Hallo allemaal,
Helaas geen jubel stemming na mijn eerste echo gisteren.
Er was een kloppend hartje, maar ik ben ook een week in termijn terug gezet. Obv 1e dag laatste menstruatie zou ik 7+1 zijn, maar obv de meting kwam ze uit op 6+1 qua dooierzak en hartactie (vruchtje zelf 5+5, maar ze gaf aan dat die eigenlijk niet goed te meten was omdat het vlak tegen mijn baarmoederwand lag). Nu duurt mijn cyclus vrijwel altijd 27 dagen met eens in de zoveel tijd een keer 31 dagen. We hebben ovulatietesten gedaan en deze was 2-3 dagen later positief dan anders. Ik testte met een early test zwanger positief op NOD 3, het was een donkere streep, maar het duurde wel 3-5 min voor hij verscheen. Op NOD 7 binnen 10 sec een knallend positieve test. Ik heb gevoelige borsten, ben moe en word met de dag misselijker.
Het kan dus of toch een vroege, maar normale zwangerschap zijn door een late ovulatie en late innesteling, een meetfout (hoewel minder waarschijnlijk omdat meting en hartactie bij elkaar passen qua termijn) of een zwangerschap die weer (vorige keer missed abortion bij 8,5 wk).
Ik mag volgende week donderdag (over 8 dagen) terug komen voor een nieuwe echo. En zit nu dus (weer terug) op het wachtbankje.
Gisteren zat ik in zak en as en bereidde ik me voor op opnieuw een miskraam. Maar nu heb ik besloten toch positief proberen te blijven en er vanuit te gaan dat juli hier een kindje wordt geboren..
Misschien zijn er meer dames die dit of iets vergelijkbaars hebben meegemaakt en kunnen we elkaar ondersteunen?