11 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op __TEIGETJE
Ik ben ook 36 weken zwanger, maar het is nog nooit gecheckt?
Ik volg even. Ik ook bijna 37 weken en nog nooit gecheckt. Moet je hiervoor een aparte afspraak maken?
6 maanden geleden
Interessant. Ik ben wel benieuwd waarom ze dat nu al checken? En hebben ze er zelf iets over gezegd wat dit betekent?
6 maanden geleden
Vanaf het weekend heb ik al verschillende klachten die passen bij zwangerschapsvergiftiging (hoge bloeddruk, misselijk, hoofdpijn, wazig zien), verder hebben ze tijdens een groei echo gemeten dat er weinig vruchtwater is, normaliter zou dit tussen de 2-8 cm moeten zijn, maar bij mij 2cm. Icm met de klachten, hoge bloeddruk en weinig vruchtwater besluiten ze de bevalling met 37wk in te leiden.
Vandaag gingen we het plan bespreken en mijn vorige bevalling was ook ingeleid. In principe gaan ze pas meten zodra het inleiden begint, wat vaak eerst is met ballon of medicatie. Toen zei ze ik wil wel even kijken en bleek ik al 2-3 cm te hebben. Het verbaasde mij ook!
6 maanden geleden
Reactie op RuimdenkendeSchildpad025446
Ik volg even. Ik ook bijna 37 weken en nog nooit gecheckt. Moet je hiervoor ...
Bij mij ook niet, maar ik gaf aan dat ik toucheren spannend vond omdat ik vaginisme heb. De verloskundige zei dat ik een afspraak mocht maken om het toucheren alvast te oefenen. Ik denk dat je dus wel ernaar kan vragen als je dat zou willen weten
6 maanden geleden
Reactie op BABY-2022-dec
Vanaf het weekend heb ik al verschillende klachten die passen bij zwangersc ...
hoe word zo een bevallingsplan besproken? ik ben 35 weken en morgen heb ik een afspraak om een bevallingsplan te bespreken.ik heb geen idee wat ik daarmee kan verwachten
6 maanden geleden
Doen ze normaal gesproken dan alleen als er klachten of aanleiding voor zijn dat ze willen weten of je al ontsluiting is en de bevalling er aan zou kunnen komen of niet.
Bij mij dan wel 1 keer getoucheerd omdat ik heel veel pijnlijke harde buiken had en ze wilde weten of dat niet voor ontsluiting zou zorgen . Maar dat gelukkig nog niet
6 maanden geleden
Hier vorige week woensdag met 34+3 erachter gekomen dat ik al op 3/4cm ontsluiting zit. Nu met 35+3 nog steeds 3/4cm ontsluiting, ziekenhuis gaf aan dat ik hier tot 37 weken mee mag lopen en daarna waarschijnlijk wel ingeleid ga worden
6 maanden geleden
Ik zie aan jouw account dat je al een kindje hebt. Mijn verloskundige zei dat je bij een tweede kindje bijna altijd al wel wat ontsluiting hebt. Ik heb sinds week 24 ongeveer al 1cm, dit was volkomen normaal zei de vk en gyn. Ze verwachten dat ik nu met 36 weken ook al op de 2-3 zit.
6 maanden geleden
Ik had met 36+2 flinke harde buiken, toen bleek ik ook al 3cm ontsluiting te hebben. Werd naar het ziekenhuis gestuurd omdat ze dachten dat ik aan het bevallen was. Uiteindelijk zwakte het toch allemaal af. Inmiddels ben ik vandaag 38+6 en nog steeds rustig in de buik, al heb ik wel nog steeds heel snel harde buiken! Maar je kunt hier dus best weken mee rondlopen!