16 Reacties

12 dagen geleden

Die van mij schelen 1 jaar en 3 maanden. In het begin vond ik het zo moeilijk dat ze beiden nog zo afhankelijk waren maar nu een jaartje later zijn ze echt een heerlijk duo. Mijn tip zou zijn: je hebt maar twee handen en je zal lief voor jezelf moeten zijn en accepteren dat je er soms maar 1 tegelijkertijd kan helpen. Zolang de een op een veilige plek is bijv box of ledikant kan er niks gebeuren als je even met de ander bezig moet zijn. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

12 dagen geleden

Hier ook 2 onder 2 als dit goed mag gaan. Was ook wel even in shock en ook benieuwd hoe dat gaat zijn in het begin. Ga er vanuit dat eerst half jaar wel aanpoten gaat worden. Gelukkig is onze eerste vrij makkelijk.

12 dagen geleden

Reactie op RoosBr

Die van mij schelen 1 jaar en 3 maanden. In het begin vond ik het zo moeili ...
Heel erg bedankt voor je reactie dat stelt me al wel meer gerust. Ik ben bang voor de mening van anderen kreeg jij wel positieve reacties van anderen? En kreeg je ook veel hulp vanuit je partner of doe je vrijwel het meeste zelf? Ik heb wel wat steun maar ik doe eigenlijk bijna alles zelf. En heb je ook advies kwa kinderwagen? Heb je een duo kinderwagen?

12 dagen geleden

Reactie op charlotte111

Hier ook 2 onder 2 als dit goed mag gaan. Was ook wel even in shock en ook ...
Dankjewel voor je reactie, hier hetzelfde gelukkig is hij over het algemeen heel makkelijk slaapt overal huilt alleen als hij bijv ziek is of erg moe alleen de eerste 3 maanden was echt heel pittig en moeilijk veel overgeven reflux en moeilijke stoelgang na 3 maanden werd alles makkelijk en sliep hij ook door dus ik denk dat bij de 2e ook eerste 3 maanden echt aanpoten wordt en daarna vanzelf gaat en makkelijker alleen ben ik wel bang kwa aandacht verdelen ik wil niet dat mijn zoontje te kort krijgt omdat de eerste paar maanden best veel focus op de baby is.. hoe denk jij daarover na? Ben je gerust daarin?

12 dagen geleden

Hier ook een kindje dat net 1 is geworden en afgelopen week een positieve test in handen. 😁 Zal ff pittig worden de eerste periode, maar we weten ook: het komt goed ;) geen tips, wel herkenning

12 dagen geleden

Reactie op Celinelove123

Dankjewel voor je reactie, hier hetzelfde gelukkig is hij over het algemeen ...
Daar ben ik niet zo bang voor. Ik denk dat het wel wennen zal worden voor hem, maar het is ook goed om te leren te moeten wachten. En ik denk dat een broertje/zusje ook een heel groot kado is, zeker met dit leeftijdsverschil. Die kunnen lekker spelen als baby dadelijk wat ouder is. Vervelend dat je eerste zo’n last had van reflux. Hopelijk heeft je 2de dat minder/niet. Ik vond eerste 3 maanden ook heftig. Maar denk wel, omdat ik nu goed weet wat er gaat gebeuren en ik in het ritme zit, het wat dat betreft misschien makkelijker is.

12 dagen geleden

Reactie op Bloempjex

Hier ook een kindje dat net 1 is geworden en afgelopen week een positieve t ...
Gefeliciteerd 😍 ondanks de angst ben ik wel echt super blij alleen ben ik bang wat mijn naasten en familie zullen denken ik had het wel met mijn zus over gehad maar die was wel wat minder positief omdat ze zei dat het echt super zwaar is en ik eigenlijk vooral voor de meeste zorg draai van ons kindje de vader doet wel wat maar ik doe het meeste zegmaar dus dat wordt aanpoten met een 2e erbij.. maar ik denk dat moeders hier voor gemaakt zijn en dat we dit wel aan kunnen.. opgegeven moment hebben ze wel veel aan elkaar groeien ze samen op ik en me zussen schelen ongeveer 6 jaar wat ik zelf jammer vind

12 dagen geleden

Reactie op Celinelove123

Gefeliciteerd 😍 ondanks de angst ben ik wel echt super blij alleen ben ik ...
Heel herkenbaar! Bij ons was het ook gepland, alleen onverwacht eerste ronde raak haha. Heb een partner die veel doet, al moet het hem wel ooit gevraagd worden. Maar wij komen er wel. Ik denk wel echt dat het mega pittig gaat worden, maar het is allemaal maar tijdelijk.

12 dagen geleden

Reactie op Celinelove123

Heel erg bedankt voor je reactie dat stelt me al wel meer gerust. Ik ben ba ...
Van anderen soms wel als reactie: zozo, hadden jullie haast? Maar vooral veel positief verder. Ik doe/deed wel echt het meeste zelf. Mijn man heeft nog nooit een hapje bereid of bijgehouden wanneer een van de twee toe is aan een nieuwe kledingmaat bijv. Daar staat tegenover dat ik hem wel met regelmaat vraag om even met ze te fietsen of wandelen zodat ik ook even voor mezelf heb. Een duowagen is een must! Ik had de joolz die je kon uitbreiden. Dat hebben we gedaan maar toen de jongste van de bak naar de zit mocht heb ik een duobuggy gekocht waar ze naast elkaar konden zitten. Wat heb jij al in huis?

