80 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Finch
Wat precies is er fel aan mijn reactie? Geef gewoon aan dat jouw zin “het b ...
En uit duidelijke onderzoeken blijkt dan dus ook dat Zwitsal een van de meest chemische producten op de markt is. Dat werd hier gevraagd toch?
Jij suggereert dat ik zeg dat jullie niet het beste voor je kind willen en samen met je opmerking ‘lekker meer betalen dan meid’ zegt al genoeg toch?
Ik baseer mijn reactie op basis van onderzoek, jij reageert klaarblijkelijk direct vanuit emotie en eigen interpretatie. Jammer!
Even voor alle duidelijkheid voor alle mommy’s to be hier! Ik wil absoluut NIEMAND veroordelen met mijn opmerking over ‘het beste voor ons meisje’ ik raad enkel aan om betrouwbare bronnen te raadplegen voordat je iets koopt of gebruikt uit een gratis doos.
Neem als voorbeeld even het pakket van Babypark waar een speendoekje in zit die blijkbaar levensgevaarlijk is, erg kort door de bocht om dan te zeggen: zonde om niet te gebruiken…
4 maanden geleden
Reactie op SNL93
En uit duidelijke onderzoeken blijkt dan dus ook dat Zwitsal een van de mee ...
Ik reageer voornamelijk op jouw opmerking over de kunstvoeding. “En al hélemaal geen huismerk”, ik vat dat inderdaad op alsof er volg eens jou veel verkeerd is aan een huismerk kunstvoeding. En ik vind dat vervelend als mensen daardoor haast een gevoel krijgen dat ze iets verkeerds doen, want het is niet minder goed dan de kunstvoeding die jij wil gaan gebruiken.
Ik heb nog niks gezegd over welke producten ik zelf gebruik en überhaupt over kunstvoeding en of ik er wel of niet onderzoek naar doe, dus je opmerkingen over mijn hormonen en emoties zijn nogal irritant.
4 maanden geleden
Reactie op Finch
Ik reageer voornamelijk op jouw opmerking over de kunstvoeding. “En al héle ...
Als je onderzoek had gedaan naar kunstvoeding dan had je geweten dat deze reactie niet helemaal klopt! Vooral niet als je ome Google raadpleegt en in gesprek gaat met een lactactiekundige ivm zwangerschapsdiabetes. Iedereen zijn eigen ding en achtergrond toch?
Maar je manier van reageren zegt voor mij inderdaad genoeg. Heel jammer dat er op een forum altijd gevraagd wordt naar meningen, maar als deze niet in een bepaald straatje passen er direct op deze manier op de persoon af aangevallen wordt, zonder verdere informatie. Jij gebruikt termen als ‘meid’ etc en dat noem ik denigrerend en handelen uit emotie.
Maar I rest my case;)! Ik ga geen ruzie zoeken om Zwitsal en Nutrilon, iedereen moet lekker zijn éigen gevoel volgen.
4 maanden geleden
Mijn eerste dochter kreeg uitslag van Zwitsal, ze kon ook niet tegen bijvoorbeeld nivea zonnebrandcreme. Als ik iets merkte dat ze ergens niet tegen kon dan ging ik over op een ander merk. Naif ging bij haar wel oké maar ook een tijd lang ingesmeerd met puur kokosolie en Cetomacrogol, die laatste ging bij haar het beste. Ik zou het gewoon uitproberen en kijken wat goed gaat.
4 maanden geleden
Hier zwanger van de tweede. Eerste alles van naif/leenarts gebruikt, bleek hij niet tegen te kunnen en juist eczeem van te krijgen. Inmiddels knulletje van 3 die perfect reageert op Zwitsal. Hij reageerde daarnaast ook op Nutrilon voeding van 15 euro dus stapten we over op Etos en daar nooit klachten.
Nu bij nr 2, hebben we gekozen voor huismerk Etos badproducten met daarnaast alleen sheaboter/kokosolie. En weer Etos voeding.
Wat ik hiermee wil zeggen, duurder is lang niet altijd beter. Wat betreft wasmiddel, lekker je eigen wasmiddel gebruiken die je altijd gebruikt. Want in theorie ga je de babywas apart doen. Maar in realiteit gooi je uiteindelijk toch die shirtjes en broekjes bij je eigen was in😅
4 maanden geleden
Dit is onze eerste dus kan me voorstellen dat het voor een tweede al anders gebeurd. Maar ik heb alle babywas met AH puur gedaan, lekker parfumvrij. Verder heb ik alle wasgel en shampoo uit de babyboxen in de badkamer gezet en ook wel zelf 1 wasgel voor de gevoelige huid gekocht. Ga ze gewoon rustig gebruiken, wel elke keer bij 1 soort houden maar kan denk ik wel een half jaar minimaal vooruit voordat ik nieuwe hoef te kopen. 😅
Maar hierbij is de keuze gemaakt omdat ik een best droge huid heb van mezelf en mijn man gevoelig is voor eczeem. Dus ga er lichtelijk vanuit dat vanuit onze genen de huid gevoeliger is.
4 maanden geleden
Reactie op MamFem
Hier zwanger van de tweede. Eerste alles van naif/leenarts gebruikt, bleek ...
Iedereen heeft het erover dat je die was dan apart doet maar je kan toch ook je eigen was met ander wasmiddel wassen? 😅
Ik ga alleen m’n kraamweek AH Puur gebruiken maar dan ga ik niet m’n eigen kleding apart wassen hoor, ik ga niet dood van een keertje neutrale wasmiddel 😂
4 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Iedereen heeft het erover dat je die was dan apart doet maar je kan toch oo ...
