6 Reacties
3 weken geleden
Onze fysio zei dat de afplatting kan ontstaan tot 10-12 weken. Dat het daarna eigenlijk niet meer erger kan worden, alleen maar beter.
Bij twijfel eens contact opnemen met CB of een fysio?.
3 weken geleden
Mijn baby heeft een voorkeurspositie en gaan naar de fysio omdat die afplatting zijwaarts heeft. Wat de fysio zegt is dat de nek goed getraind moet zijn, zoals ik lees is dat het geval. Wij trainen mijn baby door veel dr andere kant te stimuleren. Helaas is met slapen de voorkeurshouding wel erg aanwezig.
Wanneer ik mijn kindje de andere kant op wil laten kijken met slapen moet je niet het hoofdje beetpakken maar de bekken/heupjes en de baby rustig kantelen naar gewenste kant. Wat de fysio zei is namelijk. Als je geduwd wordt dan val je niet mee dan verzet je je en dat effect heb je dus ook met als je hoofdje draait.
Maar als je baby nu nog geen afplatting heeft zou ik me er niet ongerust om maken. Je baby gaat steeds meer kunnen en wordt sterker
3 weken geleden
Bedoel je dat ze niet plat op haar linker- of rechteroor ligt?Als ik je bericht goed begrijp, wisselt ze haar hoofd wel goed af, heeft ze geen voorkeurshouding en nu geen afplatting. Dan zou ik mij echt nergens zorgen om maken hoor! Zo’n afplatting ontstaat vaak eerder: tot een maand of 2/3. Onze baby’s worden namelijk nu steeds sterker in hun nekje!
gisteren
Mijn fysio gaf aan dat een afplatting vooral ontstaat in de eerste weken tot ongeveer 12 weken. Maar dat je dit kan blijven zien tot ongeveer 9 maanden. Heeft ook tijd nodig om te herstellen
Er zijn verschillende gradaties, je kan vragen of ze het hoofdje kan opmeten en of bijvoorbeeld de schedelnadrn nog open zijn. Zolang ze nog open zijn kan het nog herstellen