6 Reacties
één maand geleden
Hoi hoi, ik werk geen nachtdiensten maar wel 2 dag en 3 avonden elke week en ik merk dat ik het nu al niet meer trek. Ik ben nu 5 weken. Ik heb voor nu aangegeven dat ik last van mijn rug heb dus werk ik 1 dagdienst en 3 avonden omdat ik de avonden wel trek. Misschien kan je proberen te ruilen? Ik weet dat dat niet altijd lukt maar je gezondheid is nu echt het belangrijkste. Ik hoop dat je teamleider kan meebewegen!
één maand geleden
Even heel zwart /wit.... het is niet jou probleem, maar die van jou werkgever als hij geen personeel heeft om jou over te nemen. Als je zwanger bent hoef je in principe helemaal geen nachtdiensten te werken.
Dat zou wel betekenen dat je moet vertellen dat je zwanger bent.
Natuurlijk is het aan jou om ervoor te kiezen wel 1 of meerdere nachtdiensten te werken. Dat kan in overleg .
Je hebt inderdaad ook recht op extra pauze. Ook daarvoor zal je wel moeten vertellen dat je zwanger bent .
één maand geleden
Hoi! Idem dilemma hier. Heb toch besloten ondanks de prille zwangerschap het al tegen de teamcoördinator te zeggen dat ik per direct de wens had geen nachtdiensten meer te doen. Heb een afspraak gemaakt bij de arbo arts en tot die tijd vullen mijn collega’s de diensten op (kan ook heel fijn zijn voor je collega’s als je het gewoon vroeg deelt!).
één maand geleden
Reactie op Kim7649578
Hoi! Idem dilemma hier. Heb toch besloten ondanks de prille zwangerschap he ...
Ik heb het vandaag gedeeld met mijn teamleider. Die gaf aan dat vooral de eerste 12 weken spannend zijn maar de nachtdiensten gaan totzover nog wel door. 🙈
één maand geleden
Reactie op Femke338
Even heel zwart /wit.... het is niet jou probleem, maar die van jou werkge ...
Ik heb het vandaag verteld.. Maar het stoppen met de nachtdiensten is niet gesproken geweest. Ik ga het denk per week maar aankijken..