57 Reacties

12 dagen geleden

Dankjewel voor het delen van je zorgen, super goed ook 😘. Een vriendin van mij zat in eenzelfde situatie en heeft het door sterke moedergevoelens en de wens dat het beter zou worden gehouden. Ik zie dat het kind eronder lijdt dat de ouders niet goed met elkaar omgaan. Het is heel onrustig geweest en sociale ontwikkeling van het kind gaat daardoor moeizaam. Kindje is nu 5 en ze zijn nu uit elkaar met helse ruzies. Dit hoeft voor jou niet zo te lopen. Ieder zijn eigen situatie. Ik zou alleen doorgaan als je denkt dat er een mogelijkheid is dat je het kind een stabiel leven kan geven, waar de vader geen grote chaos brengt (kan bijv ook met rechtszaken en ruzies etc als je uit elkaar bent). Ik ben persoonlijk van mening dat je de verantwoordelijkheid hebt de inschatting te maken of het kindje een grote kans heeft op een fijne jeugd. Je kunt ook een verloskundige bellen en vragen naar een doorverwijzing voor een professional die de opties bespreekt. PS persoonlijk vind ik 1x per maand lachgas niet zo’n probleem. De vakantie tijdens meest heftige periode, jou wakker maken en geen baan komen op mij onverantwoordelijk over.

12 dagen geleden

Wat een lastige situatie waar je in zit.. ik snap je twijfel. Maar dit zou ook je laatste kans kunnen zijn om moeder te worden en je wens is zo groot.. Ik kom zelf uit een gescheiden gezin en heb heel eerlijk nooit een vader figuur gemist in mijn leven (contact met hem verbroken). Mijn moeder was voor mij alles in 1. Meer dan haar had ik niet nodig en tot de dag vandaag is ze nog steeds mijn allerbeste vriendin! Tuurlijk is het moeilijk maar je krijgt er zoveel liefde voor terug ❤️. Ik wens je heel erg veel succes in het maken van je keuze

12 dagen geleden

Hele moeilijke beslissing. Ik ga je mijn ervaring vertellen, maar dat wil niet zeggen dat voor jou hetzelfde geldt! Ik heb er in een vorige relatie voor gekozen om het niet te houden. Mijn toemalige partner werkte ook niet, kon niet zorgen voor een dak boven ons hoofd en leefde roekeloos. Het was een heel moeilijk besluit maar nu ben ik blij dat ik een kind + opnieuw een zwangerschap heb met een hardwerkende, zorgende man en dat voelt vanaf het begin af aan zo veel beter. Toen ik de abortus ging plegen in mijn vorige relatie zeiden veel mensen ‘je gaat spijt krijgen’ eerlijk? Ja het is jammer dat het zo moest gaan, maar spijt heb ik echt niet ik ben zo blij dat ik in dit land heb kunnen kiezen hoe mijn leven eruit gaat zien.. Tuurlijk het is een geschenk, misschien lukt het niet meer maar als ik van alle ‘misschiens’ uit moet gaan leef ik in angst. Hoe dan ook, jouw leven, JOUW keus, van niemand anders, voelt dit goed? Zeker houden!❤️ Voelt het echt niet goed? Doe het ajb nooit voor een ander ❤️

12 dagen geleden

Islamitsch is abortus idd verboden, mits jij als vrouw gevaar loopt en dien je het voor 40 dagen weg te halen. Kind krijgen zonder huwelijk is ook streng verboden. Zou heeeel goed na gaan denken en geleerde hierover advies vragen

11 dagen geleden

Kies voor je zelf en je kindje echt !, ik ben zelf 4 jaar geleden zwanger geraakt en dat ging helemaal fout door dat de man waarvan ik dacht die is lief bleek totaal anders te zijn . En tot de dag van vandaag ookal heb ik nu de juiste partner en ben ik 6 weken zwanger , vindt ik het nog steeds erg.v

11 dagen geleden

Lieve Awa, Bedankt dat je dit met ons deelt! Je wil graag een kindje en en je wil zo graag een gezond gezin. Waar je in je werkende leven ook hard voor werkt. Niemand kan jou zeggen wat te doen. Toch lees ik in jouw hele verhaal steeds hetzelfde: je wil het, alleen je weet dat het met hem niet het gezin zal zijn waarvan je droomt. Ik spreek vanuit ervaring en werk ook in de kinderbescherming. Jij weet wat goed voor je is. Van een lastige relatie met kind kom je nooit meer af. Vertrouw op je lichaam je kan een gezond kind in een gezonde relatie krijgen. Liefs en sterkte met wat je dan ook kiest.

11 dagen geleden

Overigens heb ik de keuze ook moeten maken en ben mezelf zo dankbaar, voor mijzelf en voor het kindje. Ik gun elk kind de beste start in een goede relatie. Voor mij was het toen de beste keuze om het niet te doen. Sta er nog steeds vierkant achter. Overigens nu ook zwanger van de allerleukste liefste gezonde fijne knappe man. Ik was toen ook 30 overigens ;) nu 33

11 dagen geleden

En dat van die vakantie, jou slaapzak noemen en zeggen dat je actief moet zijn. Als hij dit soort dingen nu al zegt… pas op lieve awa, dit is jouw leven! Je bent het waard!