Ja dat kan zeker, ben gewoon een gewoonte dier haha. Was altijd al met colourreus, eigenlijk altijd wel ergens in de aanbieding dus prima. Bedoelde meer, maak geen gebruik van een speciaal iets voor je babywas. Als je graag parfum vrij wil, doe het dan voor al je was omdat het uiteindelijk toch in dezelfde was beland☺️
4 maanden geleden
Reactie op MamFem
Ja dat kan zeker, ben gewoon een gewoonte dier haha. Was altijd al met colo ...
Ja helemaal eens hoor, daarom doe ik alleen dat eerste wasjes en het eerste weekje. Gewoon ff dat beginnetje, geen hysterische overweging maar gewoon hormonen denk ik 😂
Maar meer dus dat ik het dus vaak lees dat mensen de was niet apart willen doen en dan dus denk: dan was je zelf toch ook gewoon je kleding met neutrale wasmiddel.
Maaaaaaar inderdaad: ik ben ook een gewoonte dier, ben gek op heerlijke geuren en gebruik Ariël met Lenor én was parfum 😅
4 maanden geleden
Ik probeer een balans te zoeken. Ik was plastic af met de hand, koop de helft van het eten biologisch, koop naïf in de aanbieding maar was ook met Zwitsal. Ik smeer de huid in met shea boter en weer niet met Zwitsal omdat dat dat meer intrekt voor mijn gevoel. Ze is drie en ik was haar kleding nog steeds met puur van AH. Ze krijgt thee of water maar ook koemelk en soms ranja.. Een beetje van beide dus voelt goed voor mij 🙂
4 maanden geleden
Ik gebruik überhaupt nauwelijks producten voor mn dochter en dat ga ik bij deze baby ook niet doen. Hooguit een shampoo en billenzalf van Leenarts wanneer nodig.
4 maanden geleden
Je ziet vanzelf als je kindje ergens niet goed op reageert. Heb best veel Zwitsal gebruikt en m’n dochter heeft er nooit last van gehad. Ik gebruik bijv dan weer geen wasverzachter en maakte alle hapjes vers etc. In the end gewoon doen wat goed voelt. Een baby kan heus wel iets hebben, het is maar net waar jij je fijn bij voelt.
4 maanden geleden
Baby's komen uit de buik zijn gewend aan het vruchtwater en geen andere stoffen van buitenaf alles wat wij drinken zit dus ook in dat vruchtwater en wat we eten krijgt de baby binnen via de navelstreng daar zitten ook allerlei E nummers en stoffen in die onbekend zijn. Als je je kindje nergens meer aan laat wennen blijft het gevoelig voor alle stoffen het gaat erom dat je kindje immuunsysteem gaat opbouwen dus als hij of zij een keertje uitslag krijgt van een shampoo of badschuim of een wasmiddel heeft het de volgende keer een stuk minder omdat het lichaam een immuunsysteem opbouwt er tegen...als het schadelijk is mag het natuurlijk helemaal niet verkocht worden. En vooral voor baby's niet die een gevoelige huid hebben en organen met nog weinig immuun voor de buitenwereld
4 maanden geleden
Ik heb alles van Zwitsal gehaald, Dr. Browns plastic flessen, alles gewassen met wasverzachter, enzovoort. Nergens rekening mee gehouden, expres. Dan zien we straks vanzelf wel of de kleine ergens last van gaat krijgen, maar zo niet: Kan ik dus gewoon de middeltjes blijven gebruiken die we al in huis hadden & zelf fijn vinden. Hopelijk kan hij eraan wennen en kunnen we het onszelf op die manier zo makkelijk mogelijk maken, net als met gewone koemelk straks, Olvarit, enzovoort. Ook dat zijn we van plan gewoon te gaan geven.
4 maanden geleden
Wij zijn van alles een beetje, wat ik hieronder ook wel lees.
Wij hebben glazen flessen voor zowel baby als peuter, gebruiken voor warme voeding alleen siliconen servies en bestek(en gewoon metaal) en het kleine beetje plastic dat we hebben wordt koud met de hand gewassen, we wassen de kleding van onze peuter nog steeds apart met AH Puur en gebruiken Shea Boter, Weleda en hier en daar Naïf, altijd plasticvrije luiers en plasticvrije waterdoekjes. Zonnebrand van Incia. Verder hebben we ook alle huishoudmiddelen eco.
Ondertussen is niet alles wat we eten bio, omdat het niet (makkelijk) bio verkrijgbaar is of tandje duur. Maar onze dochter eet ook gewoon hagelslag op haar brood en pannenkoeken met stroop of poedersuiker 🤷🏻♀️
Haar favoriete eten is frietjes...😆
Ik vind van alles over dit onderwerp, maar aan de vraagstelling te zien heb je voor jezelf al een beslissing gemaakt 🤭
Iedereen doet wat voor hem of haar goed voelt, wat je zelf prettig vindt (of bijv lekker vindt ruiken haha) en natuurlijk ook wat er in je portemonnee past! Iedereen wil het beste voor zijn of haar kindje en meningen verschillen nu eenmaal over wat dat dan is en ik vind zelf dat daar geen goed of fout aan is. Ik zou iemand echt niet minder aardig vinden als die alles het tegenovergestelde doet als wij bijvoorbeeld 😆
Overigens wil ik wel nog even kwijt; ik lees een aantal keren dat "als je je kindje overal voor beschermt/afschermt, blijft het gevoelig en bouwt het geen immuunsysteem op".
Onze dochter is in 2.5 jaar nauwelijks ziek geweest. Ik ken leeftijdsgenootjes die veel vaker ziek zijn en daarvoor naar de HA of HAP moeten etc. Immuunsysteem komt van meerdere factoren 😊