11 Reacties
8 maanden geleden
Volgens de berekeningen pakken ze hem volgens mij vanaf dag 1 van je cyclus dus wanneer je menstruatie begint.
In principe hebben ze in het begin ook gekeken of dit aansluit met de termijnecho.
Dus ongeveer gemiddeld eisprong/bevruchting + 2 weken.
Bij mij sluit hij dan niet aan op de menstruatie maar ik heb een lange cyclus.
Een kindje kan altijd iets lichter of zwaarder zijn dan gemiddeld dit hoeft niet altijd iets te zeggen.
Niemand is natuurlijk hetzelfde.
Mijn meisje werd vandaag ook iets groter gemeten, maar ik maak me absoluut geen zorgen.
8 maanden geleden
Onze baby was met 28 weken al ruim 1600 gram. Ik heb geen zwangerschapsdiabetes dus het is 'gewoon' een grote baby. Verder is mij verteld dat ik me er niet teveel zorgen om moet maken. Dus dat probeer ik ook niet te doen (als hoop ik wel dat ze misschien wat eerder komt zodat ze niet gigantisch is bij de bevalling 馃槄).
8 maanden geleden
Met 26 weken werd mijn zoon 1085 geschat dus zo groot is die van jou dan niet
8 maanden geleden
Met 28 weken heb ik een groeiecho gehad omdat ik de kleine minder voelde. Hij woog toen 1400 gram. Ik ben 9 juli uitgerekend maar bij elk echo is hij iets groter dan de uitgerekende datum. Hij wordt op 5 juli geschat. Overmorgen heb ik een extra groeiecho staan. Ben benieuwd wat die dan weegt. Ik heb trouwens geen zwangerschapsdiabetes.
8 maanden geleden
Vorige week dinsdag werd mijn baby met 29+1 weken in het ziekenhuis op 1760 gram geschat en werd de uitgerekende datum op 23 juni geschat, terwijl ik 7 juli ben uitgerekend. Ik heb geen zwangerschapsdiabetes. Bij mijn oudste had ik precies hetzelfde! Die is uiteindelijk met 41+1 weken geboren met 50 cm en 4070 gram, niet enorm reusachtig dus! Het is een schatting met, wat ik zag, een marge van zo'n 260 gram! Ik zou je er vooral niet te druk om maken!
8 maanden geleden
Vandaag bij gynaecoloog geweest op 27+2 en kleine meid werd geschat op 37cm en 1150 gram. Ik heb geen suiker, dit was in orde. Gynaecoloog zei dat ze kijken naar de persoonlijke groei en als deze mooi in lijn loopt is alles in orde. Moest er nu een serieuze piek of daal zijn, dan zouden ze zich zorgen durven maken. Hier is dat al niet het geval en als ze bij jou er ook niks over gezegd hebben, zal dat ook niet zo zijn. Ze zijn goed aan het groeien! 馃グ
8 maanden geleden
Met een groeiecho bij 27+3 werd de baby op 1378 gram geschat. Suikertest gehad en niks aan de hand. Dochtertje is uiteindelijk bij 40+6 geboren met 56cm en 4345gram. Over twee weken weer een groeiecho. Het buikje zat nu op p97 maar de verloskundige gaf aan dat het moeilijk te meten is omdat de baby een beetje voorover gebogen lag, dus dan krijg je al een andere meting dan wanneer het kindje wat rechter ligt met buik/rug (voor zover dat nu nog mogelijk is). Proberen geen zorgen over te maken馃崁