11 dagen geleden

Ik weet niks van de marrokaanse cultuur, maar ik zie een en al red flags bij deze man. Je moet vooral nadenken over jouw kindje en je eigen leven. Niks is belangrijker dan dat. Kan jij in deze omgeving jouw kindje veilig opvoeden en krijgt je kindje het goede voorbeeld. Ga je zelf gelukkig zijn als je een partner hebt die heel anders (naar mijn mening nogal egoïstisch aan je verhaal te zien) denkt dan jij. Als hij nu al prio geeft aan een vakantie ipv zijn toekomstig kind zegt dat echt heel veel.

11 dagen geleden

Begrijp me niet verkeerd hoor maar in de Islam zoals je zelf aangeeft is het verboden om een abortus te plegen en begrijp ik het dan goed dat je ook zwanger bent zonder dat je getrouwd bent? Dat zou dan toch ook niet mogen? Correct me if I am wrong maar vindt dit dan een beetje dubbel 😅

11 dagen geleden

Reactie op Rachellabosch

Begrijp me niet verkeerd hoor maar in de Islam zoals je zelf aangeeft is he ...
Geloof of ongeloof, niemand is perfect.

11 dagen geleden

Lieve schat, Wat een verhaal zeg! Het spijt mij enorm. Speaking from experience. This is your life and your choice. Doe wat is best voor jou en je kindje. Onthoud dat het kind onschuldig is. Je bent 31j jong. Wie weet wanneer je weer een relatie krijgt of als je überhaupt weer zwanger wordt? Je loopt al 5 jaar rond met een kinderwens. You got it love. Embrace it. You don’t need him. Natuurlijk is dit niet wat je wilde, but it is what it is. Je hebt een gezond kind. Wat mij hielp is, er waren duizend eicellen, but this baby chose you. I wish you all the best. Er is geen goed of slecht beslissing. Doe wat best is voor jou. God wil forgive you. God will protect you. And boven al, Hij zal nog steeds van je houden ongeacht je besluit. Take care of yourself.

11 dagen geleden

Reactie op Rachellabosch

Begrijp me niet verkeerd hoor maar in de Islam zoals je zelf aangeeft is he ...
Zo gelovig ben ik niet ;)

11 dagen geleden

Bij het kleinste gevoel van twijfel niet doen!

11 dagen geleden

Lieve Awa, Als ik zo lees zijn de belangrijkste vragen voor nu: Zou je in je eentje een kindje willen en kunnen opvoeden? Zowel financieel, emotioneel maar ook lichamelijk. Is er een netwerk om je heen wat je kan en wil steunen bij moeilijke momenten/ met oppassen. En met wie je kunt sparren bij grote beslissingen als school keuzes. Als je voor jezelf daarop de antwoorden hebt is er denk ik pas zicht op een antwoord. Als dit voor jezelf duidelijk is is er daarna de mogelijkheid om te zien of en hoe je partner/ex in het plaatje past met of zonder kindje. Heel veel liefde en kracht

11 dagen geleden

Reactie op Momm2be

Geloof of ongeloof, niemand is perfect.
Klopt en hopelijk doet zij wel de juiste voor haar en haar kind. Abortus plegen is niet zomaar iets..

11 dagen geleden

Reactie op Awa❤️

Zo gelovig ben ik niet ;)
Oké

11 dagen geleden

Ik zou dan in jou geval vooral naar jou gevoel luisteren maar denk dat een abortus je altijd achterna zal blijven. Je wens is er, je bent zwanger, je staat financieel stabiel, hebt een woning. Kind opvoeden is niet makkelijk maar het is niet onmogelijk! Zou voor je kind en jezelf kiezen en als hij hiervoor de juiste is dan zal dat ook goed komen!

11 dagen geleden

Ik denk dat je ontzettend veel spijt gaat krijgen van een abortus. Je hebt al jaren een kinderwens + je twijfelt. Bij twijfel; NIET doen!! Ik denk wel dat je erover na moet denken of je bij je huidige partner blijft. Hij zal in ieder geval een aantal flinke aanpassingen moeten doen. Niet alleen het lachgas, maar ook de manier waarop hij jou lijkt te behandelen vind ik persoonlijk niet oke. Denk in ieder geval heel goed na voor je een heel ingrijpend besluit neemt. Als je het kindje laat komen, zul je het vast heel veel liefde te bieden hebben

10 dagen geleden

Reactie op SereneKlaver829276

Ik denk dat je ontzettend veel spijt gaat krijgen van een abortus. Je hebt ...
Het is makkelijker gezegd dan gedaan om van een vader van je kind af te komen als hij ongezond gedrag laat zien (oo vakantie willen de eerste maand, jou lui noemen als je rust nodig hebt, geen grenzen respecteren). Goedbedoeld advies natuurlijk, maar ik werk met vrouwen die dit onderschat hebben uit liefde voor hun kind. Soms is liefde voor een kind ook andere omstandigheden gunnen. Laten we niet te hard oordelen of een mening over abortus/iemands leven doorduwen. De consequenties zijn voor altijd.