80 Reacties

4 maanden geleden

Lekker zelf weten toch? Ik ben wel met je eens dat alles echt duur is. Enige wat ik wel echt kant aanraden is de baby olie van Weleda, vaak met korting en je doet er mega lang mee. Ik had de eerste fles van collega’s gekregen en wil nu echt niet meer zonder. Voor mijn dochtertje die snel eczeem krijgt echt ideaal.

4 maanden geleden

Vanuit doktoren begrepen. Dat het beste is wel het introduceren van producten met parfum erin om tolerantie op te bouwen. Indien het kind reageert op het parfum gedeelte overgaan naar natuurlijke producten. Als je meteen natuurlijke producten introduceert is er meer kans op eczeem of andere reacties vanwege te weinig tolerantie opbouw.

4 maanden geleden

Ik was bij onze eerste ook zo gek op de Zwitsal geuren. De eerste kraamverzorgster had er al een opmerking over gemaakt waar ik not amused over was. Nou, totdat ons kleintje dus flink eczeem kreeg en vanaf dat moment nooit meer. Gebruik alleen de haarlotion nog (ook druppeltje op kleertjes) voor de geur. Wat een hele fijne neutrale lijn is, is die van dr. Leenarts. Zeker de billenzalf. En evt bij wat ouder Naif. Ik snap je sceptische blij, die had ik ook. Maar eenmaal eczeem is er heel lastig vanaf komen.

4 maanden geleden

Reactie op Wishful

Ik was bij onze eerste ook zo gek op de Zwitsal geuren. De eerste kraamverz ...
Verder was ik gewoon met fijnwasmiddel van Robijn, was niet alle kleertjes op 60 en strijk ze niet en pak meestal een mooie, redelijke middenweg overal in 😉

4 maanden geleden

Tegenwoordig hebben ze overal wel iets over te vinden of zeggen, ik zou gewoon doen waar je je goed bij voelt, ik heb gewoon zwitsal gebruikt bij mijn dochtertje toen zij nog een baby was, verder geen problemen mee gehad maar dat kan natuurlijk verschillen per kindje.

4 maanden geleden

Lekker gebruiken wat jij wil. Hier een meisje die niet tegen naïef kan omdat er weer bepaalde olie in zit waar zij op reageert 🤣🤣🤣 Zwitsal, dm eigen merk en dat van de kruidvat zijn hier gewoon de was en verxorgingsspullen die gebruikt worden. En kleertjes strijken🤯 daar heb ik geen zin en tijd voor hoor en al dat werk voor soms 5 min dat ze t aan hebben 🤣 Noem mij dan maar een loedermoeder ik ga liever op de bank knuffelen met de kids dan dat hoor 🤣🤣🤣

4 maanden geleden

Ik merkte dat mn dochter juist huiduitslag kreeg van naïf en het goed ging bij de zogenaamde slechte cremes🙈 Maar ik ben van mening dat je sowieso niet vanalles op t huidje moet smeren. Gewoon af en toe in bad met een badolie. Verder het huidje zelf zn natuurlijke laagje laten opbouwen.

4 maanden geleden

Reactie op Shai.G

Vanuit doktoren begrepen. Dat het beste is wel het introduceren van product ...
Ik zie dit dus heel regelmatig bij kindjes om me heen. Ouders die overal voorzichtig mee zijn krijgen kinderen die vaker een gevoelige huid ontwikkelen of allergieën. Geen wetenschappelijke studie uiteraard maar ik vind het wel vrij opvallend.

4 maanden geleden

Wij zijn zelf wel heel erg voorzichtig met wat we op ons kindje smeren en ook bijvoorbeeld wat voor voeding hij krijgt en gaat krijgen. Ik snap je wel helemaal dat je die dure merken liever overslaat. Je zou ook eens kunnen kijken bij holland&barrett, die hebben hele fijne producten in hun huislijn die een stuk betaalbaarder zijn dan bijvoorbeeld naif.

