31 Reacties
3 dagen geleden
Omg. Ik lees helemaal onze situatie hier!!! Zo blij (sorry) dat ik niet de enige ben. Ik mis het met zn 3en slapen ook echt enorm…. We vallen steeds van de regen in de drup ook. Eerst door krampjes slechte nachten, verkoudheden, slapregressie en sindsdien geen idee maar superrrrr vaak wakker. Precies wat je beschrijft. Ik vind het ook loodzwaar en overweeg slaapcoach maar krijg vaak te horen nog om in ieder geval tot 6 maanden te wachten…
3 dagen geleden
Reactie op AlerteSequoia591276
Omg. Ik lees helemaal onze situatie hier!!! Zo blij (sorry) dat ik niet de ...
In ieder geval geruststellend om te lezen dat ik niet de enige ben haha! Ik overweeg ook een slaapcoach, ik heb er ook wel wat geld voor over maar dan wil ik wel weten dat het gaat werken haha. En ik wil niet dat we hem gaan slaaptrainen terwijl er misschien wel een onderliggende/medische reden is waarom die zo vaak wakker word..
3 dagen geleden
Geen advies, wel heel veel herkenning. Hier precies hetzelfde en ik ben op!!! Bij ons zijn de dutjes ook drama en is uberhaupt in slaap krijgen een mega strijd met krijsen.
3 dagen geleden
Zo te zien kunnen we een groepsapp beginnen met opgebroken moeders 😂😭
Maar ik lees dat deze fase echt ook heel veel vraagt van baby’s omdat ze zowel mentaal als fysiek door hele grote ontwikkelingen gaan en ook hun ritme gaat verschuiven. Wij proberen sinds gisteren wat kortere wakkertijden om te kijken hoe dat gaat.
Heb wel gratis kennismaking gepland staan met Bureau van Slaap om te kijken of hun werkwijze zou passen. Wil mn baby niet laten huilen, ik heb te veel onderzoeken gelezen op welke manier dat juist schadelijk kan zijn voor de hechting zeker (vooral) op deze jonge leeftijd nog.
3 dagen geleden
Hier hetzelfde verhaal, maar ook een tandje doorgekomen hebben we eergisteren ontdekt (bijna 6 maanden), dus vraag me af of het slechte slapen daarmee te maken heeft.
3 dagen geleden
Sorry geen tips, maar sinds een paar weken precies hetzelfde scenario. CB zei vandaag dat ik haar zelf moet laten om zich in slaap te sussen , maar dan slapen we nooit meer😿 hopelijk wordt het snel beter voor je. Ik denk zo: elk kindje is anders en heeft andere behoeftes. "Normaal" bestaat daarin niet. Misschien kan jij of partner af en toe in een logeerbed slapen? Zodat jullie het wel vol kunnen houden ❤️ jullie doen het iig fantastisch, en zijn zeker geen aanstellers.
3 dagen geleden
Zo te zien kunnen we een groepsapp beginnen met opgebroken moeders 😂😭
M ...
Ik twijfel ook over afspraak plannen bij bureau van slaap. Heeft bij de oudste goed geholpen maar toen was hij 2,5 jaar. Ik twijfel zo: moeten we nog even doorbijten of toch een afspraak plannen?
3 dagen geleden
Reactie op KimRu
Ik twijfel ook over afspraak plannen bij bureau van slaap. Heeft bij de oud ...
Ja ik twijfel hier ook. Je leest ook dat t voor sommige baby’s gewoon pittige fase is. Zes maandjes is natuurlijk ook jong. Twijfel ook hoeveel een slaapcoach kan doen.. want wakkertijden etc kan ik ook zelf googlen
3 dagen geleden
Ja ik twijfel hier ook. Je leest ook dat t voor sommige baby’s gewoon pitti ...
Ja en toch was iets schuiven in de wakkertijden van mijn oudste toen de oplossing. 6 weken slecht geslapen en binnen 48 uur sliep hij weer goed dus soms zit het echt in de kleine dingen. Maar ik zie zoveel mensen met dit probleem dat ik denk; misschien is het nu idd de leeftijd…
3 dagen geleden
Ja ik twijfel hier ook. Je leest ook dat t voor sommige baby’s gewoon pitti ...
Ik hoor soms dat met ze met hele kleine aanpassingen al veel verandering kunnen brengen. Zoals een fles halfuur eerder/later etc.
Ik weet niet of ik het kan accepteren dan het nog maanden zo doorgaat aangezien die vanaf de geboorte al zo slaapt, we hebben nog geen 1 goede nacht gehad sinds 5 maanden. Ik denk dat ik t wel ga doen, nog even mijn partner overtuigen haha
3 dagen geleden
Wat hier veel rust heeft gegeven is het boek zachte nachten & een slaapconsult bij de auteur van dit boek @the_nurturingkind op instagram
3 dagen geleden
Hier hadden we hetzelfde en hebben we kinderfysio ingeschakeld. Die geeft advies maar is geen “slaapbureau” of cb die op afstand makkelijk zeggen dat je ze maar moet laten of moet volproppen. 😬🫣
Ze zijn hier thuis geweest en hebben haar geobserveerd. Tips gegeven en samen een dagelijks ritme samengesteld waar ze het heel erg goed op doet. Na een maand lang 12 keer wakker ‘s nachts ging ze naar 3-4 keer wakker ‘s nachts.
Twee waken later kwamen ze nogmaals om te kijken hoe het ging en toen hadden we het over dat onze dochter tijdens het jammeren in de nacht haar ogen dicht heeft. Ze heeft ons toen aangeraden om heel goed onderscheid te maken tussen mopperen en huilen en…… nu slaapt ze door 🥹. Elke nacht wordt het mopperen wat minder en in een week tijd ging ze maar 1 keer echt huilen ‘s nachts.
Kan een consult bij kinderfysio dus zeker aanraden! En ook- vooral lief voor jezelf zijn. Ook al voelt het niet zo, is dit écht een fase en gaat het voorbij. 🥰
3 dagen geleden
Reactie op Piep199612
Ik hoor soms dat met ze met hele kleine aanpassingen al veel verandering ku ...
Ja snap ik helemaal. Ik denk soms ook dat ik echt helemaal opbrand hierdoor en niet langer kan volhouden…
3 dagen geleden
Reactie op KimRu
Hoeveel weken oud is jouw kindje nu?
Bijna 25 weken! (Bijna 6 maanden)
3 dagen geleden
Reactie op Geleenhoorn8047
Hier hadden we hetzelfde en hebben we kinderfysio ingeschakeld. Die geeft a ...
Welke was dat? Onze kinderfysio focust zich echt vooral op motorisch vlak en niet dit vlak dus ben benieuwd welke partij jij had!
3 dagen geleden
Reactie op KimRu
Ja en toch was iets schuiven in de wakkertijden van mijn oudste toen de opl ...
Ja lastig he? Je wilt ook niet onnodig opbranden qua energie meer ook niet onnodig geld uitgeven aan een slaapcoach als het een fase is die sws voorbij gaat 😂