15 Reacties

8 dagen geleden

Ik zit niet helemaal in dezelfde situatie maar ben ook van plan om volgende week te solliciteren. Ben nu 5 weken + 6 dagen zwanger. Mocht ik op gesprek uitgenodigd worden dan ben ik zelf van plan om aan te geven dat ik zwanger ben bij een mogelijk 2e of arbeidsvoorwaarden gesprek. Dit onder het mom van transparantie en openheid. Zou idd kunnen inhouden dat ik niet aangenomen zou worden. Ik ben persoonlijk van mening, dat zwanger worden en kinderen krijgen iets is wat bij het leven kan horen en dat een werkgever daar niet al te moeilijk daarover moeten doen.

8 dagen geleden

Aanvullend; ik zou als ik jou was open kaart spelen na je proeftijd. Wettelijk gezien ben je pas een paar weken voor je zwangerschapsverlof verplicht om aan te geven dat je zwanger bent.

7 dagen geleden

Reactie op clairette

Ik zit niet helemaal in dezelfde situatie maar ben ook van plan om volgende ...
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben nu ook aan het solliciteren en krijg als het goed is maandag een aanbod. Dan ga het ook meteen eerlijk aangeven. Ik ben nu 6 + 4. Mochten ze toch afzien, dan weet je ook waar je aan toe bent en wil je niet werken voor zo’n werkgever. Komt goed! Eerlijkheid duurt het langst.

7 dagen geleden

Toevallig hier dezelfde situatie. Ik ben nu 5+3 en ga waarschijnlijk ook rond januari beginnen. (Ik heb nog geen baan - ww loopt af, maar heb meerdere sollicitaties lopen). STRESS. 😪 Ik ga het zo laat mogelijk vertellen, sowieso na mijn proefperiode! Bij mijn vorige zwangerschap zag je mijn buik wel heel snel, dus hoop dat het niet té snel opvalt. En anders; jammer voor hun. Dit hoort bij het leven. 🤍 We moeten aan onszelf blijven denken, dat doen werkgevers zelf ook altijd. Komt helemaal goed. ✨️

7 dagen geleden

Reactie op fleur2106

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben nu ook aan het solliciteren en krijg als h ...
Mag ik vragen of je momenteel al een baan hebt? Stoer van je dat je dit meteen al wilt delen met je werkgever. Je bent niet verplicht he, om dat te doen. 🤍 Maar wel heel goed dat je gewoon eerlijk bent meteen!

6 dagen geleden

Reactie op Novbaby02

Toevallig hier dezelfde situatie. Ik ben nu 5+3 en ga waarschijnlijk ook ro ...
Succes met solliciteren! En inderdaad, het hoort bij het leven en iedereen verdient deze kans ❤️

6 dagen geleden

Reactie op fleur2106

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben nu ook aan het solliciteren en krijg als h ...
Spannend! En goed dat je direct open en eerlijk bent. Laat je ons weten hoe ze hebben gereageerd op het nieuws en of je bent aangenomen? 😀

5 dagen geleden

Reactie op Novbaby02

Mag ik vragen of je momenteel al een baan hebt? Stoer van je dat je dit met ...
Ja natuurlijk mag je dat vragen!Nee ik heb momenteel geen baan meer. Ik zit nu in de ww. Ja het is spannend het solliciteren en aan de andere kant, dit is mijn eerste maand ww. Ik heb er gewoon echt vertrouwen in. Het komt echt goed, niet iedereen staat er zo zwart wit in. Dit hoort bij het leven! 🤍

5 dagen geleden

Reactie op Babymama2025

Spannend! En goed dat je direct open en eerlijk bent. Laat je ons weten ho ...
Ik zal het laten weten!

5 dagen geleden

Ik weet net dat ik zwanger ben en een paar dagen later me nieuwe contract getekend maar ik wil het nog niet vertellen pas bij 3 maanden. Wel snap ik heel goed hoe spannend je het vind dat heb ik ook. En moet ik ook zeggen dat ik een nieuwe baan en alle controlles best lastig vind. Ik weet soms even niet wat er voor moet gaan.

5 dagen geleden

Ik denk ook dat eerlijkheid het beste is. Ondanks het feit je niet verplicht bent het te melden. Momenteel zit ik zelf in een zelfde soort situatie, ik ben er dit weekend achter gekomen dat ik zwanger ben, en heb komende week 1 1e en een 2e sollicitatiegesprek gepland staan. Ik wil hier, ondanks mijn angst wel voor gaan omdat de werk omgeving waarin ik nu zit als er onprettig ervaar. Aan de andere kant zit ik heel erg met de angst; stel dat ik wordt aangenomen en in januari begin, maar stel dat ik heel moe ben of misselijk of mezelf niet 100% voel en me daardoor niet 100% kan laten zien, komt het dan wel goed!? Mijn brein maakt overuren haha

5 dagen geleden

Ik heb sinds oktober een nieuwe baan. Toen ze me opbelde met het goed nieuws dat ik aangenomen was, heb ik ze verteld over mijn kinderwens om open kaart te spelen. Ze reageerde erg begripvol.

2 dagen geleden

Reactie op Babymama2025

Spannend! En goed dat je direct open en eerlijk bent. Laat je ons weten ho ...
Nou ik ben aangenomen hoor! Zo blij, het was wel erg spannend om te vertellen. Het bedrijf reageerde heel goed. Ze zijn er blij voor mij en vonden het fijn dat ik nu al met hun wilde delen. Ze zeggen dat het geen probleem is. En ik heb gisteren mijn eerste echo gehad met 7 + 1 en het hartje klopte mooi krachtig! Mijn dag kan dus niet meer stuk! Hoe is het met de rest? Bij jullie ook alles goed tot zover?

één dag geleden

Reactie op fleur2106

Nou ik ben aangenomen hoor! Zo blij, het was wel erg spannend om te vertell ...
Proficiat, wat moedig en eerlijk dat jij dat gelijk hebt verteld ☺️