel veel zwitsal maar als ik zie dat de baby er niet tegen kan heb ik ook neutral en naif. Heb niet teveel gekocht zodat ik eerst het kan testen. Heb ook nu alles gewassen met neutral maar als ik merk dat ze geen gevoelige huid heeft dan stop ik daar ook mee en dan gewoon lekker robijn zwitsal bijv haha.
4 maanden geleden
Ja Zwitsal is echt heel slecht. Je kunt de Inci beauty app downloaden, daarin kun je de producten scannen en zien hoeveel schadelijke stoffen ze bevatten. Ik strijk ook niet steriel en gebruik ook plastic flesjes, maar met wat ik op m'n kindje smeer ben ik wel wat voorzichtiger
4 maanden geleden
Ik maak me d’r ook niet te druk om, call me a loedermoeder of wat dan ook, maar als we ons om álles druk moeten gaan maken…
En als t nou écht vréselijk schadelijk was…
Tuurlijk snap ik dat bepaalde stoffen niet goed zijn en dat zou ook vast in bepaalde producten zitten, maar mag ie dan later ook geen chipje, koekje of frisdrank?
Mocht ie nou gevoelig zijn voor iets, tuurlijk, koop ik met alle liefde een duurder, ‘beter’ product. Maar als ie er gewoon tegen kan…
Zwitsal staat hier ook al klaar, love de geur ook dus hoop maar dat ie er tegen kan🥲🤣
4 maanden geleden
Je hebt van die apps waar je producten kan scannen. En dan komt er een cijfer uit hoe slecht het is. En uitleg welke stoffen dan slecht zijn en waarom. Zwitsal scoort daar altijd heel slecht... Maar het is persoonlijk hè. Als jij makkelijk bent en het je in die zin niet 'intereseert' gebruikt je toch lekker Zwitsal? Ieder zijn ding :). En het mag verkocht worden, dus 'slecht' is relatief. Zelf ben ik gewoon meer van de natuurlijke ingrediënten/goed voor het milieu. Maar iedereen stelt weer andere prioriteiten toch?
4 maanden geleden
Hi tegenwoordig is alles bijna slecht… ik moet zeggen dat veel producten ook gewoon pure reclame zijn. Naïf etc. vind ik zelf ook veel te duur… het spreekt me ook niet aan. Bij onze eerste hebben we zwitsal gebruikt en na een tijdje eigen merk, was goedkoper en ging prima. Dit keer beginnen we weer met zwitsal, maar ook eigen merk heb ik in huis (aangezien we nog een dochter hebben). Wel zou ik aankijken of je kindje er tegen kan, maar het kan dat je kindje net zo goed niet tegen al die dure merken zou kunnen.. ik zou gewoon doen waar je je goed bij voelt & wat het beste is voor jou en je portemonnee 💕 wij vinden het in ieder geval onnodig om al die duren merken in huis te halen.
4 maanden geleden
Kast vol zwitsal (goedkoop via vinted gescoord), huismerk wasmiddel en luiers huismerk.
Ik smeer zelf ook geen bio of natuurlijke dingen op me lichaam.... veel te duur allemaal is ook mijn mening.
Ik zie er niks slechts aan. Gewoon lekker halen en doen wat jij goed vindt.
En strijken doe ik idd ook niet
4 maanden geleden
Reactie op babymarch2022
Hi tegenwoordig is alles bijna slecht… ik moet zeggen dat veel producten oo ...
Dure merken**
4 maanden geleden
Zwitsal producten zoals bijv de bodylotion bevatten alcohol zoals bodylotions over het algemeen vaak hebben, dus dat kan wat uitdrogend werken.. maar ik ben er ook niet zo bang voor. De kraamzorg werd tijdens de intake bijna panisch over het feit dat ik sudocreme in huis heb en geen dr. Leenarts o.i.d. want volgens haar is sudocreme schadelijk. Ik ben zelf verpleegkundige en zweer bij sudocreme bij schrale huid of smetplekken…
4 maanden geleden
Ja, ik gebruik bewust geen Zwitsal etc vanwege de toegevoegde parfum. Parfum is hormoonverstorend en baby's hebben, vooral in het begin, weinig tot geen afweer hiertegen. Ik heb de financiële ruimte om te kiezen voor naïef en weleda, dat maakt die overweging voor mij ook makkelijker denk ik.
4 maanden geleden
Reactie op Marloes12334
Ja, ik gebruik bewust geen Zwitsal etc vanwege de toegevoegde parfum. Parfu ...
Zwitsal is parfum vrij....
4 maanden geleden
Het ligt ook een beetje aan je persoonlijke voorkeur en hoe je hier in staat. Er zijn mensen die zeggen alle kleding etc wassen met neutral omdat er een kleine kans is dat je kindje allergisch is. Ik sta hier zelf heel anders in en was gewoon met ons eigen wasmiddel, blijkt ze allergisch, stappen we dan over. Denk dat we allemaal ook wat “te” voorzichtig kunnen zijn
4 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Zwitsal is parfum vrij....
Hoe denk je dat die typische zwitsal lucht wordt gecreëerd dan?
4 maanden geleden
Kun je gewoon gebruiken hoor, kijk gewoon goed hoe het huidje van je baby er op reageert. Veel last van een droge huid bijvoorbeeld, stop er dan mee en gebruik je wat anders.
4 maanden geleden
Ik heb zelf Naïf in huis gehaald, niet omdat andere merken slecht zijn want tegenwoordig kan niks meer (vraag me echt af hoe ik al bijna 34 jaar leef) maar ik vind Zwitsal en de huismerken die de geur nabootsen zelf echt stinken 🫣
Ik heb via plein een ‘starterset’ gekocht en zo vond ik de totale aanschaf enorm meevallen en als je dan hier en daar moet aanvullen straks, valt het ook wel mee. Vaak zijn er internet drogisten oid met goede aanbiedingen ☺️
4 maanden geleden
Ja er zitten hormoonverstorende stoffen in / parfum/ alcohol. In veel baby producten zoals luiers en luierdoekjes zit ook sodium benzoate dit is ook minder goed voor de gezondheid. Het is maar net hoe ver je er zelf mee wilt gaan, tegenwoordig is idd alles toxisch kwa ingrediënten.
https://www.instagram.com/p/C2xYXvHo6J7/?igsh=MTFxeWlmZnlpbXBxbQ==