3 Reacties

6 dagen geleden

Ik denk dat je 1 jaar en 11 maanden bedoelt? Heel eerlijk, ik denk dat het wel goed komt. Mijn dochter is net 3 geworden. En als ik merk hoeveel meer 'vrijheid' ik heb met 3 jaar dan met 2 jaar dan is dat een wereld van verschil. Natuurlijk is het een uitdaging met 2 jongens die overal naartoe rennen. Maar ik ben er van overtuigd dat je daar wel je draai in gaat vinden.

6 dagen geleden

Reactie op Bruisend

Ik denk dat je 1 jaar en 11 maanden bedoelt? Heel eerlijk, ik denk dat het ...
Hey bedankt voor je bericht. Fijn zo’n hart onder de riem! De oudste is in augustus net 2 geworden en de jongste wordt begin november 1jaar. Deze baby komt in juni. Dus zou dan 3onder de 3 jaar zijn. Ben denk ik meer “bang” / gevoelig voor de meningen van anderen..

5 dagen geleden

Vanaf 2 eigenlijk al (meeste zijn rond de 2,5/3) is t belangrijk om de zelfredzaamheid te stimuleren in de ontwikkeling van kinderen en die emotioneel-sociale ontwikkeling is nu van belang. Ofwel… je oudste kan je gaan “helpen” , nee geen kinder-arbeid haha maar zij/hij mag gestimuleerd worden om “lekker” zelf heel veel te doen, te begrijpen, iets aangeven, vinden ze vaak ook leuk. En in t sociale aspect gewoon veel met de oudste praten en uitleggen. De oudste kan bijv de middelste bezig houden terwijl jij met je baby bezig bent. Echt hoop trucjes die juist alleen maar bevorderlijk zijn in de ontwikkeling. Klinkt als afstand maar dat is t echt niet. Ga er vanuit dat je uiteraard ook nog genoeg moment “privé” met de andere 2 gaat nemen als de baby er eenmaal is. Komt allemaal goed!