4 maanden geleden

Er zit inderdaad veel rotzooi in maar er zijn ook goedkopere huismerken die weinig zooi bevatten. Ik ben mij er niet alleen bewust van voor de babyhuid maar ook vanwege het milieu (alles wat wij gebruiken gaat het riool en de zee in). Ik kijk vaak bij sproetonline op internet of op haar Instagram om info in te winnen. Zo is bijv. de goedkopere zinkzalf (roze verpakking) van de Etos helemaal prima! 😌

4 maanden geleden

Kind wordt hier vanaf geboorte gewassen met Zwitsal. Ze is nu 3, overgestapt naar de K3 shampoo 😂😂 Ben er zelf ook groot mee geworden. Zelfde met speciale wasmiddel voor de babykleertjes, doe ik ook niet aan. Strijken? Alleen dat wat moet zoals blouses 😒 Plastic flessen, ook gewoon hier aanwezig. Wij doen ze nooit in de vaatwasser en altijd handafwassen dus dat is het enige. Glazen flessen met ene peuter erbij die straks ook de fles wil geven zie ik niet zitten 😂 Doen wat goed voelt! Mocht je kindje ergens allergisch voor zijn merk je dat snel. Onze dochter is bijvoorbeeld allergisch voor sommige zonnebrand producten. Daar hebben we wel dure van. Maar laat je niet gek maken 😜

4 maanden geleden

Tsja.. Het zal vast niet allemaal goed zijn, maar de claims van duurdere merken kloppen ook niet altijd. Als ze 2 zijn duwen ze ineens een slak in de mond. Zelf denk ik dat het wel zal meevallen

4 maanden geleden

Als wasmiddel gebruiken we Neutral, géén sudocreme, geen zwitsal, maar alles van Naïf! Vaak 1+1 gratis, dus dan is het helemaal niet zo heel duur. Als ze straks wat ouder is kunnen we altijd overstappen, maar een babyhuidje is nog zo fragiel. Ook met de voeding hebben we bewust gekozen voor HIPP en geen standaard Nutrilon of al hélemaal geen huismerk. We willen het beste voor ons meisje, ook al kost dat wat meer.

4 maanden geleden

Reactie op SNL93

Als wasmiddel gebruiken we Neutral, géén sudocreme, geen zwitsal, maar alle ...
Nou, lekker meer gaan betalen dan meid 😂 Verschrikkelijk zo’n reactie, met “wij willen het beste voor ons meisje..” Voor anderen die dit lezen; de regels wat betreft kunstvoeding in Nederland zijn zó streng dat er echt een heel minimaal verschil mag zitten tussen de merken. Dus je kan gewoon, zonder dat je moet denken dat je niet “het beste voor je kind” doet, een huismerk gebruiken. Als je merkt dat je kind ergens op reageert qua product, dan verander je.

4 maanden geleden

Reactie op Finch

Nou, lekker meer gaan betalen dan meid 😂 Verschrikkelijk zo’n reactie, met ...
Ik hield m’n lippen al stijf op elkaar maar bedankt hiervoor ♡

4 maanden geleden

Reactie op Finch

Idd mij lag ook wat op de lippen met zo'n reactie🤭😅

4 maanden geleden

Reactie op Finch

Qua voeding maakt het inderdaad echt niks uit, regels zijn zo streng, hier ook gewoon kruidvat eigen merk hoor. En Naïf komt ook niet als allerbeste uit de test en is ook flink prijzig inderdaad. Huismerk Etos organic scoort bv ook onwijs goed en is vele malen beter te betalen.

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik hield m’n lippen al stijf op elkaar maar bedankt hiervoor ♡
En begrijp me niet verkeerd. Iedereen moet écht vooral doen waar hij/zij zich goed bij voelt en dat ligt voor iedereen nou eenmaal anders MAAR het zo neerzetten alsof anderen niet het beste voor hebben met hun kindje, dat schiet bij mij volledig verkeerd…

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

En begrijp me niet verkeerd. Iedereen moet écht vooral doen waar hij/zij zi ...
Precies dit inderdaad haha. Ik wou al niks zeggen, maar het zo schrijven dat je zogenaamd als “enige” het beste voor je kind wilt gaat bij mij ook niet op.. Als kleine toevoeging denk ik (uiteraard mijn mening), dat er veel meer kinderen tegenwoordig zijn met allergieën omdat ze nergens aan blootgesteld worden

4 maanden geleden

Reactie op rhnv

Precies dit inderdaad haha. Ik wou al niks zeggen, maar het zo schrijven da ...
Klopt… ik werk zelf al 18 jaar in de kinderopvang en zie allergieën echt toenemen 🫣