27 Reacties

2 dagen geleden

Hoe lang is hij wakker tussen zijn slaapjes door?

2 dagen geleden

Hier hetzelfde en om 18:00 ri bed. Alles is tijdelijk denk ik maar 😅 sowieso is overdag in slaap vallen drama.

2 dagen geleden

Maximaal 2 uur ertussen

2 dagen geleden

Reactie op Lena_1991

Hier hetzelfde en om 18:00 ri bed. Alles is tijdelijk denk ik maar 😅 sowie ...
Herkenbaar dit 🥲

2 dagen geleden

Hier ook hetzelfde, helaas geen gouden tip ;)

2 dagen geleden

Dochtertje van bijna 6 maanden (07-07) deed dit ook met een wakkertijd van 2uur. Sinds 1.5 is het haar met 3 slaapjes gelukt om er anderhalf uur van de maken en vanochtend zelfs 2 uur en een kwartier! Geen gouden tip dus maar ik denk dat ze vanzelf leren de slaapcycli aan elkaar te koppelen. En misschien zijn dit bij mijn dochter ook maar gelukstreffers 😁

2 dagen geleden

Dit gebeurd hier ook! Eerder sliep hij niet overdag vanwege KMA. Nu 30 min en max 1 uur. Wij hebben het geaccepteerd want wat ik ook probeer het wordt niet langer.

2 dagen geleden

Eventueel in de vroege avond nog een keer wakker maken? Dan kan hij in ieder geval later naar bed. Mijn neefje deed slaapjes van strak een half uur en met ruim 6 maanden ontdekte hij het ineens, dus misschien nog even doorzetten?

2 dagen geleden

Hier ook!! Volgens mij is het redelijk normaal omdat baby’s er moeite mee hebben overdag in een 2e slaapcyclus te komen.

2 dagen geleden

Hier precies hetzelfde, maar omdat ie snachts goed slaapt en blij, druk en actief is accepteren we t maar 😊

2 dagen geleden

White noise ? Schommelstoel? Als ik hier op spotify de stofzuiger aanzet lukt het hem zo 3 uren te slapen

2 dagen geleden

Helaas ook beide geprobeerd. Moonboon slaapt hij ook maximaal 45 min en white noise staat standaard aan. ‘s Nachts gaat het inderdaad wel beter, zo 3u aaneen. Ik vrees accepteren maar dan ja

2 dagen geleden

Herkenbaar stipt 30/45 min en max 3 slaapjes per dag daarna vanaf 18:00/22:00 wakker om de nacht in te kunnen en dan nog slaapt ie onrustig en vaak wakker voor voeding.. of aan t spelen om 2 uur snachts…. Krijg m niet eerder naar bed terwijl hij wel moe is

2 dagen geleden

Reactie op Serena.s

Herkenbaar stipt 30/45 min en max 3 slaapjes per dag daarna vanaf 18:00/22: ...
Ahja shit he? ‘s nachts hier ook vaak nog een keer of 2-3. Maar zolang ze vrolijk zijn, prima

2 dagen geleden

Zelfde hier alleen onze baby gaat pas rond 22u echt diep slapen. Overdag stipt na 30 min slapen wakker… en dan ook klaarwakker. Ik hou me aan de wakkertijden en kijk naar de signalen. Maar laatste tijd ga ik meer uit van de wakkertijden want anders wil ze wel 3u wakker blijven. Heel alert meisje ook trouwens. Nu 5 maand
Wat hier hielp was in de ochtend optijd wakker maken dus niet laten uitslapen. Hierdoor is het 1e slaapje nu 2 uur. De andere 2 vaak nog wel kort maar het is een begin

2 dagen geleden

Kan je niet uit bed kruipen als hij slaapt? Dus in slaap voeden en dan op jullie bed laten slapen? Met kussens erom heen tegen er af rollen en camera erop zodat je het in de gaten kan houden?

2 dagen geleden

Hier maximaal een half uur per dutje overdag. Had m'n dochter ook, met ongeveer een jaar werd het beter. Had het gevraagd bij consultatiebureau maar zij gaven aan dat sommige kinderen minder slaap nodig hebben Mn zoontje komt 1x snachts en slaapt verder ongeveer van 1900-6:00 en soms kan ik het verlengen met een uurtje. Door de "goede" nachten heeft hij overdag waarschijnlijk minder nodig. Beter zo dan lange dutten overdag en snachts veel spoken

gisteren

Reactie op Zonnetje 2

Kan je niet uit bed kruipen als hij slaapt? Dus in slaap voeden en dan op j ...
Dat vind ik zelf wat spannend omdat wij enkel een babyfoon met geluid hebben. Maar soms denk ik dan inderdaad: dat zou nu wel handig zijn, zo’n camera, dan zou ik hem inderdaad wel achter durven laten zolang ik zicht op hem heb. Mmm twijfels

gisteren

Hebben/hadden wij ook! Nu doet hij 2x 30-45min en middag meestal 90-120 min! Wat ik anders doe bij het middagslaapje is een licht lakentje strak onder matrasje trekken over zn beentjes heen. Ik hou hem dan natuurlijk wel goed in de gaten op de camera van de babyfoon. Lijkt (meestal) heel goed te werken voor een langer slaapje. Al denk ik ook dat dit uiteindelijk ook langzamerhand vanzelf zal gaan!