12 dagen geleden

Reactie op charlotte111

Daar ben ik niet zo bang voor. Ik denk dat het wel wennen zal worden voor h ...
Daar heb je gelijk in toch wel fijn om andere moeders te spreken met dezelfde situatie stelt me toch wel veel gerust ik heb ook gewoon modus aangezet dat het wel goedkomt en dat het eigenlijk alleen maar een geschenk is sommige vrouwen doen er jaren over of krijgen nooit de kans om moeder te zijn.. me zus begon wel over abortus dat ik dit moest overwegen omdat ik eigenlijk de zorg vooral doe en dat ik nu eigenlijk een slaapkamer te kort kom maar dat is voor mij geen reden om een gezond baby’tje weg te halen een baby kies je niet wanneer het je goed uit komt.. waar een wil is ook een weg ze zijn sowieso nog jong en voor je het weet hopelijk heb ik dan een grotere huis en hopelijk dan samen met mijn partner want de huizen markt is nu gewoon echt niet te doen..

12 dagen geleden

Reactie op Bloempjex

Heel herkenbaar! Bij ons was het ook gepland, alleen onverwacht eerste rond ...
Super fijn om te horen dat je partner veel doet geniet er van en ik wens je echt een fijne zwangerschap toe ❤️

12 dagen geleden

Reactie op RoosBr

Van anderen soms wel als reactie: zozo, hadden jullie haast? Maar vooral ve ...
Gelukkig dat jullie verder wel positieve reacties hebben gehad ik verbaas me altijd over de negatieve reacties want als je een tweeling krijgt dan is het allemaal leuk en positief maar als je 2e er snel achter aan komt maken ze er een negatieve draai aan.. me zus begon wel over abortus dat ik daar over na moest gaan denken ook om het feit dus dat ik vooral de zorg in me eentje draai dus ik herken je situatie wel dat je vooral alles zelf doet maar voor mij is dat geen reden om een kindje weg te halen.. ik heb het ook wel geaccepteerd is beetje het cultuur verschil tussen ons zo is hij gewoon groot gebracht je kan wel wat sturen en vragen maar het zal toch nooit volledig zijn wat je vraagt.. als ik wat vraag dan doet hij het wel alleen begin fase het baby vind hij gewoon heel erg eng om vast te houden enzo.. ik heb trouwens pcos en ik had al tijdje geen menstruatie en ik dacht geen menstruatie geen eiersprong maar ik heb dus echt nog maar net paar uur geleden een test gedaan omdat ik paar dagen geleden een droom had dat ik zwanger was en het voelde raar dus ik dacht laat me testen voor de zekerheid en gelijk positief.. Echt heel gek.. ik ga morgen gelijk bellen om afspraak in te plannen hoever ik ben want er staat 5+ dus kan maand zijn maar kan ook 2/3 maanden zijn.. ik heb wel gelukkig nog de belangrijkste dingen gehouden van de kleine nu dus dat scheelt en dankjewel voor je tip

12 dagen geleden

Twee meisjes met een verschil van 18 maanden. Heel erg leuk! Zijn nu 2 jaar en 3,5 jaar. Hebben heel veel aan elkaar doen veel samen en hun eigen ding. Ik heb het niet pittig ervaren. Nu net zwanger van nummer 3. Je kunt niet meer dan je best doen;)

11 dagen geleden

Reactie op Celinelove123

Daar heb je gelijk in toch wel fijn om andere moeders te spreken met dezelf ...
Wat een heftige en totaal ongepaste reactie van je zus zeg! Het gaat zeker goedkomen. En wat die kamers betreft, bij ons slapen ze ook samen omdat we de zolder nog moesten verbouwen maar ze zijn er eigenlijk vanaf moment 1 zo aan gewend om samen te slapen dat ze nu oprecht slechter slapen als we ze op een eigen kamer leggen. Wij laten onze knullen dus lekker op dezelfde kamer liggen tot ze zelf aangeven dat niet meer te willen. Ik gok dat dat nog wel wat jaartjes gaat duren.

11 dagen geleden

Hier nu bijna 7 weken zwanger van de 3e, nog een dochtertje van 11 maanden en zoontje van 3. Was wel gepland alleen vind het wel spannend hoe het zometeen zal gaan met 2 van zulke kleintjes. Mn zoontje heeft niet veel hulp meer nodig met alles (wel aandacht/tijd natuurlijk) dus dat scheelt wel. Hopelijk kan mn dochtertje al lekker lopen voor deze kleine komt dat zou ook veel schelen, ze slaapt gelukkig wel al maanden door 😊 Ik zou wel sowieso een duowagen aanraden, die had ik nu ook al en is echt heel handig.