80 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Klopt… ik werk zelf al 18 jaar in de kinderopvang en zie allergieën echt to ...
En hiermee wil ik niet suggereren dat ouders het dus zelf in de hand werken want er zal ongetwijfeld ook meer troep toegevoegd worden bij sommige merken. Daarin ben ik geen expert en is ook niet mijn zaak hoe anderen hun kind verzorgen!
4 maanden geleden
Reactie op Finch
Nou, lekker meer gaan betalen dan meid 😂 Verschrikkelijk zo’n reactie, met ...
Goed samengevat haha! Alsof we niet allemaal het beste willen voor onze baby.
Voel me bijna een loedermoeder met onze normale wasmiddel, sudocreme, zwitsal (maar ook naïf om te proberen) en de nutrilon 😂
4 maanden geleden
Nee hoor, als ik jou zo hoor, kun je gewoon zwitsal gebruiken. Sommigen vinden de micro plastic ed. Heel belangrijk. Ik zou vooral kijken naar je kindje. Reageert het qua huid heel slecht, dan is het tijd voor iets anders. Zelf helemaal verliefd op de haarlotion (goedemorgen haarlotion) van zwitsal. Beetje in t haar doen, en zit de hele dag aan d'r hoofd te snuffelen. Zo lekker
4 maanden geleden
Reactie op rhnv
Precies dit inderdaad haha. Ik wou al niks zeggen, maar het zo schrijven da ...
Denk dat daar wel een kern van waarheid in zit. Ouders durven soms niet meer te proberen wat wel of niet werkt door druk van buitenaf lijkt het wel. Vind dat beetje hetzelfde met eten. Heb wel eens gelezen (en geen idee of dat echt zo werkt) dat het juist goed is als ze gaan eten ze af en toe kennis te laten maken met pindakaas of ei om evt voedselallergie of tijdig op te sporen maar eigenlijk mrt het idee het proberen te voorkomen. Al het commentaar wat daar dan op komt ook van hoe slecht pindakaas wel niet is etc is om moe van te worden.
Net als dit geneuzel over wat het “beste” is voor je kindje. Alsof neutral bijv beter is dan normale wasmiddel zonder parfum of wasverzachter 🥲
4 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Klopt… ik werk zelf al 18 jaar in de kinderopvang en zie allergieën echt to ...
Dat heeft te maken met dat aanleg voor allergie erfelijk is. Dus als 2 ouders met hooikoorts een kind krijgen is de kans ongeveer 50% dat het kind ergens allergisch voor is. Dus zo komen er steeds meer allergische mensen op de wereld helaas
4 maanden geleden
Reactie op kich
Dat heeft te maken met dat aanleg voor allergie erfelijk is. Dus als 2 oude ...
Niet helemaal. Er zit ook een omgevingsfactor. Zo is het hebben van huisdieren geassocieerd met minder allergieën. Een deel is genetisch, maar een deel ook echt omgeving.
4 maanden geleden
Reactie op xsheroon
Denk dat daar wel een kern van waarheid in zit. Ouders durven soms niet mee ...
Is pindakaas ook al slecht tegenwoordig? 🥲
4 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Is pindakaas ook al slecht tegenwoordig? 🥲
Nouja als ik op facebook af en toe mag geloven 🙈
Als ik daar zie hoe vrouwen tegen elkaar in kunnen gaan over wat een troep overal in zit denk ik echt waar gaat dit heen joh. Met name of er dan teveel suiker of zout in een portie zit en elkaar proberen te voorkopen dat zo natuurlijk mogelijk het enige is wat goed is🥲
4 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Nee maar pindakaas geef je in principe niet onder de 1 jaar maar sommige ze ...
Ja tegenwoordig lijkt dat heel tegenstrijdig allemaal. Ik weet dat ze tegen de neef van mijn man gezegd hebben dat ze voorzichtig mochten introduceren vanaf 6 maanden, maar wel beperken en niet bijv elke dag op het brood doen. Maar heb idd ook al gehoord niet onder 1 jaar
4 maanden geleden
Reactie op xsheroon
Ja tegenwoordig lijkt dat heel tegenstrijdig allemaal. Ik weet dat ze tegen ...
Ja volgens mij is dat introduceren echt van de laatste ‘tijd’, voorheen was het echt niet onder 1 jaar.
Maar dat is denk ik ook iets wat je voor jezelf gewoon aan moet voelen, wat voelt goed of niet 🤷🏼♀️
4 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Nee maar pindakaas geef je in principe niet onder de 1 jaar maar sommige ze ...
Pindakaas geef je het liefst al vanaf het begin van starten met voeding. Toevallig heb ik een hoogallwrgisch kind en ben ik heel goed op de hoogte van de adviezen tegenwoordig. In ieder geval voor de 8 maanden. Dan is de kans op het daadwerkelijk intwikkelen van een allergie kleiner. Zelfde geldt voor ei/andere noten/sesam…. Na een jaar is te laat.
Wat betreft 100% pindakaas. Dat wordt aanbevolen bij jonge kinderen omdat daar geen zout aan toegevoegd is. Dat is namelijk slecht voor de nieren van baby’s en zit al in zoveel andere dingen
4 maanden geleden
Wij zijn ook makkelijk kleren worden met ons eigen kleren mee gewassen. Strijken heb ik nooit gedaan. En zwitsal gebruiken we nu ook en gaan we ook blijven gebruiken. Lekker doen waar je je goed bijvoelt.
Mijn mening, gewoon loslaten denk eerder als je allemaal gekke dinge gaat doen je dit blijft doen omdat er dan juist irritaties komen omdat je kindje het dan niet gewend is
4 maanden geleden
Reactie op kich
Pindakaas geef je het liefst al vanaf het begin van starten met voeding. To ...
Ben inderdaad op de hoogte hiervan, heb me daar verder niet zo in verdiept als jij omdat het voor mij simpelweg niet aan de orde is.
Het is in elk geval wel interessant, er is niks zo vervelend als pinda en noten allergie!
4 maanden geleden
Ik heb van alles geprobeerd/gebruikt van huismerk tot het duurste. Allemaal lekker en waarom ik vaak geswitch heb is omdat ik op gegeven moment de geur niet meer lekker vond. Ik gebruikte als was middel Ariël en nu nog steeds. Nooit gestreken (neemt geen vocht op daarna). En pindakaas gegeven met 6 mnd.
Gelukkig is mijn zoon nu 4,5 en mankeert hij niks🙏🏻😉.
Laat je niet gek maken en denk met gezond verstand. Iedereen doet het op zijn eigen manier en niks is fout.
4 maanden geleden
Reactie op kich
Pindakaas geef je het liefst al vanaf het begin van starten met voeding. To ...
Dat zou ik met je eens zijn als er enorm veel zout in verwerkt zou zitten. Maar als ik ga kijken op de pot die ik heb staan hoeveel er maar per portie inzit (en het lijkt mij dat je voor een kindje er geen dikke laag op gooit) is die hoeveelheid zo enorm klein (0,08gr)
4 maanden geleden
Qua wassen hang ik er trouwens een beetje tussenin. Heb erg veel zitten twijfelen daarover omdat ik daar niet hysterisch over wil doen maar ik ook niet, meteen als ze geboren is, m’n vol geparfumeerde wasmiddel op het huidje wilde. Zo van m’n schone buik naar het andere uiterste.
Ik heb ervoor gekozen om de eerste wasjes en de kraamweek te wassen met AH Puur en na die eerste week gewoon met m’n eigen mee.
Ze zal sowieso wel in aanraking komen met de gewone wasmiddel omdat m’n eigen kleding daarmee is gewassen en ze daar toch tegenaan ligt 🤷🏼♀️
4 maanden geleden
Reactie op Finch
Nou, lekker meer gaan betalen dan meid 😂 Verschrikkelijk zo’n reactie, met ...
Wauw! Het is maar HOE je dit interpreteert, ik wilde alleen aangeven dat als je de acties etc een beetje in de gaten houdt dat het helemaal niet heel veel hoeft te schelen.
Meteen het halve forum over me heen 🤣 ik heb HEEL veel research gedaan en raadt het iedereen aan om goed te lezen voordat je iets gaat smeren of doet! Het is niet zo dat ‘omdat Zwitsal door iedereen wordt gebruikt’ dat het meteen goed is. Ditzelfde geldt voor sudocreme en andere goedjes.
Wij hebben bijvoorbeeld bewust voor HIPP voeding gekozen, omdat hier minder suikers in zitten en ikzelf ook zwangerschapsdiabetes heb.
Misschien iets minder fel reageren voordat je het achtergrondverhaal en de motieven van iemand kent. Zal aan de hormonen liggen;)!
4 maanden geleden
Reactie op SNL93
Wauw! Het is maar HOE je dit interpreteert, ik wilde alleen aangeven dat al ...
Wat precies is er fel aan mijn reactie? Geef gewoon aan dat jouw zin “het beste voor ons meisje” nogal verschrikkelijk overkomt. Zoals bij velen, zoals je ziet. Dus zal niet aan mijn hormonen liggen (;